سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
تیتر ۲۰ به بهانه رونمایی ازجدیدترین مینی بوس برقی کشور بررسی کرد
درشرایطی که آلودگی هوا و افزایش مصرف بنزین همراه با فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی به یک معضل اساسی در کشور بدل شده است ، تلاش سبلان خودرو مایوان در نوسازی حمل و نقل عمومی با تکیه بر خودروهای پاک را می توان نوید بخش آغاز حرکت های جدید در خودروسازی کشور به شمار آورد.
کد خبر: ۶۷۰۴۱

تیتر20  -  سبلان خودرو مایوان درست در شرایطی افزایش تولید و توسعه خودروهای حمل و نقل عمومی را در دستور کار قرار داده است که بر اساس آخرین آمار منتشر شده ، تولید این محصولات در 9 ماه ابتدایی سال جاری با افت همراه شده است.


86درصد مینی بوس ها فرسوده اند
بر اساس گزارش وزارت صمت ، از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه حدود 1300 دستگاه انواع مینی بوس و میدل باس در کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 27درصد کاهش را نشان می دهد.


این آمار به منزله این است که دراین مدت بنا به دلایل مختلف، خودروسازان کمتر سراغ این نوع محصولات رفته اند.


این در حالی است که در حال حاضر 80 هزار دستگاه مینی بوس در کشور تردد می کنند که 69 هزار دستگاه از آن فرسوده هستند؛ یعنی 86 درصد از مینی بوس های در حال تردد در کشور فرسوده اند.


در این وضعیت سبلان خودرو مایوان با توجه به سیاست و چشم اندازی که برای خود تعریف کرده است، از یک سو افزایش تولید مینی بوس و خودروهای حمل و نقل عمومی را دردستور کار قرار داده است و از سوی دیگر بر آن است تا راهکارهای متنوعی جهت کاهش مصرف سوخت و جلوگیری از هدر رفت انرژی و منابع زیستی ارائه دهد. 


این مهم ، در خطوط تولید و محصولات سبلان خودرو نمود بارزی پیدا کرده است؛ ارتقای استاندارد آلایندگی در سطح به روزترین استانداردهای دنیا ، استفاده از موتور و گیربکس های جدید و به روز ، کمک در به روز رسانی خودروهای حمل و نقل فرسوده در سامانه حمل و نقل کشور، توسعه سیستم حمل ‌و نقل عمومی ، تبدیل سوخت خودروها به برق به جای بنزین از راهکارهایی است که سبلان خودرو برای کاهش آلایندگی ناشی از خودروها ارائه می دهند تا هوایی پاک تر داشته باشیم.


این خودروساز همچنین با توجه به محصولاتی که به خط تولید خود آورده است ، گسترش، تقویت و توسعه ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی را جزء وظایف شهروندی خود تعریف کرده است و در راستای مسئولیت اجتماعی ای که برای خود در نظر گرفته است ، در جدیدترین اقدام سراغ تولید مینی بوس برقی رفته است.


در واقع می توان گفت که تولیدات سبلان خودرو با داشتن قابلیت های بالا ، تامین ایمنی و راحتی مسافر راهکاری مناسب برای کاهش ترافیک به شمارمی آید.


نگاهی به محصول جدید سبلان خودرو
مینی بوس برقی سبلان خودرو که قرار است در اولین روز بهمن ماه سال جاری در نمایشگاه "شهرایران" به‌طور رسمی معرفی شود ،" 161 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور دارد. این مینی بوس با یک‌بار شارژ کامل 220 کیلومتر را با 19  سرنشین می‌پیماید. 

این محصول  5.3 متر طول، 2 متر عرض و 2.4 متر ارتفاع دارد که محصولی بهینه برای استفاده‌ در حمل‌ونقل درون‌شهری به‌حساب می‌آید. این مینی‌بوس از دو پک باتری با ظرفیت مجموع 86.18 کیلووات ساعت بهره می‌برد که توسط شرکت سبلان خودرو مایوان برای مدت 8 سال یا 700 هزار کیلومتر گارانتی می‌شود. شارژر تعبیه‌شده برای این مینی‌بوس یک نمونه 240 کیلوواتی است که می‌تواند 2 دستگاه مینی‌بوس را در یک و نیم ساعت به‌طور کامل شارژ کند. این اتوبوس با توجه به قوای محرکه به‌کاررفته‌اش می‌تواند تا 20 درصد شیب روی کند.


امکانات رفاهی
ازجمله امکانات رفاهی این مینی‌بوس تمام برقی می‌توان به سیستم مالتی مدیا با نمایشگر 7 اینچی، دوربین دید عقب، صندلی چرمی باقابلیت تنظیم در 6 جهت برای راننده، ال ای دی فارسی و انگلیسی در جلو و عقب خودرو و سیستم سرمایشی و گرمایشی و بخار زدا اشاره کرد.  علاوه بر این‌ها مینی‌بوس 5.3 متری سبلان خودرو به دوربین داخل کابین مجهز است که تسلط راننده را بر روی اتاق و پیاده و سوارشدن مسافران بیشتر می‌کند. علاوه بر این سیستم تنظیم ارتفاع چراغ و سیستم پایش باد تایرها در این خودرو وجود دارد."


به عبارت دیگر سبلان خودرو در وضعیت امروز کشور که به شدت از مسائلی همچون فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی ، افزایش مصرف بنزین ، ترافیک و کمبود ناوگان حمل و نقل رنج می برد، با معرفی و عرضه یک مینی بوس برقی نقطه ای از بازار را هدف قرار داده است که طی سال های جاری به  نقطه ضعف تولید خودرو بدل شده است. آمار ها نیز مویداین مساله هستند.


در همین حال می توان امیدوار بود که با توجه به رقابتی که در بازار وجود دارد، سایر تولید کنندگان این نوع خودروها نیز تولید خودروهای حمل و نقل عمومی پاک را در دستور کار قرار بدهند.


بنابراین گزارش ، نمایشگاه «شهرایران» از 1 تا 3 بهمن‌ماه در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود و شرکت سبلان خودرو مایوان در این نمایشگاه علاوه بر مینی‌بوس 5.3 متری تمام برقی، مینی‌بوس آرتا پلاس فوتون را نیز به نمایش خواهد گذاشت.

ارسال نظرات
موضوعات روز