چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
تیتر۲۰ بررسی می‌کند:
رکورد زنی در شرکت جهان فولاد سیرجان در واحد فولادسازی علاوه بر آنکه حاکی از مدیریت بحران انرژی است نشان می‌دهد این مجموعه می‌تواند با سرعت بالایی به توسعه صنایع پایین دستی و ایجاد ارزش افزوده بیشتر برسد.
کد خبر: ۶۵۹۸۶

تیتر۲۰ - شرکت جهان فولاد سیرجان موفق شد تا رکورد تاریخی ماهیانه فولادسازی را به ثبت برساند. کارخانه فولادسازی شرکت جهان فولاد در حالی مهرماه را به پایان رساند که موفق به ثبت رکورد تولید ماهیانه فولادسازی با تناژ ۹۳۴۰۰ تن شمش و ۷ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی کارخانه پس از ۲ سال شد .


اما چه دلایلی باعث شد تا جهان فولاد سیرجانبتواند به این رکورد دست پیدا کند؟ 
بدون شک اولین موضوع برای تحقق این هدف، تامین مواد اولیه است. افزایش فعالیت کارخانه آهن اسفنجی می تواند خوراک واحد فولاد سازی را تامین کند. در اختیار داشتن واحدهای آهن اسفنجی، بریکت سازی، فولادسازی و نورد می تواند تامین مواد اولیه و تولید با ارزش افزوده بیشتر را برای این مجموعه محقق کند.همچنین ارتقای تکنولوژی نیز از دیگر‌ مواردی است که می تواند در تحقق این رکورد موثر باشد. 


اما بخش عمده ای از این رکورد زنی را می‌ توان ناشی از تغییرات رخ داده در شرکت جهان فولاد سیرجان دانست. تغییر در مدیریت این مجموعه می تواند تغییر در نگرش را به همراه داشته باشد.هرچند مجموعه جهان فولاد سیرجان در زمان تحریم‌ها با تکنولوژی های اروپایی ساخته شد اما بدون شک از چالش های خارج سازمانی همچون تامین انرژی و مواد اولیه در امان نمانده و باید با مدیریت از این بحران عبور کرد. 


ثبت رکورد در واحد فولاد سازی علاوه بر تامین مواد اولیه نشان می دهد، جهان فولاد سیرجان با مدیریت ویژه تلاش  کرده تا از بحران عبور کند و یکی از این موارد افزایش تولید در مهر ماه بود تا بتواند بر اثرات کمبود برق و گاز غلبه کند. 


اما در ادامه راه افزایش تولید در واحد فولاد سازی می تواند توسعه و افزایش تولید در واحدهای پایین دستی را به همراه داشته باشد.  افزایش تولید در واحد فولاد سازی می تواند به توسعه زنجیره ارزش جهان فولاد سیرجان ختم شود. 


توسعه در این زمینه علاوه بر آن که منجر افزایش تولید و فروش و سوددهی بیشتر می شود می تواند گامی مهم در توسعه اجتماعی منطقه باشد.  توسعه زنجیره ارزش از سوی جهان فولاد سیرجان منجر به اشتغالزایی بیشتر و اجرای بیشتر طرح های حوزه مسئولیت های اجتماعی می شود.


درواقع افزایش تولید در یک حلقه منجر به توسعه هرچه بیشتر در حلقه های بعدی شده و صنایع پایین دست را فعال‌تر خواهد کرد. این موضوع حتی می تواند بر توسعه اقتصادی استان نیز اثر گذار بوده و سهم استان در تولید و درآمدزایی و حتی اشتغالزایی را افزایش دهد.

ارسال نظرات
موضوعات روز