پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند:
شرکت فولاد هرمزگان با سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه و همچنین گسترش همکاری‌ها با شرکت‌های دانش بنیان، توانسته در کیفیت تختال به رکورد خوبی دست پیدا کند که نقش مهمی در توسعه صادرات آن خواهد داشت.
کد خبر: ۶۵۸۸۴

تیتر 20- ارتقای کیفیت یکی از مهمترین فاکتورها برای توسعه بازارهای داخلی و صادراتی است که منجر به افزایش درآمدها می شود. در واقع تولیدی را می توان پایدار دانست که کیفیت همپای کمیت در حال افزایش باشد. در این زمینه شرکت فولاد هرمزگان نیز ارتقای کیفی محصولات را در اولویت اصلی خود قرار داده است. 
درواقع فولاد هرمزگان رکوردزنی ها را با افزایش کیفیت جلو می برد. به نحوی که در 22 آبان ماه موفق به ثبت دو رکورد جدید در واحد تختال شد. تولید 6829 تن تختال فولادی به عنوان بالاترین رکورد ثبت شده روزانه در تاریخ 22 آبان ماه رقم خورد که رکورد قبلی روزانه به میزان 6772 تن در 15 آذر ماه سال 1401 بوده است.


ثبت این رکوردهای جدید نشان می ‌دهد فولاد هرمزگان بر مسیر بهبود مداوم و مدار دانش حرکت می ‌کند و در صورتی که محدودیتی در تامین انرژی و مواد اولیه نداشته باشد، رکوردشکنی‌ های روزانه، ماهیانه و سالیانه برای این شرکت دور از دسترس نخواهد بود.


از سویی دیگر این موضوع نشان می دهد که فولاد هرمزگان در بحث ارتقای تکنولوژی و دانش فنی سرمایه گذاری خوبی انجام داده است و امروز در حال بهره برداری از آن است. در واقع این سرمایه گذاری باعث شد تا فولاد هرمزگان در خرداد ماه سال جاری رکورد کیفیت را هم به ثبت برساند. درواقع شرکت در خرداد ماه سال جاری، رکورد کیفی تختال‌ های بدون عیب این شرکت به 99.65 درصد افزایش یافت و گِرید جدید میکروآلیاژی S355J0WP (Corten) نیز با موفقیت تولید شد.


دستیابی به این سطح از کیفیت بدون شک در میزان صادرات این مجموعه اثر گذار است. شرکت فولاد هرمزگان با توجه به دسترسی به آب های آزاد می تواند قطب صادراتی فولاد کشور باشد در نتیجه یکی از فاکتورهای لازم برای توسعه صادرات افزایش کیفیت است.


فولاد هرمزگان برای حفظ بازارهای صادراتی خود طرح های توسعه ای برای ارتقای کیفیت را در دستور کار داشت که نتیجه آن این است که امروز تختال تولیدی این مجموعه در کارخانه های نوردی جهان استفاده می شود.


درواقع ارتقای کیفیت ضمانتی برای تداوم حضور در بازارهای صادراتی این مجموعه است. در کنار اینکه فولاد هرمزگان با سرمایه گذاری در واحد تحقیق و توسعه و همچنین افزایش همکاری ها با شرکت های دانش بنیان در حال ارتقای کیفیت و کاهش هزینه های تولیدی است، افزایش صادرات به واسطه کیفیت بالای تختال ها می تواند نماد "هرمز" در بازار سرمایه را پر طرفدار تر کند زیرا این مجموعه در تلاش برای تداوم صادرات است که بی تردید بر رشد درآمد و اجرای طرح های توسعه ای اثر گذار خواهد بود. 


فولاد هرمزگان با همین دست فرمان می تواند یکه تاز بازارهای صادراتی در منطقه شود اما فراموش نکنیم بخشی از این موضوع به قوانین و مقرراتی بر می گردد که از سوی دولت در حوزه صادرات وضع می شود و می تواند فعالیت شرکت های صادراتی از جمله فولاد هرمزگان را که به دلیل بالا بودن کیفیت سهم خوبی از صادرات را به خود اختصاص داده، تحت تاثیر قرار دهد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز