چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد: 
مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان اظهار کرده است که این مجموعه به یک مرجع در نوآوری تبدیل شده است. بی شک این موضوع نقش به سزایی در افزایش کمی و کیفی تولیدات این مجموعه دارد.
کد خبر: ۶۷۶۹۷

تیتر20-  شرکت فولاد هرمزگان که در تلاش است با توسعه سبد محصولات خود، علاوه بر تامین نیاز داخلی، بازارهای صادراتی خود را هم توسعه دهد، اما در کنار آن این مجموعه برای توسعه کمی و کیفی نیازمند رویکردی دانش محور است تا با ارتقا کیفی تولید هزینه های خود را کاهش داده و بتواند به سوددهی ای بیش از امروز دست پیدا کند.


برای دستیابی به چنین هدفی، رویکرد دانش محور بر بدنه مدیریتی فولاد هرمزگان حکم فرما شد. حرکت به سمت بومی سازی، برگزاری همایش دوسالانه ریخته گری و همچنین همکاری هر چه بیشتر با دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان از اقداماتی است که در سال های اخیر بیش از گذشته در اولویت شرکت فولاد هرمزگان قرار گرفته است. 


در اولین گام شرکت فولاد هرمزگان به سمت بومی سازی حرکت کرد که با کاهش ارزبری توانست به اجرای پروژه های توسعه ای خود سرعت داده و در این بین با رکورد زنی های پی در پی توانست میزان تولید و فروش خود را افزایش دهد. اما حفظ این شرایط نیازمند ارتقای دانش در کنار اقدامات اجرایی بود. 


به همین دلیل پس از بومی سازی، تبدیل شدن به مرجع در نوآوری در دستور کار این مجموعه قرار گرفت. عطاالله معروفخانی مدیر عامل فولاد هرمزگان در این زمینه به رویکرد دانش‌ محور فولاد هرمزگان اشاره کرد و گفت: امروز فولاد هرمزگان از بومی‌ سازی عبور کرده و در بین همه فولادی‌ های کشور تبدیل به یک مرجع در نوآوری شده است. 


فولاد هرمزگان امروز با چنین نگاهی پروژه تولید فولاد سبز را در دستور کار دارد که با کاهش 30  درصدی مصرف گاز طبیعی و جایگزینی هیدروژن، به عنوان اولین تولید کننده فولاد سبز در کشور مطرح می شود.  


از سویی دیگر این مجموعه با برگزاری دوسالانه  فولادسازی و ریخته‌گری مداوم آن هم در سطح بین الملل، تلاش می کند تا با به روز ترین تغییرات علمی در حوزه فولادسازی، کیفیت محصولات خود را ارتقا دهد. 


حالا همانطور که مدیرعامل این مجموعه اشاره کرد، فولاد هرمزگان به یک مرجع نوآوری در صنعت فولاد تبدیل شده است که می تواند جایگاه آن را در صنعت فولاد چه در حوزه فروش و چه دستیابی به تکنولوژی های روز ارتقا دهد. 


بی شک چنین نگاهی حاکی از آن است که فولاد هرمزگان در بلند مدت سهم خواهی بسیاری را از بازار داخلی و صادراتی برای خود متصور شده است که نیازمند ارتقا در تمامی بخش ها از جمله تکنولوژی است.


 با چنین برنامه ریزی ای باید منتظر صعود این مجموعه به جایگاه بالاتری در میان صادرکنندگان فولاد باشیم، زیرا توسعه کمی و کیفی منجر به افزایش مشتریان خواهد شد. 


فولاد هرمزگان از مجموعه فولادی هایی است که تلاش می کند توسعه را به صورت همه جانبه پیش برده تا به افزایش بهره وری دست پیدا کند.


چنین نگاه و برنامه ریزی ای می تواند افزایش حمایت از نماد «هرمز» را هم در پی داشته باشد زیرا سهام داران نسبت به حرکت بعدی فولاد هرمزگان مطمئن هستند و افزایش تولید پی درپی نشان می دهد نقشه راه دقیقی تدوین شده است. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز