پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۵
تیتر ۲۰ بررسی کرد؛
جدیدترین آمار منتشر شده از تولید خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی نشان می‌دهد که آبی پوشان کرمانی توانسته اند طی ۹ ماه ابتدایی سال در تولید سواری ۱۴۳ و در تولید پیکاپ ۴۲ درصد رشد را ثبت کنند.
کد خبر: ۶۶۷۸۸

تیتر20  -  کرمان موتور یکی از 3 ضلع اصلی خودروسازان بخش خصوصی به شمار می رود.این خودروساز کرمانی طی مدت زمانی که از ورودش به این صنعت می گذرد، توانسته است با انتخاب محصولات متنوع و با کیفیت علاوه بر کسب سهم مناسب از بازار، درصد بالایی از اعتماد مصرف کنندگان را نیز به خود اختصاص بدهد.

آبی پوشان کرمانی در سال های اخیرمحصولات متوع و مختلف جک را تولید و عرضه کرده است. خودروهایی که با برخلاف بسیاری از هم وطنان خود، از کیفیت مناسبی برخوردار است.

کرمان موتور همچنین در کارنامه خود تجربه شراکت و همکاری با یکی از غول های کره ای را ثبت کرده است.این شرکت در دوران پسابرجام در پی شراکت با هیوندای خط تولید محصولات مختلفی از این خودروساز جهانی را راه اندازی و اقدام به تولید خودروهایی نظیر آی 10 ، آی 20 و اکسنت کرد.

این خودرو ها به سرعت توانستند سهم مناسبی ازبازار را کسب کنند.

اما قصه همکاری این دو خودروساز با تحریم ها به پایان رسید ولی کرمان به کار خود پایان نداد.

این شرکت با توجه به پنانسیل ها و زیرساخت هایی که فراهم کرده بود، با گذر از فشارهای اولیه سخت و سنگین تحریم ها،محصولات جک را به خط تولید آورد.

البته باید در نظر داشت که آنها طی دوران تحریم و فشارهایی که به صنعت خودروسازی کشور وارد کرده بود، از یک طرف همچنان ارائه خدمات به محصولات هیوندای را در دستور کار داشتند و از سوی دیگر برای خدمات دهی بهتر، سریع تر و وسیع تر اقدام به گستردگی شبکه نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش خود کردند.

این مساله علاوه بر شکل دهی به رقابت بیشتر با دو ضلع دیگر ، مدیران خودرو و بهمن موتور، از یک سو سبد محصولات این خودروساز را متنوع تر کرد و از سوی دیگر افزایش کیفیت محصولات را به همراه داشت.

آبی پوشان کرمانی همچنین با تنوع بخشی به سبد محصولات خود توانستند در این مدت این رقابت را در کلاس های مختلف بازارگسترده تر کنند.

نتیجه این رقابت نه تنها منجر به افزایش تولید در این خودرو ساز شد ، بلکه در مجموع در تولید بخش خصوصی تاثیر قابل ملاحظه ای داشت.

بر اساس جدیدترین آمارها، تولید خودروهای سواری در بخش خصوصی طی ماهه ابتدایی سال جاری با رشد 81 درصدی همراه شده است.

کرمان موتور و آمار سواری سازی

بر اساس این آمار کرمان موتور با تولید 42313 دستگاه انواع سواری جزو خودروسازان برتر بخش خصوصی به شمارمی آید. این شرکت با این تیراژ تولید جزو چهار خودرو ساز برتر کشور به شمار می آید که توانسته است 5 درصد از بازار خودرو را به خود اختصاص بدهد.

 

آمارتولید 9 ماهه سواری کرمان موتور

نام محصول

تولید آذرماه (دستگاه)

تجمیع تولید 9 ماهه

جک جی 4

2190

16305

جک اس 3

749

6471

جک اس 5

1284

8418

کی ام سی کی 7

0

2912

کی ام سی ایکس 5

0

54

جی 7

1485

8153

جمع تولید

5708

42313

 

یکه تاز تولید پیکاپ مونتاژی

بر اساس گزارش وزارت صمت طی ماه نخست 1401 کمی بیشتر از 120 هزار دستگاه انوع وانت (پیکاپ) توسط خودروسازان تولید شده است. از این تعداد ۱۵۳۳۷ به پیکاپ های مونتاژی اختصاص دارد.

در این بخش به رغم خصور رقبایی ایران خودرو دیزل ، بهمن دیزل،مکث موتور و آمیکو، کرمان موتور با تولید 8749 دستگاه پیکاپ تی 8 (KMC T8) علاوه بر رشد 42 درصدی تولید نسبت به سال گذشته (6175 دستگاه)، بیش از 50 درصد تولید پیکاپ های مونتاژی را به خود اختصاص داده است.

کرمان موتور با این تیراژتولید فاصله معنا داری با نزدیک ترین تعقیب کنندگانش ، ایران خودرو دیزل و مکث موتور ایجاد کرده و سهم عمده این کلاس از بازار را در اختیار دارد.

البته کرمان موتور در تولید و واردات خودروهای برقی نیز نقش بسزایی ایفا می کند. این خودروساز تقریبا از 4 سال پیش کار تحقیق و تولید خودروهای برقی را آغاز کرده اند.

ضمن اینکه در واردات خودروهای برقی نیز با ثبت سفارش قطعی 8 هزار دستگاه، قرار است نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.

با این حال این خودروساز نیز به رغم تمام سعی و تلاشی که برای افزایش تولید و بالابردن کیفت محصولات خود دارد، مانند سایر خودروسازان کشور با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

 مشکلاتی که در صورت ادامه دار بودن می تواند به کل صنعت خودروسازی کشور را تحت تاثیر قرار داده و مانع از افزایش تولید شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز