يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد؛
هایپر کالای انتخاب من با هدف هوشمند سازی نظام توزیع لوازم خانگی و کالای منزل راه اندازی شده تا از این طریق محصولات در مناطق مختلف را با قیمت یکسان عرضه کند و هایپرهای رقیب را از میدان به در کند، اما عدم شناخت مردم نسبت به این برند و ضعف پلتفرم آنلاین آن منجر به تعویق افتادن این هدف شده است.
کد خبر: ۶۶۱۱۴

تیتر 20 -  انتخاب من به عنوان یک هایپرهلدینگ بین المللی که گروه توسعه سرمایه گذاری انتخاب، با لوازم خانگی فعالیت خود را آغاز کرده در شرایط کنونی در بخش های مختلفی فعال شده است. در واقع انتخاب من به عنوان یک فروشگاه زنجیره ای در سال های اخیر روی فروش آنلاین محصولات مختلف لوازم خانگی، لوازم آشپزخانه، لوازم الکتریکی و ... متمرکز شده است.


گروه انتخاب برای راه اندازی انتخاب من (هایپرکالا منزل) اعلام کرده هدفش تسهیل ازدواج جوانان از طریق فروش تخفیفی و تقسیطی کالا و ارائه سبد کامل جهیزیه به زوج های جوان در قالب هایپر مارکت های زنجیره ای لوازم منزل در بیش از یکصد نقطه کشور  است و سیاست خود را برای جامه عمل پوشاندن به آن اینگونه تشریح کرده که در نظر دارد با کم کردن فاصله تولید کننده تا مصرف کننده از طریق عرضه مستقیم محصولات در گروه کالاهای لوازم خانگی برقی سبک و سنگین، غیر برقی، صوتی تصویری، فرش، مبلمان، سرویس و کالای خواب، دکوری و کادوئی، دیجیتال، تاسیسات و همچنین کالای سیسمونی نقش آفرینی کند.


اما به نظر می رسد گروه انتخاب به دنبال ورود به صنعت خرده فروشی است تا از این طریق هم محصولات خود را برندسازی کند و بفروشد و هم اینکه در صنعت توزیع هم درآمدزایی کسب کند. البته در حال حاضر گروه انتخاب برای شرکت هایی همچون اسنوا و دوو دو پلتفرم مجزا با نام های اسنوا هوم و دوو هوم دارد که هر کدام از آنها به صورت مستقل محصولات خود و محصولات جانبی را به صورت آنلاین به مشتریان عرضه می کنند و سعی کرده اند به روش پلتفرم های فروش با ارائه تخفیف نظر مشتریان را به سمت خود جلب کنند، اما از آنجایی که نام این فروشگاه ها هنوز به گوش بسیاری از مردم نرسیده بازدیدکننده کمی دارند و از طرف دیگر مردم کمتر تمایل دارند لوازم خانگی را به صورت آنلاین خریداری کنند، زیرا تنوع محصولات و برندها در لوازم خانگی بسیار زیاد است و مردم در خرید باید حتما به صورت حضوری جنس را برانداز کنند و بعد اقدام به خرید می کنند.


حالا گروه انتخاب به این واقعیت پی برده که با افزایش ضریب نفوذ اینترنت و همچنین تمایل مردم به خریدهای اینترنتی باید روی یک پلتفرم کلان تمرکز کند تا از این طریق ابتدا فروشگاه اینترنتی را در جامعه مطرح کند و بعد از طریق آن محصولات خود را عرضه و برندسازی کند، اما مساله اینجاست که در پلتفرم انتخاب من هم تنوع محصول چندان نیست و لوازم خانگی اصلی از تولیدات گروه انتخاب هستند و لوازم جانبی منزل از ست های آشپزخانه، مبلمان، موبایل و ... از سایر برندها هم استفاده شده است، اما بازهم تنوع بسیار پایین است، زیرا در این پلتفرم قابلیت میزبانی تعریف نشده و هنوز خود انتخاب من محصولات را عرضه می کند در حالی که در پلتفرم هایی بزرگ شرکت های دیگر می توانند از بستر پلتفرم برای فروش محصولات خود استفاده کنند و از طریق شرکت میزبان هم سهمی از سود می برد.


مزیت این روش این است که فروشگاه های بزرگ با استفاده از میزبانی برندها، تنوع سبد محصولات خود را بیشتر می کنند و مشتریان با سلایق مختلف را جلب می کنند اما انتخاب من هنوز به این مرحله نرسیده و تفاوت چندانی با اسنوا هوم ندارد، هرچند چشم انداز آن تبدیل شدن به یک فروشگاه بزرگ زنجیره ای برای کنار زدن هایپرهای لوازم خانگی و پلتفرم های آنلاین است.


در واقع مدیران هایپر کالای انتخاب من تاکید دارند که این فروشگاه‌های زنجیره‌ای به عنوان یک نظام توزیع هوشمند قصد دارد بخشی از مشکل قیمت‌گذاری در بازار لوازم خانگی را حل کند، زیرا در حال حاضر تفاوت قابل توجه قیمت محصولات در واحدهای صنفی مختلف منجر به بی اعتمادی مشتریان به فروشنده ها شده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز