چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۰
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
پس از توقف تولید جک اس ۵ که جزء پروفروش‌های بازار به شمار می‌رود آبی پوشان کرمانی سراغ نسخه دیگری از این برند رفته اند که این روز‌ها با نشان سهول در چین تولید می‌شود. X۵  کرمان موتور دومین فیس لیفت اس ۵ است که  با طراحی و تفاوت‌های بسیار راهی بازار خواهد شد.
کد خبر: ۶۶۰۶۲

تیتر20  -  جک اس 5 را می توان یکی از بهترین محصولاتی دانست که تا کنون توسط آبی پوشان کرمانی عرضه شده است.
عرضه اس 5 از اوایل سال 1390 توسط کرمان موتور آغاز شد.این کراس اوور ابتدا در نسخه دستی و سپس نسخه اتوماتیک با امکانات بیشتر تولید و عرضه می شود. 


با این حال چندی پیش تولید این خودرو در شرکت مادر متوقف و به یکی از زیرشاخه های این برند سهول منتقل شد.
برند سهول زیر مجموعه  JAC چین  به شمار می آید که محصولات خود را بر پایه پلتفرم های جک تولید می کند. کرمان موتور نیزپس توقف تولید این برند در شرکت مادر همکاری خود با سهول را آغاز کرده و پس از KMC K7 و KMC J7، قصد دارد سهول X6 را با نام KMC X5 به سبد محصولات خود اضافه کند.


KMC X5 را می توان ادامه دهنده راه کراس اوور محبوب و پرفروش جک اس 5 دانست.خودرویی که هم در رده صفر و هم در رده دست دوم از میزان داد وستد بالایی برخوردار بوده و به اصطلاح جزء پرفروش های بازار به شمار می آید.ضمن اینکه سیستم خدمات پس از فروش و عرضه محصولات متنوع و با کیفیت باعث شده است که آبی پوشان کرمان به یکی از برندهای قابل اعتماد بازار بدل شوند.


در همین حال به نظر می رسید که جای خالی جک اس 5 می تواند به جایگاه کرمان موتور در رده کراس اوورهای شهری خدشه واردکند.اما این شرکت با انتخاب سهول X6  و قصد عرضه با نام KMC X5 نشان داد که همچنان علاقمندان به برند خود در این بخش از بازار را رها نکرده است.


البته هنوز قیمت نهایی این خودرو در بازار ایران اعلام نشده است. اما KMC X5 در بازار چین قیمتی بین 11 تا 16 هزار دلار دارد. این خودرو در هنگام ورود به بازار ایران به طور طبیعی قیمتی بالاتر از جک S5 نیوفیس و پایین تر از KMC K7 خواهد داشت.


مشخصات فنی KMC X5 
KMC X5 از یک موتور 1.5 لیتری توربو GDi با قدرت 181 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متری بهره می برد که  قدرت خود را از گیربکس 6 دنده دو کلاچه تر به چرخ های جلو منتقل می کند.


سیستم تعلیق و ترمز های کی ام سی X5 مک فرسون در محور جلو و تعلیق مولتی لینک در محور عقب به همراه ترمز های دیسکی در هر چهار چرخ که مجهز به ABS - EBD و EBA هستند.


وجود سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم ضد واژگونی، سیستم کمک حرکت در سربالایی ، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی ، رادار بین خطوط و سیستم هشدار تصادف از جلو می توانند تا حدودی خیال راننده و سرنشینان را بابت ایمنی این خودرو راحت کنند.


جک X5 توانسته است استاندارد آلایندگی یورو 6 را پاس کند. مصرف سوخت اعلامی X5 نیز 7.9 لیتر در هر 100 کیلومتربا پیمایش ترکیبی است.

امکانات رفاهی KMC X5
KMC X5 که دومین نسخه از فیس ایفت JAC S5  به شمار می آید در زمینه امکانات فراتر رفته است ؛ شیشه بالابر های برقی، آینه های جانبی تاشونده برقی، سانروف، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، سیستم مولتی مدیا با مانیتور 12.5 اینچی و کلید های کنترل از روی فرمان، کروز کنترل، سنسور نور، سنسور باران، صندلی راننده با تنظیم برقی و مموری صندلی، گرمکن صندلی های جلو، صفحه کیلومتر دیجیتالی، دسته دنده الکترونیکی، دوربین ثبت وقایع، ترمز پارک برقی از جمله آپشن ها و امکانات قابل توجهی هستند که در کراس اور جدید کرمان موتور دیده می شود.


هر چند هنوز زمان دقیق عرضه این محصول مشخص نشده است .با این حال به نظرمی رسد با توجه به اشتراک فراوان قطعات X5 و JAC S5 و همچنین شبکه گسترده خدمات پس از فروش کرمان موتور،این محصول می تواند با فروش موفق و بالایی همراه شود.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز