دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۴
کارشناس کسب و کار درباره اهمیت بازاریابی در روند مدیریت کسب و کار در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: گاهی با وجود اینکه کالایی از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار است اما فروشنده نمی‌داند چگونه آن را ارائه دهد.
کد خبر: ۶۵۲۹۳

تیتر۲۰- سید صدرالدین نجاتی گیلانی، کارشناس کسب و کار درباره اهمیت بازاریابی در روند مدیریت کسب و کار در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: گاهی با وجود اینکه کالایی از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار است اما فروشنده نمی‌داند چگونه آن را ارائه دهد. مردم تنها کالای ما را خریداری نمی‌کنند، بلکه برند را نیز می‌خرند. برای آن‌ها ظاهر کار بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: همواره نیاز است که میان کالا و برند تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد. در کنار آن ظاهر کالا باید متناسب با جامعه هدف طراحی شود در واقع زیبایی کار بسیار مهم است.

این کارشناس کسب و کار اظهار کرد: مارکتینگ به معنای شناخت بازار، رفتار آن، شناخت خریداران و نسبت جنسیت است. ما باید شناخت کافی نسبت به این عوامل داشته باشیم تا بتوانیم بازاریابی کنیم. پس از آن باید ارزیابی مالی را به گونه‌ای انجام دهیم که بتوانیم به درستی قیمت‌گذاری کالا را انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: افراد عموماً بر این باور هستند که قیمت کمتر، میزان خرید را افزایش می‌دهد، در صورتی که بعضاً این قیمت‌گذاری اشتباه، مشتری را نسبت به کیفیت کالا به شک می‌اندازد و این برخورد مناسب بازار نیست. بنابراین لازم است که تمام هزینه‌های صرف شده برای تولید کالا را در نظر بگیریم و تنها به برآورد قیمت از روی مواد اولیه بسنده نکنیم.

نجاتی گیلانی اظهار کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که بعد از برآورد قیمت باید به آن بپردازیم، مدیریت مالی و منابع انسانی است. در کنار آن باید بدانیم که چگونه به کارمندان خود انگیزه کار کردن در فضای استارت‎آپی را بدهیم. همچنین مدیریت منابع تأمین‌کننده مواد اولیه برای تولید کالا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مسیر لازم است که ما چند تأمین‌کننده معتبر را در نظر داشته باشیم تا تحت هیچ شرایطی ضربه‌ای به بخش تولیدی کالای ما وارد نشود.

وی افزود: در فرایند تولید باید کنترل کیفی را در نظر بگیریم. در قسمت آخر باید چگونگی ارائه کالا به مشتری را در نظر بگیریم. در کنار آن باید شبکه فروش و نوع توزیع کالا در میان مردم را نیز در نظر داشته باشیم. همه این موارد قابل یاد گرفتن هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود.

نجاتی گیلانی گفت: گاهی شاهد این هستیم که در اروپا زعفران با قیمتی بالا فروخته می‌شود. دلیل این امر این است که آن‌ها بسته‌بندی شکیلی را برای ارائه به مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. لذا روش بسته‌بندی محصول و تناسب آن با جامعه از دیگر نکات مهمی است که باید در بازاریابی و بازار سازی به آن توجه داشته باشیم./مهر

ارسال نظرات
موضوعات روز