سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۷
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند:
استراتژی ۱۴۱۰ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر حاکی از توسعه در تمامی حلقه‌های مرتبط با زنجیره ارزش فولاد است.  
کد خبر: ۶۶۰۰۵

تیتر20 -  تحقق برنامه تولید فولاد و رسیدن به چشم انداز 1404، نیازمند توازن در بخش های مرتبط با تولید فولاد بود که در سال های گذشته این توازن برقرار نشد و امروز صنعت فولاد را با چالش های بسیار جدی مواجه کرده است. عدم توسعه در زیرساخت های انرژی، اکتشافات، حمل و نقل و... باعث شد تا تحقق اهداف با تاخیر و اما و اگر های بسیار همراه شود. 


اما در این بین شرکت های بزرگ معدنی به دنبال توسعه همه جانبه در مجموعه های خود هستند تا بتوانند چشم اندازها و استراتژی های تدوین شده در مجموعه خود را محقق کنند. 


شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، جزو شرکت هایی است که استراتژی 1410  را برای خود تدوین کرده تا با تحقق این برنامه به افزایش تولید، سهم بیشتری از بازار، توسعه منطقه ای و افزایش صادرات دست پیدا کند. 


این استراتژی برای تحقق نیازمند برنامه ریزی دقیق و ایجاد توازن در بخش های مختلف است. به عنوان مثال اگر امروز گل گهر اصلی ترین تولید کننده کنسانتره در کشور است، برای حفظ سهم و افزایش آن باید میزان اکتشافات خود را افزایش دهد.


میزان ذخایر منطقه گل ‌گهر، ۱۲۰۰ میلیون تن برآورد شده که از این مقدار تاکنون حدود ۴۰۰ میلیون تن برداشت و ۸۰۰ میلیون تن آن باقی مانده است. 
با این توضیح که نرخ برداشت ذخایر با توسعه کارخانجات و خطوط کنسانتره سازی و گندله سازی افزایش یافته و بنابراین تامین پایدار و مطمئن سنگ را در اولویت مسائل استراتژیک قراردارد و نشان می دهد تمرکز گل گهر در این زمینه خوب است. 


در بحث تامین انرژی نیز گل گهر از سال ها قبل با نگاه تامین نیاز خود و همچنین اقداماتی در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود، برنامه هایی را در دستور کار داشت که انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران از مهمترین پروژه های یاد شده در این حوزه بود که با سرمایه گذاری گل گهر محقق شد.


 همچنین ساخت نیروگاه های خورشیدی برای تولید برق پاک و سرمایه گذاری در احداث نیروگاه های برقی از دیگر برنامه های گل گهر در حوزه تامین انرژی است که نشان می دهد استراتژی 1410، توسعه همه جانبه در این مجموعه است. 


در بحث حمل و نقل نیز گل گهر نیازمند توسعه هر چه بیشتر است و بخشی از این توسعه را در قالب تاسیس شرکت حمل و نقل ترکیبی گهرترابر جلو می برد. بخشی از این اقدامات منجر به تجهيز ناوگان حمل ‌و نقل ريلی؛ شامل ۷۱۴ دستگاه واگن، ۱۳ دستگاه لکوموتیو، تجهیز ناوگان جاده‌ای؛ شامل ۳۰۰ دستگاه تریلر، ۱۵۰ دستگاه کامیون ده‌چرخ، ۲۴ دستگاه لودر و ۸ دستگاه بیل مکانیکی می شود. 


همچنین ايجاد و توسعه حمل ‌ونقل پيوسته بين شركت‌هاي منطقه گل گهر، از جمله نوار نقاله هفت كيلومتري تا شركت جهان فولاد، دو كيلومتري تا شركت توسعه آهن و فولاد گل‌ گهر و احداث سنگ‌ شكن در مبدا يكي از معادن مجاور و انتقال سنگ‌ آهن دانه ‌بندي از طريق نوار نقاله به گل‌ گهر به طول چهار كيلومتر از دیگر اقدامات شرکت گل‌ گهر در حوزه توسعه زیرساخت‌ های حمل‌ ونقل به شمار می ‌آ ید. سرمایه گذاری در شبکه ریلی نیز از برنامه های دیگر است که منجر به توازن در حوزه ای در اختیار گل گهر می شود. 


درواقع شرکت معدنی و صنعتی گل گهر می داند که دستیابی به اهداف در نظر گرفته شده نیازمند برقراری توازن در تمامی بخش های یاد شده است که در نهایت توسعه پایدار را به همراه خواهد داشت. 

ارسال نظرات
موضوعات روز