شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸
یادداشت:
به قلم دکتر مهدی کریمی تفرشی
کد خبر: ۶۵۲۲۱

تیتر۲۰- یکی از مهمترین عوامل در ایجاد اشتغال پایدار، ارزش افزوده و بهره وری در کشور حمایت از تولیدکنندگان داخلی و صنعتگران ایرانی است.

حمایت از بنگاههای تولید کوچک و زودبازده یکی از بخش های مهم توسعه اقتصادی در کشور است که دولت و مسئولین نباید از آن غافل شوند. چرا که رشد و رونق واقعی تولید ملی تنها در سایه حمایت از این بخش میسر می شود.

بنگاههای دولتی توسعه گر یک بخش عملیاتی هستند که می توانند تامین مواد اولیه و نیز فروش محصولات را برای بنگاههای تولیدی تسهیل کند. همچنین می توانند در جهت توسعه صادرات به بنگاهها کمک کنند. حمایت بنگاههای تولیدی توسعه گر به واحدهای تولیدی کمک می کند تا تمرکز خود را بر ارتقای کیفیت محصولات خود بگذارند. نمونه این تجربه موفق را می توان در چین مشاهد کرد.

همچنین در رفع موانع مالیاتی و بخشودگی جرایم که یکی از اصلی ترین دغدغه های تولیدکنندگان است این واحد توسعه گر می تواند ایفای نقش کند.

این بنگاهها می توانند ابزارهای تامین منابع مالی متعددی را در اختیار تولید کننده قرار دهند و به بنگاههای کوچک که نقش مهمی در زنجیره تامین بنگاههای بزرگ دارند در تامین منابع مالی کمک کنند.

آنچه می تواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد و آنها را به خرید و مصرف کالاهای ایرانی ترغیب کند ارائه تسهیلات خرید به مصرف کننده است. تسهیلاتی مانند کارت های اعتباری و شرایط ویژه خرید کالاهای ایرانی. ارائه چنین تسهیلاتی ضمن حمایت از تولید داخلی به تحریک تقاضا و متعاقبا استفاده از حداکثر ظرفیت های تولید در کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد. بنگاههای دولتی توسعه گر در ایجاد زمینه های این تحریک تقاضا و حمایت از تولید ایرانی می توانند بسیار موثر عمل کنند.

کارآفرینی و ورود به فضای کسب و کار و تولید بویژه در شرایط بحران اقتصادی، رکود و تحریم ویژگی های شخصیتی منحصر بفرد در کنار همت عالی و شهامت مبارزه و تسلیم ناپذیری را می طلبد. توانایی مقابله با مشکلات، محدودیتها و شکستها از ویژگی هایی است که یک کارآفرین باید آن را داشته باشند.

ارسال نظرات
موضوعات روز