جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
پیش بینی روند آتی بازارها براساس شواهد موجود و عملکرد سالانه و ماهانه آن یکی از ابزارهای تحلیلگران است که می تواند به آنها درباره چگونگی معاملات آینده کمک کند
کد خبر: ۶۵۲۸۳

تیتر۲۰- بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز معاملاتی هفته سرخ‌پوش ظاهر شد. به طوری که نماگر اصلی بازار سهام تا مرز 2 میلیون واحد نزول کرد. به این ترتیب شاخص کل با افت 0.9 درصدی معادل بیش از 18‌هزار واحد، کار خود را در سطح 2میلیون و یک‌هزار واحد خاتمه داد. در این میان شاخص هموزن با کاهشی بیشتر معادل 1.51‌درصد همراه شد. خالص تغییر مالکیت بازار سهام روز شنبه از جانب حقیقی به حقوقی با 576 میلیارد تومان خروج به ثبت رسید. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس (سهام و حق‌تقدم) نیز در این روز معادل 3‌هزار و 344 میلیارد تومان به کار خود پایان داد. برخی از کارشناسان این حوزه بر این باور هستند که وضعیت اقتصاد ایران بیمار است و بنابراین بازار سهام نیز نمی‌تواند رفتار منطقی از خود به نمایش بگذارد.

بازار سکه

تاثیر هیجان جنگی در آینده سکه

بازار طلا و سکه پس از اینکه نرخ دلار در بازار آزاد با رشد جهش گونه مواجه شد، حال با آرام شدن وضعیت هیجانی بازارها نزدیک به 4 روز است که قیمت دلار نیز با افت همراه شده و در محدوده 51‌هزار و 300 تومان مورد داد و ستد قرار می‌گیرد. در این میان بهای طلا در بازار جهانی پیرو اخبار جنگ با رشد قابل‌توجهی همراه شد. به همین دلیل سکه امامی با خنثی شدن نیروهای منفی و مثبت تاثیرگذار در قیمت آن، در محدوده 28میلیون و 800‌هزار تومان با تغییرات اندکی مورد دادو ستد قرار گرفت. حال با توجه به شرایط بازار که مملو از ترس و نااطمینانی نسبت به ثبات اقتصادی ایران و شرایط و هیجان ناشی از اخبار جنگی است، بنابراین احتمال می‌‌‌رود که با تداوم این شرایط تمایل به سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه نیز با افزایش همراه شود.

بازار طلای جهانی

رشد قیمت طلای جهانی

در معاملات روز جمعه، طلای جهانی پس از یک افت قیمت در روز ماقبل، با یک جهش 62 دلار و 92 سنتی معادل با 3.2‌درصد افزایش مواجه شد و در قیمت 1933 دلار به ازای هر اونس مورد معامله قرار گرفت. این قیمت بالاترین بهای جهانی طلا در 18 روز معاملاتی گذشته است. پس از یک هفته نوسان قیمت در بازار طلای جهانی بعد از جنگ اخیر خاورمیانه میان رژیم صهیونیستی و غزه، طلا مجددا با یک رشد چشمگیر به کانال روانی گذشته خود یعنی 1900 دلار برگشت. به این ترتیب برخی از تحلیلگران این بازار بر این باورند که با وجود مزیت پناهگاه امن بودن طلا در چنین شرایطی احتمال اینکه تقاضا به صورت مقطعی بیشتر شود هم وجود دارد.

 به طوری که برخی تکنیکالیست‌‌‌ها پیش‌بینی می‌‌‌کنند که بهای هر اونس طلا در بازار جهانی می‌تواند مجددا سطح 2‌هزار دلار را به خود ببیند.

بازار اوراق مسکن

هزار تومانی شدن تسه

اوراق تسهیلات بانک مسکن که در فرابورس مورد دادوستد قرار می‌‌‌گیرند طی معاملات روز شنبه با رشد قیمت همراه بودند. به طوری که در این میان اوراق تسهیلات بانک مسکن بهمن 1400 که با نماد تسه 0011 معامله می‌شود روز گذشته با رشد2.74 درصدی معادل بیش از 2‌هزار و 600 تومان افزایش کار خود را در قیمت پایانی 100‌هزار و 486 تومان خاتمه داد. رئیس مجلس در صحن علنی گفت: باید کاری کنیم که قدرت خرید مردم بالا برود یا به موضوع مسکن آنقدر سوبسید بدهیم که حداقل زیر 10 سال و صد‌درصد مردم صاحب‌خانه شوند. الان با توجه به حقوق‌ها و قیمت مسکن خانه‌دار شدن آرزو است؛ متاسفانه الان واقعیت ما این است. حال برخی از کارشناسان معتقدند که بیان چنین دستوراتی ممکن است با توجه به گذشته و شرایط اقتصادی در فضای ادعایی باقی بماند.

بازار نفت

افت و خیز شدید قیمت نفت

در معاملات روز جمعه، بهای جهانی نفت خام برنت پس از یک افت قیمت در روز ماقبل، کار خود را با قیمت 90 دلار و 89 سنت به ازای هر بشکه به پایان رساند. این قیمت بالاترین میزان بهای نفت در 9 روز معاملاتی گذشته است. همچنین نفت WTI یا وست تگزاس اینترمدییت نیز شاهد چنین روندی بود و پس از تجربه افت قیمت در پایان روز معاملاتی ماقبل، روز جمعه با حدود 5 دلار افزایش معادل با 5.7 درصد، مورد معامله قرار گرفت. تحلیلگران معتقدند که همچنان دلیل اصلی این افزایش قیمت تنش‌‌‌های اخیر شکل گرفته در خاورمیانه است که باعث شده است معامله‌‌‌گران برخی از استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدت خود را تغییر یا سفارش‌های باز خود را ببندند تا شرایط بازار کمی پیش‌بینی پذیرتر شود. بنابراین انتظار می‌‌‌رود که قیمت‌های نفت در هفته جاری نیز پرنوسان باشد./دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
موضوعات روز