پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳
تیتر20 بررسی کرد؛
چندی پیش با تحویل 400دستگاه خودروی برقی به تاکسرانی بخش دیگری از فعالیت های کرمان موتور به طور رسمی آغاز شد و این تولید کننده حالا سبد متنوع تری برای عرضه محصولات با برند کی ام سی در اختیار دارد.
کد خبر: ۶۷۴۱۸

تیتر20  -  آبی پوشان کرمانی همانطور که در تولید و عرضه انواع خودروهای بنزینی جزء رتبه های برتر بخش خصوصی خودروسازی به شمار می آیند در تولید و واردات خودروهای برقی هم پیشرو بوده و حتی می توان آنان را سرآمد دیگران دانست.


کرمان موتور در 9 ماه ابتدایی سال بیش از 40 هزار انواع سواری تولید کرده است که در این زمینه دومین تولید کننده بخش خصوصی به شمار می آید.


 در تولید پیکاپ هم به رغم حضور رقبای پرقدرت با تی 8 فاصله زیادی ایجاد کرده است و سهم اصلی این بخش از بازار را در اختیاردارد.


با این وجود این شرکت با توجه به درک مسئولیت اجتماعی ، رصد و آینده نگری و همچنین تغییر ذائقه مصرف و تولید به تولید و حتی واردات خودروهای بنزینی بسنده نکرده است و زودتر از سایرین به درک توسعه و تولید خودروهای برقی و پاک رسیده است.


کرمان موتور با توجه به سابقه تولید و همکاری با خودروسازان صاحب نام همیشه جزء شرکت هایی بوده است که با تمام توان در تلاش بوده تا بتواند سهم ویژه ای در توسعه صنعت خودروسازی کشور ایفا کند.


این موضوع با انتخاب شرکای تجاری مانند هیوندا کره جنوبی و جک چین به وضوح این دیدگاه را تثبیت می کند.


در واقع آبی پوشان کرمانی اصلی ترین الزامات و قواعد بخش خصوصی را درک کرده و بر همین اساس به فهم مناسبی ازرقابت رسیده اند.


این فهم ضرورت ها باعث شده است که این شرکت مورد اعتماد مشتریان نیز قرار گرفته و جزء اولین انتخاب ها باشد.


اما این موضوع و همچنین نیاز مبرم بازار به تزریق هر چه بیشتر باعث سوء استفاده و عدم تولید محصولات جدید نشده است.


به همین علت آنها علاوه بر افزایش ظرفیت تولید و حرکت به سمت محصولات جدید، با رصد جریان روز خودروسازی جهان،اولین قدم در راه برقی سازی خودرو در ایران را برداشته اند.


آغاز برقی سازی در کرمان موتوراز سال 99
اوایل شهریور ماه سال گذشته بود که  مدیرعامل کرمان موتور، در مراسم رونمایی پلتفرم PS1 کرمان موتور در جریان اولین نمایشگاه تحول صنعت خودرو جزییات تازه‌ای از خودرو برقی این شرکت را رسانه‌ای کرده است. 


سامان فیروزی در حاشیه این رویداد اشاره کرد: شرکت کرمان موتور در اواخر سال 1399 قراردادی را با گروه مپنا به امضا رسانده تا خودرویی برقی برپایه جک J4 را به تولید برسانند.


 این محصول برقی که با همکاری شرکت مپنا ساخته شده است، در واقع یکی از سه نسخه‌ تولیدی از خودرو ملی کرمان موتور خواهد بود. 


مشخصات جک جی 4
جک J4 برقی تولید از یک موتور ۱۲۰ کیلوواتی (۱۶۰ اسب بخار) و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر بهره برده و به  به پکیج باتری‌های ۴۱ کیلووات ساعت مجهز است .این خودرو  با هر بار شارژ کامل حدود ۳۰۰ کیلومتر را پیمایش دارد طی کند. ضمن اینکه با یک بار شارژ کامل باتری و با استفاده از سیستم فرایند بازیافت انرژی حاصل از ترمزگیری و شتاب منفی در حالت بهینه تا حدود ۳۵۰ کیلومتر را هم می‌تواند طی کند. سیستم ورودی شارژر خودرو جک J4 برقی کرمان موتور دوگانه است و از سیستم شارژ سریع پشتیبانی می‌کند . با استفاده از شارژ معمولی، حدود پنج ساعت و نیم ظرفیت باتری‌ها تکمیل می‌شود و در حالت شارژ سریع، ۱۰ تا ۸۰ درصد، باتری ها درمدت زمانی کمتر از ۴۵ دقیقه پر می‌شوند. فضای در نظر گرفته شده برای باتری های J4 برقی در کف خودرو تعبیه شده است و فضای صندوق عقب حفظ شده است. سایر بخش‌های خودرو بر اساس تکنولوژی‌های روز جهان در بخش جلویی جانمایی شده است.


خودرو برقی جک J4  که با همکاری شرکت مکو و گروه مپنا ساخته شده برای تهویه بهتر از فناوری آب خنک مجهز استفاده شده است که  این موضوع به حفظ کارایی و راندمان پیشرانه برقی در شرایط آب و هوایی مختلف کمک می‌کند.

تاکسی برقی کرمان موتور
البته کرمان موتور با توجه به ضرورت توسعه هرچه سریع تر استفاده از خودروهای برقی، به تولید بسنده نکرده است و در واردات خودروهای برقی نیز به سرعت وارد عمل شده و یکی از محصولات برتر کمپانی جک را به سبد محصولات خود اضافه کرده است.


همچنین با توجه به برنامه های دولت مبنی بر استفاده هر چه بیشتر این خودروهای در ناوگان حمل و نقل عمومی ، کرمان موتور طی قراردادی تامین بخشی از این نیاز را عهده دار شده است و در اولین قدم قرار است 400 دستگاه  جک E50A را به سازمان تاکسیرانی تحویل بدهد.


مشخصات فنی جک E50A
جک E50A سدانی برمبنای پلتفرم KMC J7 است که قوای محرکه تمام الکتریکی دارد. این خودرو به یک موتور برقی  با توان تولید قدرت ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر مجهز شده است. ظرفیت پک باتری این سدان ۵۰.۱ کیلووات ساعت است و با هر بار شارژ آن می توان مسافت ۴۰۲ کیلومتر را پیمود. با توجه به نحوه کاربری این خودرو با شارژ سریع در مدت زمانی نزدیک به 50 دقیقه ۳۰ تا ۸۰ درصدظرفیت  پک باتری پرمی شود.در  شارژ معمولی برای فول شدن  حدود ۸.۵ ساعت زمان نیاز است. 


در این محصول همچنین امکاناتی مانند دو کیسه هوا، استارت دکمه ای، فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچی، نمایشگر لمسی، تهویه اتوماتیک، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی، اتوهلد، جلو آمپر دیجیتال، سنسور نور، سنسور باران، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، فناوری LED چراغ ها و… دیده می شود.

این خودرو با رنگ بدنه مشکی و ۵ سال ضمانت باتری به قیمت ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان در اختیار شهرداری تهران قرار گرفته است.
با توجه به سابقه کرمان موتور در تولید خودروهای برقی به نظر می رسد پیشگام بودند آنان در این بخش از بازار می تواند سرعت رقابت را افزایش بدهد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز