شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
یادداشت:
به قلم دکتر مهدی کریمی تفرشی
کد خبر: ۶۵۷۱۶

تیتر۲۰- آموزش و پرورش قشر دانش آموزی در هر نظام و کشوری از اولویت های سرمایه گذاری و برنامه ریزی و پایه های تحولات اساسی آینده آن کشور است.

قشر جوان هر جامعه‎ای به لحاظ برخورداری از توان، انرژی و استعدادهای فراوان قادر است نقش موثری در آینده آن جامعه ایفا کند و دانش‌آموزان در هر جامعه‌ سرمایه اصلی آن جامعه‎ محسوب می‎شوند كه امکان رشد و بالندگی در موضوعات مختلف را در عرصه‌های گوناگون محقق می‌کنند. 

اما پیشرفت، دستیابی به علوم روز دنیا و حركت در مسیر توسعه پایدار در ایران اسلامی زمانی به طور كامل محقق می‌شود كه مسئولین در حفظ و تقویت این سرمایه‌های ملی بكوشند.

وظیفه آموزش و پرورش آن است كه محتوای آموزشی خود را منطبق با اهداف رشد و بالندگی و نیازهای نسل حاضر تعریف‏ كند.

آنچه دانش آموزان در سنین طلایی رشد و شکوفایی جوهره وجودی شان می آموزند مسیر تحول کشور در سال های آینده را رقم میزند. چرا که ذهن نیروهای جوان امروز بستری است برای علم، فرهنگ و توسعه و این سه پایه اساسی برای ساختن بنیان یک کشور است.

بنابراین نقش نظام آموزشی کشور بالاخص آموزش و پرورش یک نقش کلیدی و انکارناپذیر است که میتواند ستون های آینده کشور را مستحکم یا متزلزل بنا نهد.

گاهی لازم است مسیری که در آموزش و پرورش این قشر آینده ساز طی می کنیم بازنگری شود. گاهی لازم است نگاهی به تجربه کشورهای توسعه یافته بیندازیم و ضمن همسو سازی با فرهنگ ایرانی از تجربه های موفق در پیشبرد اهداف مان بهره بگیریم.

امروز جهان در سیطره تکنولوژی و فناوری است. رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی قدرت را در دست گرفته اند. دنیای دیجیتال نسل جدیدی را پرورش می دهد. قطعا جوانان این نسل نگاه متفاوتی در مقایسه با نسل ما و پدران ما دارند. پرورش این نسل و پتانسیل های وجودی آنها همتی مضاعف و دانش و شناختی متفاوت با نسل های گذشته میخواهد. خواسته ها و نیازهای این نسل را باید درک کرد. توانمندی های آنها را باید شناخت و بر روی این نسل شگرف سرمایه گذاری کرد. چرا که این نسل شاهرگ تحولاتی بزرگ در آینده این سرزمین هستند.

ارسال نظرات
موضوعات روز