چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
تیتر ۲۰ جایگاه آرین موتور در بازار خودرو‌های سواری را بررسی کرد؛
آرین موتور در چهارمین روز از دی ماه سال جاری تولید ۱۰ هزارمین لاماری را جشن گرفت. این تیراژ نشان می‌دهد که بازار شاهد حرکت پر سرعت لاماری در رقابت با هم کلاس‌های بزرگ‌تر است.
کد خبر: ۶۶۸۱۳

تیتر20 -  شاید کسانی که سال گذشته برای دیدار از خط تولید آرین موتور دعوت شده بودند، فکر نمی کردند که این خودروساز بتواند در کمتر از دو سال به عنوان یکی از شرکت های مطرح در تولید سواری مطرح شود. اما گزارش اخیر وزارت صمت نشان می دهد که این شرکت با تولید لاماری توانسته است یک درصد از سهم بازار را به خود اختصاص بدهد.

البته شاید در مقایسه با ایران خودرو و سایپا که 46 و 33 درصد سهم بازار را در اختیار دارند؛ و یا حتی مدیران خودرو با 12 درصد ، کرمان موتور با 5 درصد سهم بازار، یک درصد در نگاه اول چندان قابل توجه نباشد.

اما باید در نظر داشت که آرین موتور در حال حاضر فقط یک خودرو در سبد محصولات خود دارد. ضمن اینکه از یک سو باید زیرساخت ها و همچنین سابقه تولید رقبا را نیز در نظر گرفت.

آرین موتور تا پیش از تحریم ها، نماینده رسمی میتسوبیشی در ایران بود و محصولات مختلف این خودروساز را به صورت وارداتی عرضه می کرد.

 البته با توجه به نوع و نحوه شراکت، قرار بود که این شرکت  به بحث تولید نیز ورود کند. اما تحریم ها مانع از این کار شد.

با این حال این شرکت ابتدا تلاش کرد که با ایفای تعهدات ،خیال مشتریان را راحت کند و بعد در کمال آرامش مقدمات تولید را فراهم کند.

ضمن اینکه در این مدت ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان را فراموش نکرده بود.

این شرایط از یک سو باعث شد که اعتماد بازار نسبت به این گروه خدشه دار نشود و از سوی دیگر با توجه به تجربه همکاری با خودروساز بزرگ ژاپنی و هم شناخت کامل از وضعیت کشور، ترجیح داد که این بار با محصولات مونتاژی وارد بازار شود.

این ورود در شرایطی رخ داد که بازارخودرو به شدت متلاطم شده بود و اقتصاد کشور شرایط مساعدی نداشت.

در این فضا این شرکت با خرید سایت خمین سایپا، اولین قدم برای تولید را برداشت و کار تولید لاماری ایما آغاز کرد.

آرین موتور به رغم اینکه یکی از خودروسازان جوان کشور به شمار می آید با انتخاب محصولی خوب و شیوه معرفی مناسب و همچنین تحویل پیش ازموعد اولین سری از این محصول، توانست با گام های بلند و مطمئن جایگاه خوبی برای خود کسب کند.هم اکنون نیز این شرکت با تک محصول خود نقش موثری در بازار دارد.

البته این خودروساز نیز محصولات جدید بنزینی و برقی را برای تولید و عرضه در دستورکار دارد ، اما مانند سایر خودروسازان با مشکل تامین و تخصیص ارز مواجه شده است.

با این حال بر اساس گزارش وزارت صمت از تولید 9 ماهه خودرو آرین موتورموفق شده است 6423 دستگاه تولید کند.

این تیراژ نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با1319 دستگاه از رشد 387درصدی خبر می دهد. ضمن اینکه این خودروساز در آذر ماه سال جاری 714 دستگاه لاماری تولید کرده است که نسبت به آذر سال گذشته با تولید 512 دستگاه توانسته رشد 53 درصدی را ثبت کند.

ضمن اینکه این شرکت 4 دی با تجمیع کل آمار تولید 10 هزارمین لاماری را جشن گرفت.

این شرکت از ابتدای آغاز تولید این محصول در نیمه دوم سال 1400 تا 4 دی ماه 1402 در مجموع به این تیراژتولید رسیده است.

در این میان به نظر می رسد که با افزوده شدن خودروهای جدید به سبد محصولات این شرکت، رقابت در بازار خودروهای سواری شدیدتر خواهد شد.

 

مشخصات فنی لاماری ایما

موتور    

۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور     

۱۴۸۱ سی سی

تنفس موتور    

توربوشارژ

انتقال نیرو

دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت   

۱۹۵ اسب بخار در ۵۶۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور 

۲۸۵ نیوتن متر در ۱۵۰۰ دور در دقیقه

جعبه دنده 

۷ سرعته دوکلاچه (تر) WDCT

شتاب ۰ تا ۱۰۰

      ۹.۵ ثانیه

وزن

۱۵۵۰ کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

۴۵۶۵ طول – ۱۸۶۰ عرض – ۱۶۹۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور 

۲۷۱۵ میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر 

۸.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

      ۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی    

۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک 

۵۵ لیتر

استاندارد آلایندگی

      یورو ۵

 

 

امکانات لاماری ایما

لاماری ایما در تیپ پایه به استارت دکمه ای، سقف پانوراما، تریم داخلی چرم مصنوعی، صندلی برقی راننده ۶ حالته، دوربین ثبت وقایع، دوربین و سنسور پارک عقب، شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل شروع حرکت در سربالایی و کنترل حرکت در سراشیبی، دسته دنده الکتریکی، جلو آمپر دیجیتال و یک پارچه با مالتی مدیا، فرمان کمکی برقی، تهویه اتوماتیک با پاکسازی هوای کابین، کروز کنترل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، اتصال مستقیم تلفن همراه به نمایشگر خودرو مجهز است.

ارسال نظرات
موضوعات روز