شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد:
 شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تکمیل زنجیره ارزش فولاد و همچنین تامین مواد اولیه تولیدکنندگان فولاد سهم به سزایی را در رشد اقتصادی ایفا می‌کند. اما در کنار آن پروژه‌های اجرا شده از سوی این شرکت نه تنها به توسعه اقتصادی منطقه بلکه به توسعه اجتماعی و فرهنگی نیز منجر شده است
کد خبر: ۶۷۵۲۹

نقش آفرینی گل گهر در توسعه اقتصادی کشور

تیتر20-  شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال های اخیر با اجرای پروژه های توسعه ای نقش به سزایی در توسعه صنعتی منطقه ایفا کرده است.

شرکت گل گهر در تلاش است تا سهم خود در زنجیره ارزش فولاد را به بیش از سهم فعلی  برساند.

شرکت گل گهر نه تنها بزرگترین تامین کننده مواد اولیه در زنجیره ارزش فولاد است، بلکه با تکمیل این زنجیره توانست به عنوان تولیدکننده و صادرکننده فولاد هم مطرح باشد.

درواقع این مجموعه با تکمیل زنجیره ارزش و حضور در پروژه های ملی یکی از بازیگران اصلی اقتصاد غیرنفتی است که علاوه بر توسعه صنعت فولاد در ارزآوری، اشتغالزایی و توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز نقش آفرین بوده است.

یکی از حضورهای گل گهر در پروژه های مهم را باید در پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران برای تامین آب صنایع بود. سرمایه گذاری گل گهر در این پروژه نه تنها در جهت تامین نیاز خود بلکه بخشی از مسئولیت های اجتماعی آن بود که با موفقیت انجام شد.

از سویی دیگر این مجموعه با اجرای نهضت بومی سازی توانست علاوه بر تامین قطعات و تجهیزات در زمان کوتاه به صرفه جویی ارزی مناسبی دست پیدا کند.

در نتیجه بومی سازی، مهندسی معکوس و داخلی سازی در گروه گل گهر، حدود ۲۵۰ میلیون یورو به طور متوسط در سال صرفه‌ جویی ارزی صورت می‌ گیرد.

این رقم می تواند صرف اجرای پروژه های توسعه ای و همچنین پروژه هایی در حوزه مسئولیت های اجتماعی شود.

در کنار این اقدامات، گل گهر در حوزه مسئولیت های اجتماعی به ویژه ورزش نیز فعالیت های بسیار خوبی داشته که امروز تیم فوتبال گل گهر در بین تیم های لیگ برتری قرار دارد.  درواقع در این سال ها بخشی از درآمدهای گل گهر صرف توسعه اجتماعی منطقه شده است.

 

  اما نکته مهم چیست؟ نکته مهم آن است که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر توانست در اوج فشارهای اقتصادی و تحریم ها، علاوه بر تولید، در جنگ اقتصادی حاضر شد و نقش خود را به خوبی ایفا کرد.

همین موضوع باعث شد تا سهم گل گهر در تحقق برنامه هفتم توسعه سنگین تر شده و نقش پررنگ تری در رشد اقتصادی کشور ایفا کند.

امروز شرکت گل گهر در میان 100 شرکت برتر در حوزه معدن و صنایع معدنی جایگاه دوم را از آن خود کرده است که بی شک با برنامه ریزی های صورت گرفته و در برنامه هفتم توسعه این نقش تقویت خواهد شد.

نقشه راه این مجموعه در 1410 حاکی از آن است که گل گهر خود را برای این نقش آفرینی آماده کرده و تمهیدات لازم را در نظر گرفته است.

ارسال نظرات
موضوعات روز