سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۶
تیتر۲۰ بررسی می‌کند:
شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با دستیابی به رشد ۶۳ درصدی در درآمد‌های شش ماهه خود، در مسیر  تحقق برنامه‌های ۱۴۱۰ قرار گرفته است.
کد خبر: ۶۵۳۶۰

تیتر ۲۰- شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تدوین استراتژی جدید، خود را برای تحقق اهداف در چشم انداز ۱۴۱۰ آماده می کند. اما تحقق برنامه های تدوین شده، نیازمند سرمایه گذاری است. این در حالی است که جذب سرمایه مهمترین چالش برای اجرای پروژه های معدنی و صنایع معدنی است. درنتیجه تامین سرمایه برای گل گهر می تواند همچون کاتالیزور برای افزایش سرعت برنامه های این مجموعه عمل کند. 


یکی از بخش‌های کمک کننده به این موضوع افزایش درآمدهای شرکت از محل فروش است. افزایش فروش در گل گهر می تواند یکی از محرک های اجرای پروژه ها باشد.


در این زمینه نگاهی به آمارها نشان می دهد این مجموعه در شش ماهه اول سال روند خوبی را در ثبت اعداد فروش از خود نشان داده است.در شش ماهه اول امسال شرکت گل‌گهر با فروش بیش از شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن از محصولاتش (گندله، کنسانتره)، افزایش ۱۲ درصدی مقدار فروش محصولات را در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته، محقق کرد.


این عدد حاکی از آن است که گل گهر سهم بیشتری از بازار را در اختیار گرفته و توانسته نقش خود در زنجیره ارزش فولاد را بیش از گذشته کند. 
این افزایش ۱۲ درصدی در مقدار فروش توانست درآمدهای شرکت را ۶۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهد. 


این در حالی است که در ماه های ابتدایی سال قبل به دلیل حمله روسیه به اکراین، بازار کامودیتی ها با رشد خوبی همراه شد اما در سال جاری افزایش ۱۲ درصدی فروش (براساس وزن)، توانست رشد ۶۳ درصدی درآمدی را به همراه داشته باشد. 


اما دستاورد این رشد را نباید تنها در تامین سرمایه مورد نیاز برای اجرای پروژه های در دستور کار مشاهده کرد.نکته مهم دیگر که گل گهر با رشد در درآمدهای خود می‌تواند به آن دست پیدا کند، افزایش اطمینان سهامداران این مجموعه است.  بی تردید دستیابی به اهداف بلند مدت نیازمند حمایت های سهامداران کلان و‌ خرد خواهد بود که عملکرد گل گهر نشان می داد در این زمینه نیز موفق بوده است. 


گل گهر به عنوان یکی از شرکت‌های اطمینان ‌بخش و پرثبات بازار سرمایه موفق شد؛ با افزایشی ۶۳ درصدی، در شش ماهه نخست امسال ۲۹۳ هزار و ۸۱۷  میلیارد و ۲۸ میلیون ریال درآمد از محل فروش محصولات را کسب کند. این در شرایطی است که در سال ۱۴۰۱ شرکت موفق شده بود در همین بازه زمانی ۱۷۹ هزار و ۸۱۸  میلیارد و ۶۴۲  میلیون ریال درآمد را محقق کند. 


از سویی دیگر فراموش نکنیم این رشد تنها برای شش ماهه نخست امسال است و گل گهر می تواند با افزایش عملیات معدنی، میزان تولید خود را در شش ماهه پیش رو افزایش داده و به رشد خوبی در درآمد سالانه برسد، موضوعی که می تواند خود را در افزایش سود سالانه نیز نشان دهد. همچنین ورود طرح های جدید می تواند به افزایش تولید و فروش نیز کمک کرده و گل گهر را در بین شرکت های پر بازده نگه دارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز