چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
تیتر ۲۰ گزار ش می‌دهد:
هر چند هنوز مرحله تحویل خودرو‌های وارداتی آغاز نشده است، اما با بارگذاری مشخصات فنی این خودرو‌ها در سامانه فروش می‌توان هیوندای النترا را برگ برنده کرمان موتور و یک خودرو محبوب در بازار دانست که می‌تواند رقابت سنگینی را ایجاد کند.
کد خبر: ۶۵۲۷۷

تیتر20 -  سرانجام پس از 7 ماه بلاتکلیفی و انتظار به نظر می رسد افرادی که به هر دلیل و علتی در این مدت صبر کرده اند ، می توانند برای خرید خودروی وارداتی دلخواه اقدام کنند.


با مشخص شدن قیمت قطعی این محصولات به نظر می رسد بخش عمده ای از خیل 30 هزار نفر واجد شرایط که انصراف نداده اند جزء مصرف کنندگان بوده و نگاه دلالی ندارند.


آنها می خواهند در حد بضاعت واردکنندگان و حیطه ای که قانون تعیین کرده است خودروی وارداتی صفر کیلومتر بروز سوار شوند. این حق طبیعی همه جامعه محسوب می شود.شرایطی که ممنوعیت ها و تحریم ها بر سر قیمت ها و بازار آورد، دست یابی به این خواسته و حق طبیعی را دشوار کرده است.


در این میان با توجه به حضور پررنگ خودروهای چینی ، غیر چینی ها مانند هیوندا النترا که از طریق بازوی وارداتی کرمان موتور، کی تی ال (KTL)  وارد شده است بدون تردید با استقبال بسیار زیادی همراه خواهد شد.


البته اگرغلبه چینی ها بر بازار و حضور پر رنگ آنها در تولید ، واردات و بازار را تنها عامل موفقیت و استقبال از این محصول بدانیم،نشان می دهد که دوران پیش از تحریم ها این برند کره ای را فراموش کرده ایم.

در واقع هیوندا یکی از خوش نام ترین و محبوب ترین برندهای خارجی در ایران به شمار می آید. برندی که بیش از یک دهه پیش به ایران پا گذاشت و همراه با دیگر کره ای بازار به سرعت سهم زیادی از بازار وارداتی ها را به نام خود برند. هیوندا زمانی به کشور وارد شد که بنا به اقتضا آن روزها ، تنوع زیادی در بازار به چشم نمی خورد.


با این حال این برند راه خود را به درستی طی کرد. پس از برجام نیز کرمان موتور با توجه به زیرساخت ها و سابقه همکاری با برندهای مطرح آسیایی برخی از خطوط تولید خود را برای تولید محصولات هیوندا تجهیز کرد.


محصول این همکاری با کره ای در قالب محصولاتی مانند هیوندا آی 10 ، هیوندا آی 20 و النترا به بازار عرضه شد. بازاری که سرشار از تنوع و رقابت شده بود. اما کیفیت محصولات ، خوش نامی و همچنین خیال راحت مشتریان از خدمات پس از فروش در این نوبت هم سهم ناسبی برای این برند در نظر گرفت.


با این حال تحریم ها مانع از ادامه همکاری میان آبی پوشان کرمان و هیوندای کره جنوبی شد. ولی در خلال این مدت به رغم تمام موانع این شرکت ارائه خدمات پس از فروش مناسب و تامین قطعات را جزء وظایف ذاتی خود تعریف کرده و اجازه نداد که مشتریانش دغدغه ای داشته باشند.


مسئولیت بازار،رفتارحرفه ای،زیرساخت های مناسب و تلاش برای افزایش تولید و کیفیت باعث شد که در خلال نمایشگاه تحول صنعت خودرو، سفیر کره تمایل کشورش برای ادامه همکاری با کرمان موتور ابراز کند.


آبی پوشان کرمانی نیز با توجه به سابقه همکاری و از سرگیری مجدد واردات به سرعت مراحل مقدماتی را طی کرده و شرایط واردات محصولات هیوندا را فراهم کردند.


به نحوی هیوندا اولین محموله از خودروهای وارداتی بود که به ایران وارد شد.با این حال به دلیل برخی مسائل از جمله عدم هماهنگی دستگاه های مرتبط عرضه این خودروها تا به امروز به طول انجامیده است.


درعین حال به نظر می رسد اگر شرایط مورد نیاز واردکنندگان فراهم باشد،هیوندا یکی از محصولاتی است که می تواند در حجم وسیعی به کشور وارد شود. 
این خودرو علاوه بر سابقه خوب و نام نیکی که از خود به جا گذاشته است می تواند یک رقیب سرسخت برای سایر رقبا باشد. 


بنابر این گزارش ، هیوندای النترا ۲۰۲۳ در بازار ایران به موتور ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی تجهیز است. این موتور ۱۲۸ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر تولید می کند . جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک AT ساخت هیوندای پاورتک (HPT) قدرت را به چرخ های جلوی می رساند. 


هیوندای النترا وارداتی KTL در بحث امکانات رفاهی و ایمنی به دو کیسه هوا، تریم داخلی پارچه ای، سانروف برقی، فرمان کمکی برقی، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور پایش فشار باد تایرها، تهویه الکتریکی دستی و… مجهز است.


همچنین احتمال دارد امکاناتی مانند دوربین عقب، نمایشگر لمسی استاندارد و کروز کنترل به صورت آپشن سفارشی به مشتریان ایرانی تحویل شوند.
اگر شرایط واردات آنگونه که بازار نیاز دارد فراهم شود،عرضه این خودرو با تمام مشخصات فنی و استقبالی که از آن به عمل خواهد آمد می تواند گره های بازار را باز کند.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز