جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 10
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۴
تیتر ۲۰  طرح  "لیام زندگی"  بیمه پارسیان را بررسی می‌کند؛  
با طرح "لیام زندگی" حالا می‌توانید ضمن استفاده از بیمه زندگی  و مستمری از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه پارسیان هم استفاده کنید.
کد خبر: ۶۶۰۴۰

تیتر20- رشد هزینه های بهداشت و درمان، بسیاری را غافلگیر کرده است. بیمه های پایه مرهم هزینه هایی که مصرف کننده این خدمات دریافت می کنند، نیست؛ حتی سال به سال از سطح پوشش بیمه های پایه به دلیل افزایش سطح تورم در حوزه بهداشت و درمان کاسته می شود.


 تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد که بهداشت و درمان بالاترین رقم تورم را پس از هزینه های هتل و رستوران و پوشاک و کفش به سبد مصرف خانوار تحمیل کرده است؛ تورمی که در مهر ماه 1402 به 46.6 درصد رسیده است؛ به این معنی که هزینه بهداشت و درمان نسبت به مهر 1401، بیش از 46 درصد رشد کرده است.

 
این در شرایطی است که بیمه های پایه با وجود کسر حق بیمه از درآمد افراد، سطح پوشش بیمه ای ناقصی دارند و بسیاری از خدمات و داروهای پرمتقاضی را از پوشش خود خارج کرده اند.


 نظرسنجی مرکز افکار سنجی دانشجویان ایرانیان (ایسپا) نشان می دهد که 50 درصد از مردم از بیمه های پایه خود راضی نیستند. نظرسنجی ایسپا می گوید که تنها 29 درصد بیمه شدگان از بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه های درمان خود استفاده می کنند؛ رقمی که نشان دهنده ضریب نفوذ ناچیز این نوع بیمه در ایران است.


 این نظرسنجی نشان می دهد که از میان 38.7 درصد افرادی که گفته اند در خانه بیماری دارند که به خدمات درمانی نیاز دارد، 86 درصد بیمه تکمیلی ندارند. در نتیجه عمده هزینه های بیماران آنها به سبد مصرف خانوار منتقل می شود؛ موضوعی که موجب شده که تورم بهداشت و درمان به فراتر از 46 درصد برسد.


نفوذ پایین بیمه تکمیلی درمان، در شرایطی است که جمعیت ایران در سال 1420 یعنی  18 سال دیگر در قله پیری قرار می گیرد و با اقسام بیماری ها درمی آمیزد. در سال 1420 حدود 32 درصد از جمعیت کشور سالمند خواهند بود. بنابراین از حالا باید مسئله پوشش بیمه های تکمیلی را جدی بگیرند. 


مزیت جدید بیمه درمان تکمیلی پارسیان 
بیمه های تجاری در صدد پر کردن خلا جایگاه بیمه های پایه در پوشش هزینه های درمان (درمان تکمیلی خانواده) و ادغام آن با بیمه های زندگی و مستمری هستند.
بیمه پارسیان به تازگی زمینه ارایه بیمه درمان تکمیلی خانواده به بیمه شدگان بیمه‌های زندگی و مستمری را فراهم کرده است.


 حالا می توانید ضمن استفاده از بیمه زندگی  و مستمری از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه پارسیان هم استفاده کنید. 
شرط بیمه پارسیان برای تسری دادن بیمه درمان به بیمه شدگان بیمه زندگی و مستمری این است که بیمه شده از بابت حق بیمه، اقساط معوق نداشته باشد.

 
بیمه پارسیان نام این طرح را «لیام زندگی» گذاشته است. این طرح هم سطح عادی دارد و هم سطح ویژه اما مزیت آن این است که حق بیمه درمان تا سقف 35 درصد متناسب با اندوخته سرمایه گذاری بیمه نامه زندگی کاهش می یابد. 


تدبیر کاهش سهم حق بیمه 
بنابراین خرید بیمه زندگی پارسیان می تواند راه حلی جهت کاهش حق بیمه درمان باشد. 
زمانی که هریک از افراد خانواده از بیمه زندگی پارسیان بهره مند گردند، متناسب با اندوخته سرمایه گذاری بیمه نامه هریک از ایشان می توانند تا سقف 35 درصد از تخفیف بیمه نامه درمان استفاده نمایند.


 این موضوع به کاهش سهم هزینه های درمان از سبد هزینه خانوار، در عین ذخیره (پس انداز) سرمایه اعضای خانواده در بیمه می انجامد. 
در واقع خانواده هم از تخفیف حق بیمه بیمه درمان بهره مند می شود و هم از مزایای اقتصادی بیمه زندگی (مستمری، ازکارفتادگی، سرمایه فوت). مزیت بیمه درمان پارسیان این است که در صورتی که بیمه شده با معرفی نامه بیمه به مراکز درمانی مراجعه کند، صرفا فرانشیز بیمه را پرداخت می کند. در صورتی که بیمه شده از بیمه پایه بهره مند باشد، مبلغ فرانشیز هم از او دریافت نمی شود. 
 

ارسال نظرات
موضوعات روز