شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
تسهیلات قرض‌الحسنه بدون بهره بوده و بانک تنها از محل کارمزدهای آن می‌تواند درآمدی جزیی داشته باشد، بنابراین اهتمام بانک سینا برای پرداخت وام قرض‌الحسنه نه با هدف سودآوری بلکه تنها در جهت ایفای تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی بوده است.
کد خبر: ۶۴۸۵۸

بانک سینا و پیشروی در اعطای وام‌های قرض‌الحسنه/ تعهدات اجتماعی در راس اهداف بانک سینا

تیتر20- وام قرض الحسنه به عنوان یک وام بی بهره و با بازپرداخت مناسب، یکی از روش‌های مهم و پرکاربرد در اقتصاد جهانی است که به عنوان یک ابزار مالی برای کمک به افراد نیازمند به پشتوانه مالی استفاده می‌شود.


طی سال‌های اخیر دولت در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی علاوه بر اجرای طرح پرداخت وام قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری، برنامه‌های مختلفی را نیز در راستای کمک به مشاغل کوچک در دستور کار قرار داده و با پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به این بخش نیز در تلاش برای ایجاد مشاغل جدید بوده است.


یکی از بانک‌هایی که بدون وقفه، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه را در دستور کار خود قرار داده، بانک سینا است تا جایی که اهتمام و همکاری بانک سینا در اجرای برنامه‌های ابلاغی دولت و همگامی با سیاست‌های کلان نظام در راستای طرح جوانی جمعیت در راستای طرح جوانی جمعیت از سوی معاون رئیس‌جمهور و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی مورد قدردانی گرفته است.

کارنامه درخشان بانک سینا در تسهیلات قرض‌الحسنه
بانک سینا در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و همسو با برنامه‌های دولت و مجلس شورای اسلامی در خصوص تسهیل ازدواج جوانان و تحکیم بنیان خانواده، در چارچوب ضوابط و بخش‌نامه‌های بانک مرکزی، توانسته کارنامه قابل قبولی ارایه کند.


بانک سینا طی پنج ماه نخست سال جاری بیش از 655 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه ازدواج و حدود 190 میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه فرزندآوری به واجدین شرایط پرداخت کرده است.


به بیان دیگر نسبت به بودجه تکلیفی که بابت وام قرض الحسنه ازدواج بر عهده این بانک قرار گرفته، طی پنج ماهه نخست امسال حدود 55 درصد آن محقق شده، در خصوص وام فرزندآوری نیز حدود 50 درصد تکالیف طی دوره مورد اشاره محقق شده که نشان از پیشروی این بانک در پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه دارد.
وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی از دیگر تسهیلاتی است که بانک سینا برای رفع مشکلات خانواده‌ها و بهبود وضعیت معیشت آنها پرداخت می‌کند، این بانک تا پایان مردادماه سال جاری بیش از 970 فقره وام اشتغال‌زایی پرداخت کرده است.


ترویج سنت قرض‌الحسنه و اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و حمایتی همواره از مهم‌ترین اهداف بانک سینا بوده، به طوری که این بانک در سال گذشته، بیشترین درصد پوشش بودجه‌ای در تسهیلات تکلیفی مربوط به فرزندآوری، اشتغال‌زایی مددجویان بهزیستی و ودیعه مسکن را به خود اختصاص داده است.


بررسی گزارش عملکرد بانک سینا در کدال نشان می‌دهد، این بانک در سال 1401 میزان تسهیلات قرض‌الحسنه خود را بیش از 130 درصد افزایش داده، به طوری که مانده تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک از 1.7 هزار میلیارد تومان در ابتدای سال 1401 به حدود 4 هزار میلیارد تومان در پایان سال گذشته رسیده است.


افزایش تسهیلات پرداختی قرض‌الحسنه بانک سینا در سال جاری نیز تداوم داشته، به طوری که گزارش‌ کدال نشان می‌دهد مانده تسهیلات قرض‌الحسنه این بانک در پایان مرداد ماه امسال به بیش از 5.1 هزار میلیارد تومان رسیده است.

اقدام بانک سینا برای بهبود رفاه و سطح زندگی افراد
اقدامات بانک سینا در زمینه پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه موجب می‌شود افرادی که به دلایل مختلف نمی‌توانند به سرمایه‌گذاری یا به دست آوردن وام از بانک‌ها دسترسی داشته باشند، از این طریق تامین مالی شوند.

درواقع وام قرض الحسنه به افرادی که در شرایط مالی ضعیف هستند، کمک می‌کند. بانک سینا با ارایه وام قرض الحسنه به کسانی که در شرایط مالی ضعیف هستند، فرصت خلق اشتغال و تولید را برای آن‌ها فراهم می‌کند. از سوی دیگر پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه فرصتی برای بهبود رفاه و سطح زندگی افراد نیازمند را نیز فراهم می‌کند.

 
اما در نقطه مقابل پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه برای بانک‌ها نیز با مزایایی همراه است. بانک ها می‌توانند با پرداخت‌ وام‌های قرض الحسنه، علاوه بر سودآوری، تعامل خود با جامعه را افزایش و تصویر خود را بهبود دهند. 


همچنین با ارایه وام قرض الحسنه، بانک‌ها می‌توانند تقاضا برای خدمات بانکی خود را افزایش دهند و به صورت رقابت‌پذیرتر در صنعت بانکداری کشور فعالیت کنند.
تسهیلات قرض‌الحسنه بدون بهره بوده و بانک تنها از محل کارمزدهای آن می‌تواند درآمدی جزیی داشته باشد، بنابراین اهتمام بانک سینا برای پرداخت وام قرض‌الحسنه نه با هدف سودآوری بلکه تنها در جهت ایفای تعهدات و مسئولیت‌های اجتماعی بوده است و این امر به طور قطع از کانال‌های دیگر، مزایای بسیاری را برای این بانک به ارمغان خواهد آورد.

ارسال نظرات
موضوعات روز