چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
وزیر نیرو گفت: برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور، میزان تأمین برق صنایع از برق خانگی پیشی گرفت، به طوری که امسال بیش از ۱۱ درصد رشد تولید داشتیم و میزان ذخیره سیمان به ۱۵ میلیون تن رسید یعنی معادل ۱۰۰ روز تولید سیمان داشتیم.
کد خبر: ۶۵۸۷۹

تیتر۲۰-  علی اکبر محرابیان»  در مراسم افتتاح بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با اشاره به اینکه رشد ۶۳‌درصدی تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه بیست و سوم نسبت به دوره قبل، نشانه افزایش همکاری خارجی است گفت: استراتژی افزایش ظرفیت و توسعه در 2 سال اخیر یکی از برنامه‌های دولت بود و آمار مرکز پژوهش‌های مجلس برای هفت ماهه امسال حاکی از ثبت بالاترین رشد تولید و فروش در صنعت برق کشور در میان کل صنایع بوده است، به طوری که در تولید برق رشد ۲۲.۱ درصدی و در فروش افزایش ۲۴.۸ درصدی به ثبت رسید.
او با بیان اینکه راهبرد دوم، مدیریت مصرف و بهینه سازی بود که تلاش شد ناترازی را کم اثر و در زمان کوتاه بتوانیم آن را برطرف کنیم. افزود: تابستان ۱۴۰۰ را به خاطر داریم که با توجه به ناترازی قابل توجه صنعت برق، شاهد عدم تامین برق در بخش تولید بودیم و از ۲۹ اردیبهشت خاموشی قابل توجهی داشتیم و در پایدارسازی برق مشکل داشتیم.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۲ به دلیل شرایط آب و هوایی و افزایش دما، محدودیتی برای مصرف برق در بخش خانگی انجام نگرفت، گفت:  اگر اقدامات برای تامین برق انجام نمی‌شد شاهد افزایش ۲۰ درصدی مصرف در بخش خانگی بودیم، اما با اعمال سیاست‌ها و تجربه خوب پرداخت پاداش صرفه جویی، در سال ۱۴۰۲ نه فقط شاهد رشد مصرف نبودیم، بلکه نسبت به سال ۱۴۰۰ مصرف کاهش هم داشت، به طوری که کل مصرف برق ۴۶ میلیارد کیلووات ساعت است.
وی اضافه‌کرد: در صنعت مجموع برقی که در سال ۱۴۰۰ تحویل صنایع شد نزدیک‌به ۳۶ میلیارد کیلووات ساعت بود، اما این رقم در امسال به ۴۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت رسید. معنای این آمار این است که با شیوه مدیریت مصرف و به‌کارگیری ظرفیت های ملی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی توانستیم در بخش خانگی کاهش قابل توجهی در بخش مصرف داشته باشیم و میزان صرفه جویی را به بخش تولید و صنعت کشور بدهیم.
وزیر نیرو با بیان اینکه برای نخستین بار در تاریخ صنعت برق کشور، میزان تأمین برق صنایع از برق خانگی پیشی گرفت، اظهار کرد:امسال بیش از ۱۱ درصد رشد تولید داشتیم و میزان ذخیره سیمان به ۱۵ میلیون تن رسید یعنی معادل ۱۰۰ روز تولید سیمان داشتیم. همچنین در صنعت میلگرد، معادل پنج ماه تولید میلگرد کشور موجودی تا پایان شهریور بود؛ این حاکی از آن است که صنایع انرژی با روش‌های مدیریت مصرف و افزایش مصرف در ساعت های غیر پیک توانستند برنامه‌های تولید خود را اجرا کنند و شاهد رشد بخش تولید بودیم.
وی با اشاره به اینکه در طرح پاداش صرفه جویی مصرف برق بیش از ۴۰ درصد مردم با وجود گرما، کاهش مصرف داشتند و در شامل دریافت پاداش شدند گفت: در صنعت برق، از صنعتی دانش بنیان برخورداریم. بهره گیری از ظرفیت‌های نخبگانی و دانشگاهی شرایط خوبی را برای صنعت برق ایجاد کرده که در جشنواره فن‌بازار از ایده‌ها حمایت خواهیم کرد. رمز موفقیت صنعت کشور این است که هم به ایده‌ها و هم به بازار توجه کند؛ این دو بال می‌توانند صنعت و تولید کشور را توسعه دهند. ما در کنار بازار داخلی به بازارهای خارجی توجه بیشتری کردیم. بازار محصولات ایران فقط جمهوری اسلامی نیست و بازار کشورهای همسایه با جمعیت ۵۰۰ میلیون نفر و حتی بازار کشور های دور است./ایرنا 

ارسال نظرات
موضوعات روز