يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
در فاصله چند ماه تا برگزاری رویداد بزرگی چون المپیک یکی از فدراسیون های پرمدال از بلاتکلیفی رنج می برد و بیش از ۹ ماه است در انتظار تعیین تکلیف رییس جدید خود از سوی وزارت ورزش و جوانان است.
کد خبر: ۶۷۴۵۹

مجمع انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی مهر ماه سال ۱۳۹۹ برگزار شد و هاشم صیامی با کسب اکثریت آرا به مدت چهارسال به عنوان رییس فدراسیون دوومیدانی انتخاب شد. اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در پی حاشیه‌های پیش آمده در ماراتن شیراز، صیامی از سمت خود استعفا داد و پس از موافقت وزارت ورزش با این استعفا حمید سجادی وزیر ورزش وقت طی حکمی افشین داوری را به عنوان سرپرست فدراسیون دوومیدانی منصوب کرد.

دوومیدانی باز هم به افشین داوری وفا نکرد

حضور داوری هم اما خیلی طولانی نشد و بعد از پایان بازی‌های آسیایی هانگژو کیومرث هاشمی که خود به تازگی به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده بود مهدی مبینی را به عنوان سرپرست جدید فدراسیون دوومیدانی معرفی کرد، این انتصاب در حالی صورت گرفت که همه در این شرایط منتظراعلام زمان برگزاری انتخابات این فدراسیون المپیکی بودند نه معرفی یک سرپرست جدید.

وزیر وقت نداشت، دوباره سرپرست آمد!

دوومیدانی رشته‌ای است که از آن به عنوان ورزش پایه و مادر نام برده می‌شود، چرا که تأثیر زیادی بر روی سایر رشته‌ها دارد و همچنین با ۱۴۴ مدال بیشترین مدال را در بازی‌های المپیک به خود اختصاص می‌دهد. بدیهی است فدراسیونی با چنین شرایط در سال منتهی به المپیک باید ثبات داشته باشد نه اینکه بعد از گذشت ۱۰ ماه دوباره سرپرست خود را بشناسد! سرپرست فدراسیون به دلیل نداشتن قدرت اجرایی بالا یا باعث وقفه در برنامه‌های فدراسیون می‌شود و یا چالش‌های جدیدی را به آن فدراسیون اضافه می‌کند.

جنجال و نارضایتی سهم همیشگی از سفره دوومیدانی

فدراسیون دوومیدانی که همیشه با جنجال و حواشی همراه است در دوره سرپرستی از حواشی به دور نبود به طوری که رسول حسینی قهرمان پرتاب دیسک ایران که در بازی‌های آسیایی هانگژو طلای این مسابقات را از آن خود کرد؛ با گلایه از وضعیت نامطلوب اردوها و امکانات فدراسیون برای تمرین، قصد خداحافظی داشت که البته با ورود فدراسیون، این قهرمان آسیا در تصمیمش تجدید نظر کرد. دیگر نمایندگان دوومیدانی ایران همچون حسن تفتیان هم از شرایط ناراضی هستند و طبیعی است که رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون و با این شرایط نباید به حضور پررنگ دوومیدانی‌کاران ایران چه در مسابقات کسب سهمیه و چه المپیک دل سپرد.

مجری کم سابقه‌ای که همه کاره بانوان شد!

در کنار حواشی و ناراضایتی ورزشکاران از وضعیت موجود اتفاقات عجیب و غریب در دوومیدانی ایران تمامی ندارد که یکی از آن‌ها تغییر نایب رییس فدراسیون بانوان دوومیدانی بود. پریسا بهزادی نایب رییس فدراسیون دوومیدانی که تقریباً یک دهه در این فدراسیون فعالیت می‌کرد و در این سال‌ها بانوان افت و خیز بسیار زیادی داشتند از سمت خود استعفا داد و در حالی که انتظار می‌رفت یک دوومیدانی کار روی کار بیاید، قرعه به نام یک مجری تلویزیون افتاد که نه تنها سررشته‌ای زیادی در دوومیدانی ندارد بلکه در امور اجرایی هم سابقه‌ای ندارد.

سهم دوومیدانی از المپیک چقدر است؟

به هر حال کمتر از یک سال تا آغاز بازی‌های المپیک پاریس زمان باقی مانده اما هنوز یک سهمیه هم برای دوومیدانی ایران به دست نیامده است. اگرچه در مقطع کنونی فدراسیون درگیر برگزاری و میزبانی از مسابقات داخل سالن آسیاست ولی بدون شک تعیین تکلیف ریاست فدراسیون و داشتن برنامه منظم برای ورزشکاران این رشته که بتوانند در این فرصت محدود سهمی در کاروان اعزامی ایران به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشته باشند از هر چیزی مهمتر است.

بی‌توجهی وزارت به دوومیدانی ایران ۹ ماهه شد!

دوومیدانی کاران در سال منتهی به المپیک حضور یک رییس و دو سرپرست را تجربه کردند، اما هنوز خبری از زمان برگزاری مجمع انتخاباتی نیست. کیومرث هاشمی از ۲۷ شهریور به عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب شده و در این چند ماهه فرصت کافی برای برگزاری انتخابات را داشته است اما این که چرا وزارت ورزش قدمی برای سر و سامان دادن به دوومیدانی برنداشته، مشخص نیست./مهر

برچسب ها: المپیک فدراسیون
ارسال نظرات
موضوعات روز