چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
برخی از شرکت‌های وارد کننده و تولید کننده به دلایل متعددی چندان نمی‌توانند تعهدات خود را در زمان مقرر ایفا کنند. اما پارس خودرو با تحویل اولین سری از زوتی DL۵  نشان داد که هنوز می‌داند چه جایگاهی در صنعت خودروسازی کشور دارد و در عین حال این روند از تلاش پارس خودرو برای کاهش قیمت‌های بازار خودرو خبر می‌دهد.
کد خبر: ۶۶۳۶۴

تیتر20 -  پارس خودرو از جمله خودروسازان قدیمی کشور است که در دروان متفاوت فعالیت ، همواره خود را به عنوان یکی از پیشتازان و برترین ها معرفی کرده است.


این شرکت چه در زمان پیش از انقلاب و چه در دوران پس از انقلاب هر گاه فرصت و شرایط مناسب وجود داشته است، با انتخاب، تولید و یا مونتاژ محصولات خوب، اعتماد بازار را به خوبی به خود جلب کرده است.


به بیان ساده ترپارس خودرو را می توان از جمله خودروسازانی دانست که با توجه به جایگاه و قدمتی که دارد آنچنان قدر ندیده است. با این حال مرور کارنامه این خودروسازنشان می دهد که هر گاه فضا و شرایط مهیا بوده ، توانسته است توان و اثرگذاری خود را به معرض نمایش بگذارد.
در واقع بخش عمده ی محصولات خاطره انگیز ، پرطرفدار و باکیفیت بازار را پارس خودرو تولید کرده است.


از جمله  محصولاتی که این شرکت از دهه 60 به بعد تولید کرده است می توان به این خودروها اشاره کرد: نیسان پاترول ( چهار در،دو در، وانت) ،جیپ صحرا ،رنو سپند ،نیسان پیکاپ ، رنو پی‌کی ، ماکسیما ،رونیز ،سرانزا ،تندر ۹۰،مگان ،قشقایی ،تیانا ،رنو پارس تندر ،رنو ساندرو ،برلیانس اچ۲۳۰ ،برلیانس اچ۳۲۰ ،برلیانس اچ۳۳۰ ،ساندرو استپ وی ،برلیانس اچ۲۲۰ ،برلیانس کراس .


این خودروها بخشی از کارنامه پارس خودرو به شمار می آید که هر کدام سهم و جایگاه ویژه ای در بازار پیدا کردند. اما تحریم ها از ادامه فعالیت های این شرکت جلوگیری کرد.


البته در خلال این سالها با تولید کوییک ،ساینا ،کادیلا اجازه ندادند که چراغ شرکت خاموش شود.
در این شرایط بازوی پرقدرت نارنجی پوشان جاده مخصوص با از سرگیری واردات خودرو، در کنار تولید محصولات اقتصادی،زوتی DL5  را نیز به سبد محصولات خود اضافه کرده است.البته گویا این شرکت نمی تواند فاصله زیادی به فلسفه خود،یعنی همان تولید داشته باشد.


در همین رابطه مدیرعامل سایپا در مراسم تحویل اولین سری DL5 که در اوایل آذرماه انجام شد، با بیان اینکه" در راستای کنترل بازار، ارتقای محصولات جاری و به خصوص افزایش رقابت‌پذیری،‌ واردات و مونتاژ خودروهای وارداتی در دستور کار قرار گرفته است،‌ گفت: در فاز نخست،‌ خودرو DL5 به صورت تمام وارداتی به مشتریان تحویل داده شد و در فاز دوم، قرار است خودروی یاد شده همراه با داخلی‌سازی،‌ مونتاژ و به بازار عرضه شود. بر این اساس اولین قطعات آن در حال ورود به ایران است و خطوط تولید این محصول در شرکت پارس خودرو در حال آماده‌سازی است."


بنابراین به نظر می رسد که پارس خودرو به زودی با آماده شدن مقدمات تولید، به جای واردات مونتاژ این محصول را آغاز کند.
هر چند که قرار است این خودرو به صورت سی کی دی وارد و همراه با داخلی سازی مونتاژ و عرضه شود. اما نکته مهم این است که با توجه به کارنامه ای که این شرکت از خود به یادگار گذاشته است می توان مطمئن بود که یک محصول با کیفیت به بازار افزوده خواهد شد.چون پیشتر نیز در مونتاژ خودرو با برندهای مختلف این قابلیت خود را ثابت کرده است.


این موضوع به زیرساخت ها و ابزارآلات این شرکت مرتبط می شود که به رغم اینکه در سال های تحریم،آنچنان که باید به روزنشده اند.اما در عین توانمندی و توانایی خود در تولید را حفظ کرده اند.


نباید فراموش کرد که پیش از تحریم ها و ممنوعیت ها محصولاتی مانند رنو ساندرو در تیپ های مختلف و همچنین برلیانس در این شرکت تولید می شدند. خودروهایی که هنوز به رغم گذشت بیش از 5 سال همچنان مشتریان پر و پا قرص خود را دارند.


در همین حال زوتی   DL5 را می توان از جدیدترین خودروهای وارداتی ایران دانست که پس از دریافت مجوزهای لازم از سازمان استاندارد، پلاک ملی دریافت و به سرعت تحویل را آغاز کرد. 


به طور کلی زوتی DL5 یک کراس اوور جمع و جور و نسبتاً ارزان است که با توجه به قیمت گذاری انجام شده می توان آن را رقیب تیگارد X35 و هایما S5 جدید دانست.


این موضوع با توجه به نیاز بازار می تواند رقابت را بیشتر کند. چون بخش عمده ای که قیمت ها دراین رده بدون تغییر مانده و یا میل به افزایش دارند به کمبود عرضه مربوط می شود.


در این شرایط علاوه بر اینکه مشتریان پارس خودرو را می شناسند ، رقبا نیز از توانایی آن اطلاع دارند.آنها می دانند که می تواند روند بازار را تغییر داده و جریان سازی کند.


بنابراین برای اینکه سهم بازار و ضریب نفوذ خود را از دست ندهند،آنها نیز تلاش می کنند که محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب عرضه کنند.ضمن اینکه خیال مصرف کنندگان از خدمات پس از فروش و تامین قطعات نیز آسوده است.


به بیان دیگرپارس خودرو به عنوان یکی از زیرمجموعه های سایپا در شرایطی عرضه زوتی DL5  را آغاز کرده است که می توان ادامه دار بودن این روند را برای بازار خودرو به فال نیک گرفت.


چرا که این تولید کننده نشان داده است که با انتخاب و تولید محصولات مختلف می تواند در تعادل بازار در حوزه خودروهای اقتصادی نقش ویژه ای ایفا کند.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز