سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
تیتر۲۰ گزارش می‌دهد: 
شرکت معدنی و صنعتی صبانور با وجود برخی چالش‌ها که عمده آن‌ها برون سازمانی است، توسعه حداکثری را در دستور کار خود دارد.
کد خبر: ۶۶۶۳۶

تیتر ۲۰- شرکت معدنی و صنعتی صبانور  در سال‌های اخیر مسیر توسعه ای جدیدی را برای خود ترسیم کرده تا بتواند سهم خود در تولید و فروش مواد اولیه را افزایش داده و به دنبال آن توسعه زنجیره ارزش در منطقه است.


یکی از برنامه های صبانور که تمرکز بسیاری روی آن دارد توسعه اکتشافات است تا بتواند میزان بهره برداری از بخش معدن را افزایش دهد.

 
از سویی دیگر افزایش اکتشافات می تواند منجر به تولید بیشتر خواهد شد که فروش داخلی و صادراتی را به دنبال دارد. 


اما در این میان مواردی می تواند بر سرعت اقدامات صبانور تاثیر داشته و می توان آن را به عنوان چالشی در مسیر توسعه یاد کرد.

 
بسیاری از مشکلاتی که پیش روی این مجموعه قرار دارد، مشکلات برون سازمانی و به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها است. به عنوان مثال قطع برق بر فعالیت کارخانه‌های تولید مواد اولیه اثر گذار است و همین موضوع می تواند تولید و عرضه را تحت تاثیر قرار دهد. 


اما از سوی دیگر تصمیمات ناگهانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز می تواند بر عملکرد این مجموعه و در نهایت بر میزان سود تقسیمی آن اثر داشته باشد. یکی از این تصمیمات که این روزها بار دیگر وزارت صمت به دنبال اجرای آن است وضع عوارض صارداتی بوده، درحالی که مازاد تولید و کاهش تقاضا برای محصولی همچون گندله می تواند بر میزان صادرات مجموعه و ارز آوری آن بیفزاید.

این در حالی است که یکبار وزارت صمت در ابتدای سال بدنبال اجرای این موضوع بود اما با رای دیوان عدالت اداری اجرای این مصوبه متوقف شده بود اما بار دیگر با ابطال رای دیوان می تواند صادرات محصولاتی همچون گندله دستخوش تغییر شود. 


درواقع موارد یاد شده می تواند هزینه های تولید را افزایش دهد در حالی که مجموعه صبا نور به دنبال توسعه به ویژه توسعه اکتشافات در منطقه است. 
از سویی دیگر این مجموعه به دنبال تکمیل زنجیره فولاد در منطقه است که در میان سهامداران این مجموعه، قرار گرفته است. 


درنتیجه برای ادامه این زنجیره تامین زیرساخت های انرژی و تامین پایدار مواد اولیه می تواند از اصلی ترین اولویت های صبانور باشد که عدم تامین آنها فعالیت واحدهای ایجاد شده را با چالش همراه می کند. 

البته نباید فراموش کرد که معادن همچنان با مشکلات زیست محیطی و موانع محلی مواجه هستند که بی شک نگاه توسعه ای صبانور که با ایجاد اشتغال در منطقه همراه است می تواند عمده این چالش‌ها را از میان بردارد. 


درنهایت با مدیریت و برنامه ریزی مدیران این مجموعه صبانور به دنبال تحقق توسعه هرچه بیشتر بوده و سرمایه گذاری های خود را  در حوزه های مختلف به ویژه اکتشافات متمرکز کرده است.

ارسال نظرات
موضوعات روز