پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۶
نبود نقدینگی به‌خاطر سود سپرده ۳۰ درصدی و واردات خودرو است مانع نوسان صعودی نرخ دلار شده است.
کد خبر: ۶۷۵۹۹

تیتر۲۰- در معاملات امروز (سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲) مرکز مبادله ارز و طلای ایران، هر اسکناس دلار آمریکا باثبات نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان و نرخ حواله دلار با افزایش نسبت به دیروز به نرخ ۳۹ هزار و ۷۰۹ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران نیز با کاهش نسبت به‌روز کاری قبل به ۴۶ هزار و ۲۳۹ تومان و نرخ حواله یورو با افزایش به ۴۲ هزار و ۷۷۹ تومان رسیده است.

 

از سوی دیگر، اسکناس درهم امارات نیز باثبات قیمت نسبت به‌روز کاری گذشته ۱۱ هزار و ۶۸۷ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم با افزایش نسبت به دیروز ۱۰ هزار و ۸۱۲ تومان است.

همچنین در صرافی ملی امروز قیمت خرید دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۴۹۲ تومان و قیمت فروش دلار آمریکا ۴۲ هزار و ۹۲۱ تومان اعلام شد. از سوی دیگر قیمت خرید یورو ۴۵ هزار و ۷۷۷ تومان و قیمت فروش یورو ۴۶ هزار و ۲۳۹ تومان است.

 معامله‌گران می‌گویند که بازار جانی برای صعود ندارد و گواه این ادعا، اخباری است که رسانه‌های نزدیک به دولت درمورد ارز و منابع کافی ارز در دسترس بانک مرکزی منتشر می‌کنند. همچنین به نظر می‌رسد نبود نقدینگی به‌خاطر سود سپرده ۳۰ درصدی و واردات خودرو است مانع نوسان صعودی نرخ دلار شده است.

 
 
 

نکته مهم در مورد سپرده ۳۰ درصدی این است که روز گذشته سید احسان خاندورزی گفته بود: عرضه اوراق با نرخ سود ۳۰درصد سیاست موقت بانک مرکزی است و با رسیدن به سقف مشخص تمدید نمی‌شود اما امروز بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد اوراق ۳۰ درصدی موقتی نیست.

از سوی دیگر برخی از معامله‌گران تصور می‌کنند تسویه آخر سال دلار باید پایین بسته شود. همچنین به نظر می‌رسد که تزریق بازارساز و انتخابات مجلس هم موجب شده که بازار از فضای هیجانی دور شود.

 

در همین راستا «سید احسان خاندوزی» در نشست خبری امروز گفته «بانک مرکزی از تمام ظرفیت خود برای کنترل بازار ارز استفاده خواهد کرد.»

«خاندوزی» تأکید کرد که «بانک مرکزی» به‌صورت «جدی» به «مسئله افزایش بی‌ضابطه نرخ ارز در طول ۲۰ روز گذشته ورود کرد» و «در آینده نیز همین سیاست را ادامه خواهد داد چرا که بی‌ثباتی در نرخ ارز در هدف‌گذاری کنترل تورم، کشور را دچار مشکل خواهد کرد و تأکید رئیس‌جمهور محترم نیز بر کنترل این بازار و جلوگیری از افزایش تورم ناشی از آن است.»

«رئیس اتاق بازرگانی ایران و ویتنام» هم در تازه‌ترین اظهارات خود گفته که «باتوجه‌به شرایط کنونی و نرخ تورم و نقدینگی، قیمت دلار هم باید فارغ از تنش‌ها و درگیری‌های منطقه‌ای و به‌صورت عادی در حدود ۵۲ هزار تومان می‌بود.»

 فارغ از بازار ارز و اتفاقات آن، بر اساس آنچه سایت اتحادیه طلا و جواهر اعلام کرده، هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۲ میلیون و ۷۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان به فروش رسید. این در حالی است که دیروز قیمت طلا در سایت مذکور با ۲ میلیون و ۷۶۹ هزار و ۱۰۰ تومان بسته شده بود.

همچنین بر اساس این سایت قیمت سکه امامی امروز در زمان تدوین این گزارش ۳۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان به فروش رسید. روز گذشته قیمت سکه در سایت اتحادیه با ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شده بود./اقتصاد نیوز

ارسال نظرات
موضوعات روز