دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 29
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند: 
پروژه‌هایی که شرکت تجلی به عنوان سرمایه گذار در آن حضور دارد، یک به یک به مرحله بهره برداری نزدیک می‌شوند تا توسعه به روش بخش خصوصی در بخش معدن رقم زده شود.
کد خبر: ۶۷۶۲۳

تیتر 20- شرکت پروژه محور تجلی در تلاش است تا با برنامه ریزی های انجام شده فعالیت های بخش معدن را توسعه دهد. این روند از زمان آغاز به کار این مجموعه تا به امروز روند رو به رشدی بوده است. 


درواقع تجلی به عنوان یکی از پرچمداران اصلی توسعه بخش معدن محسوب می شود که تلاش می کند تا بهره برداری از پروژه ها در تاریخ مشخص شده انجام گیرد.  
اما مسئله مهم آن است که تجلی تنها تمرکز خود را بر زنجیره ارزش فولاد معطوف نکرده ، بلکه با بررسی بازارهای بین المللی و پیش بینی از تقاضا به سراغ پروژه هایی رفته است که بهره برداری از آنها دستاوردهای اقتصادی خوبی به همراه دارد. 


در حوزه زنجیره فولاد، تجلی به پروژه هایی وارد شد که تقریبا نیمه تمام و بلاتکلیف مانده بود و بهره برداری از آنها تاثیر زیادی بر توسعه این صنعت دارد. به عنوان مثال با ورود به پروژه کنسانتره سازی فولاد خراسان ، این پروژه پس از یک دهه با سرعت در حال اجرا است. 


در حوزه آهن اسفنجی و کلاف نیز پروژه سرمد ابرکوه از مهمترین پروژه هایی است در گروه اولین بهره برداری های این مجموعه قرار گرفته است.

 
پروژه گندله سازی صبا امید غرب خاورمیانه نیز می تواند به تامین گندله مورد نیاز منجر شود. 
پروژه فولاد قروه و آهن اسفنجی بیجار نیز از پروژه های در دست اجرای تجلی است که به تکمیل زنجیره ارزش در منطقه و همچنین با نگاهی صادرات محور انجام می شود.


اما در میان پروژه های تجلی یکی از پروژه ها  یعنی معدن مس جانجا از مهمترین پروژه هایی است که می تواند در حوزه تولید و صادرات مس و همچنین اشتغالزایی در منطقه نقش بسیار مهمی ایفا کند. 


در حوزه زغالسنگ نیز این مجموعه با حضور در پروژه معدن ذغالسنگ گلندرود به افزایش تولید این بخش در کشور و تامین نیاز داخلی کمک خواهد کرد. 


اما تجلی با حضور در پروژه مهم دیگر تلاش می کند در حوزه تامین زیرساخت ها نیز سرمایه گذاری کرده تا بهره برداری از  اسکله بندر شهید رجایی در زمان مشخص شده انجام شود.


 این پروژه می تواند نگاه صادرات محوری تجلی در پروژه های دیگر را به مرحله اجرا برساند. تامین زیرساخت های بندری برای توسعه هر چه بیشتر صادرات از چالش های اصلی بخش معدن کشور محسوب می شود که حالا این موضوع با ورود تجلی به این پروژه می تواند حل شده هزینه های صادراتی در بخش بندری را کاهش دهد. 

نگاهی به پروژه های شرکت تجلی نشان می دهد که این مجموعه با نگاه پروژه محور به دنبال توسعه هرچه بیشتر بخش معدن است و امروز برخی از پروژه های آن در نوبت بهره برداری قرار گرفته است تا سهامداران از برنامه ریزی های صورت گرفته مطمئن باشند. در واقع بهره برداری از این پروژه ها مهر تاییدی بر عملکرد تجلی است که می تواند حضور آن در بخش معدن را توسعه دهد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز