چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۲
کمتر از یک ماه از آغاز سال ۲۰۲۴ می‌گذرد و برخی آمار و ارقام از سال قبل در حال انتشار است. از جمله پرتماشاگرترین ورزشگاه‌های سال گذشته که پذیرای بیشترین تماشاگران دنیای فوتبال بوده و لیستی است مملو از تیم‌های ریشه‌دار و بعضا تعجب‌‌برانگیز.
کد خبر: ۶۷۲۳۷

تیتر۲۰- بارسلونا در صدر قرار دارد. تیمی که در پایان فصل گذشته به صورت موقت با ورزشگاه نیوکمپ خداحافظی کرد تا فصل آینده و پس از اتمام فاز نخست از عملیات بازسازی که هزینه آن ۱.۵ میلیارد یورو برآورد شده است، به معبد همیشگی دوستداران خود بازگردد. البته به دلیل ادامه داشتن عملیات عظیم عمرانی، نیوکمپ فصل بعد فقط با ۵۰ درصد گنجایش خود پذیرای هواداران خواهد بود و فصل ۲۶-۲۰۲۵ این پروژه با افزایش گنجایش ورزشگاه به ۱۱۰ هزار نفر به پایان می‌رسد. آنها اکنون بازی‌هایشان را در استادیوم لوییس کمپانیس برگزار می‌کنند، اما همچنان رکورددار میانگین بیشترین حضور علاقه‌مندان به فوتبال در سال ۲۰۲۳ هستند. در نیمه دوم فصل قبل، معدل حضور تماشاگران برای تماشای بازی‌های خانگی بارسلونا ۸۳هزار و ۲۷۳ نفر بود که از تمام باشگاه‌های دنیا بیشتر است.

رتبه دوم این فهرست متعلق به دورتموند است. تماشاگران پرشور حاضر در سیگنال ایدونا پارک در سالی که گذشت به‌طور متوسط ۸۱ هزار و ۳۱۲ صندلی را پر کردند و جایگاه هم بعد با ۷۵ هزار و ۳ نفر متعلق به رقیب آنها یعنی بایرن مونیخ بوده. تماشاگران منچستریونایتد هم در اکثر بازی‌ها اولدترافورد را پر می‌کردند و به همین دلیل میانگین آنها به ۷۳ هزار و ۵۸۶ نفر می‌رسد. جالب اینجاست که رتبه پنجم و ششم متعلق به یک ورزشگاه است. سن‌سیرو که میزبان بازی‌های اینتر و میلان است، به صورت میانگین در سال گذشته ۷۲ هزار و ۹۶۲ هوادار آبی و ۷۱ هزار و ۴۴۹ طرفدار قرمز را در خود جای داده است.

با این نکات عجیب هم مواجه شوید که پرتماشاگرترین استادیوم شهر لندن در سال گذشته المپیک بوده که متعلق به وستهام است و میانگین تعداد کسانی که بازی‌های شالکه را در ورزشگاه اختصاصی‌اش تماشا کرده‌اند با ۶۱ هزار و ۳۳۶ نفر (با وجود سقوط به بوندس‌لیگای ۲ در فصل گذشته) تنها ۱۱۳ نفر کمتر از معدل تماشاچیان حاضر در سانتیاگو برنابئو بوده است! بالاترین رنکینگ باشگاه خارج از اروپا در سال ۲۰۲۳ هم فلامینگوی برزیل بوده که با میانگین ۵۶هزار و ۶۸۹ هوادار در رده هفدهم قرار گرفته است. در فهرست ۲۰ باشگاه با بیشترین تماشاگر در بازی‌های خانگی در سال ۲۰۲۳، نام تیم‌هایی نظیر مارسی، بنفیکا، سلتیک، هامبورگ و آژاکس هم به چشم می‌خورد./دنیای اقتصاد 

ارسال نظرات
موضوعات روز