دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
یادداشت
افزایش همکاری شرکت های فولادی با شرکت های دانش بنیان در سال های اخیر علاوه بر افزایش اشتغالزایی می تواند حرکتی در راستای به روز شدن کارخانه های فعال در این صنعت باشد. فولاد مبارکه هم در این زمینه با سرعت خوبی در حال حرکت است.
کد خبر: ۶۶۱۲۷

تیتر۲۰- تاکید بر دستیابی به دانش فنی در سال‌ های گذشته باعث شد تا ظرفیت های موجود در شرکت های دانش بنیان مورد توجه صنعتگران قرار بگیرد. این در حالی است که ارتقای دانش فنی و به روز بودن تکنولوژی ها باعث می شود بهره وری در صنایع از جمله صنعت فولاد بالا برود. 

از سویی دیگر وضع تحریم‌ها تامین قطعات و تجهیزات را زمان بر و گران تر می کرد که در نهایت تاثیر آن بر قیمت تمام‌ شده قابل مشاهده بود. 

اما این پایان ماجرا نبود، در حالی که خزانه ارزی کشور با چالش هایی همراه بود، تامین نیاز واحدهایی همچون واحدهای فولادی منجر به ارزبری برای کشور شده بود. 

در نهایت تاکید بر بومی سازی و استفاده از ساخت داخل مسیر جدیدی را پیش روی فولادی ها قرار داد تا فصل جدیدی در سرمایه گذاری ها و همچنین طرح های توسعه ای آنها رقم بخورد.

در همین زمینه همکاری با شرکت های دانش بنیان و استفاده از ظرفیت آنها در دستور کار مجموعه ها قرار گرفت و این موضوع توانست منجر به ساخت داخل و تامین نیاز واحدهای فولادی در داخل کشور شود، اتفاقی که نه تنها به تولید و بهره برداری از پروژه ها سرعت داد، بلکه باعث شد تا میزان ارزبری در واحدهای فولاد به میزان چشمگیری کاهش پیدا کرده و این هزینه راهی اجرای طرح های توسعه‌ ای شود. 

در بین تولیدکنندگان فولادی شرکت فولاد مبارکه به عنوان  بزرگترین  هلدینگ فولادی کشور در راستای همکاری با شرکت های دانش بنیان و تامین نیاز خود در مسیر جدیدی شروع به حرکت کرد. استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و همچنین سرمایه گذاری در احداث شرکتی دانش بنیان از اقداماتی است که  در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت. 

حجم خرید فولاد مبارکه  در سال گذشته از شرکت های دانش بنیان  ۵ هزار میلیارد تومان بود که بی شک با اجرای طرح های جدید و توسعه هرچه بیشتر در این مجموعه، این عدد برای سال جاری با افزایش خوبی همراه خواهد شد. 

البته این اتفاق دستاوردهای زیادی را در کنار تامین نیاز فولاد مبارکه دارد. نوع نگاه ایجاد شده در فولاد مبارکه برای تامین نیاز تجهیزات و قطعات باعث شد تا میزان تعاملات این مجموعه با شرکت های دانش بنیانی افزایش پیدا کند. این اتفاق با تعریف طرح های جدید و میزان افزایش سفارشات منجر بع اشتغالزایی  در این شرکت ها می شود. این اصلی ترین دستاورد پس از افزایش میزان فروش در شرکت های دانش بنیانی خواهد بود. 

اما در بخش دیگر این فولاد مبارکه است که با نگاه توسعه ای، نیازهای خود را تامین و شاهد استفاده از تکنولوژی ها و قطعات به روز می‌ شوند. به روز شدن مهمترین دستاوردی است که برای فولاد مبارکه محقق می شود. این در حالی است که حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم و همچنین دستیابی به تولید فولاد سبز از موارد مهمی است که  می تواند سطح همکاری فولاد مبارکه با شرکت های دانش بنیان را افزایش دهد. 

افزایش این همکاری ها در نهایت در افزایش بهره وری خود را نشان می دهد، هدفی که فولاد مبارکه آن را برنامه دستیابی به انقلاب صنعتی نسل چهارم دنبال می کند. 

ارسال نظرات
موضوعات روز