دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
موسسه بانکداری گلدمن‌ساکس معتقد است که قیمت نفت‌خام برنت در محدوده ۷۰ تا ۹۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۶۷۸۲۸

تیتر۲۰- مالی چند ملیتی گلدمن‌ساکس پیش‌بینی خود را برای بالاترین قیمت نفت‌خام برنت در تابستان ۲۰۲۴ به ۸۷دلار در هر بشکه افزایش داد. آنها این تعدیل را بر مبنای این منطق انجام دادند که تنش‌ها در منطقه دریای سرخ باعث کاهش اندکی بیشتر از حد انتظار در ذخایر نفت در کشورهای سازمان توسعه و همکاری اقتصادی شده که عمدتا کشورهای توسعه‌یافته هستند. تغییر مسیر محموله‌های نفتی از دریای سرخ، به افزایش نفت ذخیره‌شده در کشتی‌ها منجر شده‌است.

با وجود این اختلالات، موسسه بانکداری گلدمن‌ساکس معتقد است که قیمت نفت‌خام برنت در محدوده ۷۰ تا ۹۰ دلار در هر بشکه باقی خواهد ماند. این استدلال به این دلیل است که با وجود درگیری‌های مداوم در خاورمیانه و اوکراین، نوسان زیادی در قیمت‌ها وجود نداشته که نشان‌دهنده سطح نسبتا پایینی از ریسک ژئوپلیتیک است.

گلدمن‌ساکس انتظار دارد که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (معروف به اوپک‌پلاس) بتوانند هرگونه اختلال در عرضه نفت را به دلیل ظرفیت مازاد تولید قابل‌توجه خود جبران کنند. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که کشورهای غیراوپک به افزایش تولید نفت خود برای پاسخگویی به تقاضای روبه‌رشد جهانی ادامه دهند. علاوه‌بر این، گلدمن‌ساکس پیش‌بینی می‌کند که تقاضای نفت در سال‌۲۰۲۴ به میزان یک‌میلیون و ۵۰۰‌هزار بشکه در روز رشد خواهد کرد، اگرچه کاهش جزئی در تقاضا از سوی چین وجود داشته، اما این با افزایش تقاضا از سوی هند و ایالات‌متحده جبران شده‌است. با نگاهی به آینده، این بانک پیش‌بینی می‌کند که اوپک کاهش تولید فعلی خود را در اوایل ماه مارس تمدید کند تا کمبود جزئی در بازار نفت حفظ شود. آنها انتظار دارند این کمبود تا سه‌ماهه دوم سال‌۲۰۲۴ ادامه یابد، با این حال این موسسه معتقد است که اوپک به‌تدریج این کاهش تولید را از سه‌ماهه سوم سال‌ تعدیل خواهد کرد.

کارشناسان این موسسه بر این باورند که برای کاهش قیمت نفت به زیر ۷۰دلار در هر بشکه، نیاز به کاهش قابل‌توجهی در تقاضا و تغییر اساسی در سیاست‌های عربستان‌سعودی وجود دارد. قیمت نفت روز دوشنبه ۲۶فوریه کاهش یافت. به گزارش رویترز و تا لحظه تنظیم این خبر، قیمت آتی نفت‌برنت با ۱۴‌سنت کاهش به ۸۱ دلار در هر بشکه رسید، درحالی‌که قیمت آتی نفت‌خام وست‌تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۲۲‌سنت کاهش، ۷۶دلار در هر بشکه معامله شد./دنیای اقتصاد

ارسال نظرات
موضوعات روز