پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 09
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۸
تیتر ۲۰ بررسی می‌کند:
شرکت فولاد هرمزگان در سال 1402  با حرکت به سمت تولید فولاد سبز یکی از مهمترین برنامه های خود را در دستور کار قرار داد تا از اتفاقات جهانی عقب نماند. 
کد خبر: ۶۷۸۸۱

 تیتر 20- فولاد هرمزگان سال 1402  را با موفقیت های پی در پی چه در تولید و چه در اجرای پروژه های توسعه ای به پایان می رساند.


این مجموعه با ثبت رکوردهای پی در پی در تلاش است تا سهم خود در زنجیره ارزش فولاد را بالا برده بتواند میزان عرضه بیشتری به بازارهای صادراتی داشته باشد. اما در کنار برنامه ریزی برای افزایش تولید و تامین پایدار مواد اولیه به دنبال اجرای پروژه های توسعه ای است. 


فولاد هرمزگان برای تقویت برند خود در بازار این پروژه ها را در دست اجرا دارد تا به قطب فولادی جنوبی کشور تبدیل شود. موقعیت جغرافیایی این مجموعه باعث شده تا سهم فولاد هرمزگان در صادرات رو به افزایش باشد و به همین دلیل توسعه سبد محصولات خود را در دستور کار دارد تا بتواند میزان سوددهی خود را افزایش دهد. 


اما در کنار این موارد 4  پروژه توسعه اصلی از سوی فولاد هرمزگان در حال اجرا است که بهره برداری از آنها نقش مهمی در افزایش درآمدهای این شرکت دارد. به‌طورکلی طرح توسعه افزایش ظرفیت به 3.2 میلیون تن در سال فولاد خام ازجمله مهم‌ترین طرح‌های فولاد هرمزگان برای دست‌یابی به چشم‌انداز تولید 10 میلیون تن فولاد خام در منطقه جنوب کشور است تا از بازیگران اصلی توسعه صنعت فولاد کشور باشد.


4  پروژه اصلی این مجموعه شامل طرح مگامدول احیای مستقیم 1.6میلیون تنی آهن اسفنجی، افزایش ظرفیت فولادسازی از 1.5میلیون تن به 3.2 میلیون تن، واحد شماره سه گازهای صنعتی به ظرفیت 10 هزار مترمکعب بر ساعت و طرح نورد گرم 1.7 میلیون تنی می شود که بهره برداری از هرکدام می تواند بر جایگاه  این فولاد ساز اثر گذار است. 


بهره برداری از طرح مگامدول احیای مستقیم آهن اسفنجی بدون شک در تامین مواد اولیه این مجموعه اثر گذار است که منجر به افزایش تولید و دستیابی به چشم انداز 10  میلیون تنی می شود. همچنین در طرح نورد گرم نیز این مجموعه می تواند به یکی از تامین کنندگان ورق کشور تبدیل شده که در توسعه سبد محصولات آن بسیار موثر است. 


اما یکی از اقدامات مهم این مجموعه در سال 1402، حرکت به سمت تولید فولاد سبز است که باعث می شود فولاد هرمزگان به اولین تولید کننده فولاد سبز در کشور تبدیل شود. در این روش فولاد هرمزگان 30  درصد از نیاز به گاز خود را از طریق هیدروژن تامین می کند که علاوه بر کاهش کربن در بحث کاهش مصرف گاز با توجه به کمبود در زیرساخت های انرژی بسیار موثر خواهد بود. 


آن طور که برنامه های توسعه ای فولاد هرمزگان نشان می دهد، این مجموعه با نگاهی دقیق به بازارها و همچنین توجه به تامین زیرساخت های اصلی در مسیر توسعه هرچه بیشتر در حرکت است که نتایج آن در کارنامه پایانی سال های اخیر به خوبی قابل مشاهده و مقایسه است. با چنین دست فرمانی، فولاد هرمزگان می تواند علاوه بر حفظ سهم صادراتی خود به دنبال بازارهای بیشتر به ویژه بازارهای اروپایی رفته و در ارزآوری غیر نفتی کشور نقش بسزایی داشته باشد. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز