پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵
تیتر ۲۰ بررسی کرد؛
طی سال‌های اخیر چینی‌ها تمام و کمال بازار خودروی کشور را در اختیار گرفته اند. اما خیلی از این برند‌ها تنها در فروش خودرو‌های صفر کیلومتر موفق هستند. اما به رغم چینی بودن چرا بازار خودرو‌های دست دوم گروه بهمن داغ است؟
کد خبر: ۶۷۶۴۹

تیتر20 -  در سال های اخیر بر خلاف یک دهه گذشته از برندهای پراسم و رسم اروپایی ، کره ای و چنین در بازار خودرو خبری نیست. 


خودروهایی نامشان وزن خاص و سنگینی داشت و بسیاری از خریداران با تکیه بر برند و اطمینان از خوب بودن آن اقدام به خرید می کردند.


به بیان دیگر کسی در خرید برندهایی مانند بنز،تویوتا ، هیوندا و کیا تردید نمی کرد. این برندها طی سال های حضور در بازارهای جهانی از جمله ایران به رغم تمام موانع و سختی ها ، توانسته بودند با جلب اعتماد مسیر درستی را برای وفادار سازی مشتریان طراحی و اجرا کنند.


این نوع خودروسازان تنها به فروش فکر نمی کنند.برای آنان وضعیت بازار و هنجار و ناهنجاربودن آن اهمیتی ندارد.


به هیچ وجه این گونه شرایط آنان را وادار به سوء استفاده و فروش محصول با هر کیفیت و قیمت نمی کند. آنها با توجه به نوع مدیریت و مالکیت و شناخت و درکت وفهم کافی از بخش خصوصی و رقابت،به طور اصولی افق بلند مدت بر مبنای شناخت از بازار و رقبا را ترسیم می کنند.همچنین حفظ ارزش و شان برند نیز برای آنها بسیار مهم و قابل اهمیت است. 


این اهمیت باعث شده است که با دقت به تمام زوایای یک موضوع نگاه کنند.نقاط تاریک و روشن را شناسایی کنند و تمام جزئیات را در نظر بگیرند.


این نوع شرکت ها برای اینکه بتوانند علاوه بر فروش ، سهم بازار خود را حفظ کنند، محصولی را تولید و عرضه می کنند که بتواند برازنده نام و نشان آنان باشد.


ضمن اینکه اجازه نمی دهند یک بی دقتی و یا سوءاستفاده از وضعیت بازار خودرویی را به بازار معرفی کند که باعث نارضایتی مشتریان شود.


این دیدگاه در کنار اینکه مقدمات رشد بسیاری از خودروسازان برتر جهان را فراهم کرده است ، موجب رشد و توسعه این صنعت نیز شده است. در واقع هر کدام از این تولید کنندگان موتور محرک رقبا شده اند.


درایران نیز برخی شرکت های غیر دولتی این گونه هستند.ولی متاسفانه وضعیت و شرایط حاکم به گونه ای نیست که بتوانند از این شرکت های به طور کامل الگو برداری کنند.


با این وجود با توجه به ماهیتی که دارند تلاش می کنند تا از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود بهترین بهره را برده و مسیر را برای ماندگاری و افزایش ضریب نفوذ بیشتر بازکنند.


یکی از اصلی ترین اقداماتی که در این زمینه انجام می دهند،این است که صرفا به فروش فکر نکنند. ساده تر آنها فروش را سرآغاز ارتباطی می دانند که سال های سال ادامه دارد. یعنی تا زمانی که مشتری خودروی آنها را دارد،در کنارش هستند.


بهمن موتور هم یکی از این خودروسازان است که به رغم تمام چالش ها و حواشی و مشکلاتی که وجود دارد، با الگو برداری از خودروسازان بزرگ دنیا و بومی سازی آنها، در سال های اخیر توانسته است خود را به عنوان یکی از برندهای برتر و پرطرفدارو شاخص بازار معرفی کند.


بهمن موتور با تکیه بر اینکه به بخش خصوصی تعلق دارد، برای اینکه بتواند سهم مناسبی از بازار گرفته و پایه های خود را محکم کند از تجربه سال های همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا از جمله مزدا،بهترین استفاده را برده است.


بهمن موتور برای اینکه بتواند از هر نظر اعتماد مشتریان جلب کند، از جنبه های متفاوت و گوناگون به نیازهای مشتریان نگاه کرده است.


آنها به درستی درک کرده اند که معمولا سرعت نقد شوندگی و فروش خودروی دست دوم از اهمیتی بالایی برخوردار است.


اما برخلاف بسیاری از شرکت ها که شرکتی دیگر برای خرید و فروش خودروهای دست دوم خود تاسیس کرده اند، با اقداماتی که انجام داده است، برند خود را به مرحله ای از ارزندگی رسانده اند که خریداران محصولات آنها هیچ دغدغه ای در این مورد نداشته باشد.


در حقیقت این خودروساز بخش خصوصی به جای اینکه فقط به فروش فکر کند، یک ارتباط بلند مدت و بزرگترکردن خانواده خود را مد نظر قرار داده است.


این نوع تفکر و سبکی که برای ارتباط با مشتریان به منظور ارائه انواع خدمات انتخاب کرده است، باعث شده است که به رغم چینی بودن بسیاری از محصولات بهمن موتور، بازاری کاملا متفاوت با بسیاری دیگر از فعالان بازار داشته باشد.همین دیدگاه است که همیشه برای محصولات بهمن موتور صف خرید تشکیل می شود.


البته برخی دیگر از خودروسازان بزرگ بخش خصوصی نیز پیرو این دیدگاه برای مشتریان خود شرایط ویژه و خاصی فراهم می کنند. اما در میان آنان بهمن موتور با اتخاذ شیوه های نوین به خصوص در دوران پس از تحریم در کنار انتخاب محصولات به روز و متناسب نه تنها در فروش محصولاتش با استقبال خوبی همراه است، بلکه بازار خرید و فروش خودروهای دست دوم این برند نیز همیشه داغ است.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز