پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۷
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
طی سال‌های اخیر با توقف تولید خودرو‌های اقتصادی مانند پراید و پژو و افزایش سهم خودرو‌های چینی، بازار همچنان عطش زیادی برای خودرو‌های اقتصادی دارد. در این شرایط محصولاتی مانند سهند، علاوه بر به روز بودن، می‌توانند نقش مهمی در خودرودارشدن خانوار‌های ایرانی ایفا کنند.
کد خبر: ۶۷۱۳۶

تیتر20  -  سایپا از جمله خودروسازانی است که با تولید انواع محصولات اقتصادی، نقش بسیاری مهمی در این بخش ازبازار را بر عهده داشته است.


اما استانداردها و نیازبه ارتقاء و به روزآوری همراه با الزام تولید محصولات با کیفیت ، برخی از این خودروها را از خطوط تولید خودروسازان خارج کرد.


این در حالی است که تحریم، تورم و افزایش نرخ ارز تعریف جدید و البته غیرقابل توجیهی را در بازار به وجود آورده است.


به نحوی که در عمل از نظر قیمتی بسیاری از خودروهای موجود در کلاس واقعی خود نیستند.


ساده تر اینکه بعضی از خودروها که از نظر تیپ بندی جزء خودروهای اقتصادی و به اصطلاح اکونومیک به حساب می آیند،با توجه به اتفاقات رخ داده تغییرکلاس داده و در جایگاهی قرار گرفته اند که واقعا جای آنها نیست.


این وضعیت باعث شده است که دست بسیاری از خریداران واقعی خودرو از خرید کوتاه بماند. 


در این شرایط تولید محصولاتی مانند سهند می تواند روزنه امیدی برای این بخش از افراد به وجود بیاورد.


از یک سوسهند جزء خودروهای اقتصادی بازار به حساب می آید و از سوی دیگر با توجه به تولید در پارس خودرو، برای خریداران اطمینان خاطر ایجاد می کند.
بنابراین سهند را می توان گزینه مناسب و قابل اعتماد در رده خودروهای اقتصادی دانست.


به بیان دیگر بعد از پراید، تیبا و ساینا ، پارس خودرو که از زیرمجموعه های سایپا به شمار می آید، با خودروی جدید این گروه، سهند هم خانواده را تکمیل تر کرده است و هم همچنان خود را به عنوان یک بازیگر اصلی در بخش اقتصادی بازار نگه داشته است. 


سهند به عنوان جدیدترین خانواده سایپا نسخه فیس‌لیفت شده و بهبود یافته ساینا محسوب می‌شود. تصاویر رونمایی شده از سایپا سهند، این خودرو را با نشان پارس خودرو به تصویر می‌کشند. 


پارس خودرو با این محصول در نبود خودروهایی همچون سمند و پژو 405 و حتی پراید قصد دارد جای خالی  آن‌ها را با محصولات اقتصادی خود پر کند.


به نظر می رسد با توجه به سابقه پارس خودرو و نوع محصولاتی که تا کنون تولید کرده است ، سهند هم می تواند سهم خوبی از بازار به دست بیاورد و در کنار سایر هم کلاس ها خود،رقابت در این کلاس را بیشتر و بیشترکند.


طراحی ظاهری سایپا سهند
سهند خودرویی سدان است که بر پایه پلتفرم X200 سایپا ساخته شده و با از بابت با ساینا، تیبا و کوییک مشترک است . در واقع سهند در نسخه به روز و کاملا   به روز شده از ساینا است که از نظر طراحی نسبت به آن پیشرفت چشمگیری داشته است.


در نمای جلوی این خودرو از چراغ هایی کشیده و نسبتا باریک استفاده شده است. جلوپنجره  به صورت کشیده و متصل به چراغ های اصلی طراحی شده است.در دو طرف چراغ های مخصوص روز و مه شکن ها داخل یک قاب بزرگ مشکی رنگ قرار گرفته اند. 


نمای جانبی تغییر نسبت به ساینا بدون تغییر مانده اند.اما آینه های جانبی با یک طراحی جدید جایگزین نسخه قدیمی شده اند.


در قسمت انتهایی سهند تغییرات کمی داشته اما به اذعان کارشناسان نسبت به ساینا ظاهر جذاب تری پیدا کرده است.


پارس خودرو در کابین شباهت بسیاری زیادی به اطلس دارد.سهند نیز مانند اطلس با بهبود فضای داخلی و کابین همراه شده است. فرمان این خودرو دی‌کات است اهرم تعویض دنده این خودرو با نسخه نصب شده روی شاهین مشخص است. 


مشخصات سهند
سهند مانند بسیاری دیگر از محصولات سایپا از موتوربهینه شده  M15GSI بهره می برد. این موتور با تغییراتی مانند اضافه شدن هدرز، نصب سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها یا VVT، تغییر در سیستم شمع‌ها و همچنین تغییر سیستم تزریق سوخت خودرو نسبت به موتور M15 بهینه شده اند.


این موتور همچنین علاوه بر سهند در سایپا اطلس و برخی از تیپ‌های کوییک نیز مورد استفاده قرار گرفته است.


این موتور توان تولید 90 اسب بخار و 137 نیوتن متر گشتاوررا دارد می‌شود . گیربکس سهند پنج سرعته دستی است .البته این شرکت در نظر دارد تا سهند را با گیربکس اتوماتیک CVT نیز عرضه کند. حجم باک سهند 41 لیتر ظرفیت دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 7 لیتر در صد کیلومتر است. 


تجهیزات رفاهی سهند
سهند دارای دو کیسه هوا، سیستم‌های ترمز ضد قفل ،ترمزهای کاسه‌ای در چرخ‌های عقب، سنسور پارک، دوربین عقب، نمایشگر ۵ اینچ، خروجی برق ۱۲ ولت و سیستم صوتی با چهار بلندگو است. همچنین  برای نسخه‌های سفارشی، کروز کنترل، سنسور فشار باد تایرها، تهویه مطبوع دیجیتال با کولر اتوماتیک، تنظیم صندلی راننده در شش جهت به صورت دستی، سنسور نور و باران، چراغ روشنایی روز، روکش چرم مصنوعی برای صندلی‌ها در نظر گرفته خواهد شد.


در هر صورت سهند حتی اگر نسخه فیست لیفت ساینا به شمار آمده و برپایه پلتفرم خودروهای اقتصادی سایپا ساخته شده باشد،در شرایط فعلی بازار می تواند علاوه بر تنوع بخشی به تولید خودروهای داخلی،شرایط خرید برای بخش عمده ای از جامعه را آسان کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز