دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 13
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴

۵ گام برای شروع سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال

تیتر20 - شروع سفر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ممکن است کمی عجیب و پیچیده به نظر برسد، اما نگران نباشید، شما در این مسیر تنها نیستید. دنیای ارزهای دیجیتال به همان اندازه که پیچیده است، جذابیت‌ها و سودهایی‌ هم به همراه دارد و برای پیمایش موثر در آن، تنها چیزی که نیاز دارید یک نقشه راه است. در این وبلاگ، یک راهنمای ساده و سرراست برای شروع سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال را ارائه می‌کنیم.

آیا به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال فکر می‌کنید؟ شما با دانستن مسیر درست سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو و قیمت لحظه ای ارز دیجیتال می‌توانید هر چه زودتر پا در این دنیای پر هیایو بگذارید.

اگر در دنیای ارزهای دیجیتال مبتدی هستید، ممکن است برای شما دشوار باشد که بدانید چگونه به‌درستی در بازار سرمایه‌گذاری کنید یا اولین رمزارز خود را بخرید. خوشبختانه، آن‌قدرها هم که فکر می‌کنید سخت نیست، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند مرحله ساده را دنبال کنید و به آن خواهید رسید. در این پست سعی کردم آن را تجزیه کنیم، بنابراین به‌راحتی قابل‌درک است. با ما همراه باشید و بیایید با هم مراحل را طی کنیم.

1. انتخاب صرافی ارز دیجیتال

اولین کاری که باید قبل از سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال انجام دهید این است که یک صرافی انتخاب کنید که می‌خواهید در آن معامله کنید. صرافی‌های زیادی وجود دارد، بنابراین باید یکی را انتخاب کنید که با اولویت شما مطابقت داشته باشد.

صرافی کریپتو یک پلتفرم آنلاین یا بازاری است که به شما امکان خرید، فروش و همچنین ذخیره ارزهای دیجیتال را می‌دهد. تعداد زیادی صرافی رمزنگاری موجود است و همه آنها محصولات مشابهی را ارائه می‌دهند. برخی از مبادلات برای مبتدیان پیچیده هستند و برخی دیگر برای مبتدیان بسیار مناسب هستند.

برخی از محبوب‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال خارجی موجود عبارت‌اند از Coinbase، Binance، Bitfinex و Gemini. لازم به ذکر است صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌های موجود به کاربران ایرانی خدمات ارائه نمی‌دهند و در صورت مشاهده IP ایرانی، حساب را مسدود می‌کنند. به همین جهت پیشنهاد می‌شود برای معامله ارزهای دیجیتال از صرافی‌های معتبر داخلی مانند تبدیل یا نوبیتکس استفاده کنید.

2. ایجاد حساب کاربری در صرافی

۵ گام برای شروع سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال

پس از انتخاب صرافی برای معامله ارز دیجیتال، اقدام بعدی این است که یک حساب کاربری در پلتفرم ایجاد کنید و سپس مراحل احراز هویت را طی کنید. این مراحل مهم است؛ زیرا به کاهش خطرات احتمالی کمک می‌کند. بسته به صرافی که انتخاب می‌کنید، ممکن است تا زمانی که حساب خود احراز هویت شما تایید نشود، نتوانید معامله‌ای انجام دهید.

برخی از اطلاعات مانند نام کامل شما، آدرس ایمیل، کارت شناسایی و اطلاعات بانکی شما برای ایجاد و تأیید حساب شما از سوی صرافی اخذ می‌شود.

3. انتقال سرمایه به کیف پول صرافی

برای اینکه بتوانید هر ارز دیجیتالی بخرید، باید وجوه پولی در حساب خود داشته باشید. هنگامی که حساب کاربری خود را ایجاد کردید، مقدار پولی را که می‌خواهید به خرید ارز دیجیتال اختصاص دهید را به حساب صرافی خود واریز کنید.

 

روش‌های مختلفی برای واریز وجود دارد. صرافی‌های داخلی به شما امکان می‌دهند ‌حساب صرافی را به حساب بانکی خود پیوند دهید، در این صورت می‌توانید در عرض چند دقیقه واریز خود را انجام دهید.

4. ثبت اولین سفارش خرید در صرافی

پس از شارژ حساب کاربری خود در صرافی، آماده هستید تا اولین سفارش خود را ثبت کنید و ارز دیجیتال بخرید. هزاران ارز رمزنگاری شده برای انتخاب وجود دارد.

برخی از محبوب‌ترین رمزارزهای موجود با ارزش بازار بسیار بالا عبارت‌اند از بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، تتر (USDT)، ریپل (XRP)، کاردانو (ADA)، بایننس کوین (BNB)، پولکادات (DOT)، دوج کوین (DOGE) و سولانا (SOL).

 

5. ذخیره ارز دیجیتال در کیف پول

۵ گام برای شروع سرمایه ‌گذاری در ارز دیجیتال

صرافی‌های ارزهای دیجیتال مانند بانکداری پشتیبانی یا محافظت نمی‌شوند، بنابراین ذخیره‌سازی در بحث مبادلات بسیار مهم است. هنگامی که رمزارز گم یا دزدیده شود، بازگرداندن آن تقریباً غیرممکن است.

بنابراین انتخاب نحوه ذخیره‌سازی به شما بستگی دارد. اکثر صرافی‌های رمزنگاری کیف پول‌های داخلی ارائه می‌کنند که می‌توانید رمزارزهای خود را پس از خرید در آنها نگه‌داری کنید. سایر گزینه‌ها به شما کنترل کامل بر دارایی‌هایتان را می‌دهند که شامل انتقال رمزنگاری خود از صرافی به کیف پول می‌شود. کیف پول‌های رمزنگاری مانند حساب‌های بانکی هستند که به شما امکان می‌دهند موجودی خود را پیگیری کرده و تراکنش‌ها را از یک مکان انجام دهید. کیف پول‌های رمزنگاری معاملات بین مالک و کاربران نهایی را تسهیل می‌کنند.

گفتار پایانی

بازار ارزهای دیجیتال نسبتاً یک بازار نوپا است. بسیاری از سرمایه‌گذاران برای ورود به این بازار هنوز هم شک دارند و نگران سرمایه خود هستند. یکی از بهترین راه‌ها برای کاهش نگرانی کاربران تحقیق و بررسی است. بهتر است کاربران پیش از سرمایه‌گذاری کامل تحقیق کنند تا مطمئن شوند آینده دنیای کریپتو روشن است و ضرر نخواهند کرد.

سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روش‌های بسیار متنوعی دارد و انتخاب آن کاملاً به شخصیت، میزان وقت و سرمایه هر شخصی بستگی دارد. حتی ممکن است شما چندین روش سرمایه‌گذاری را امتحان کنید تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

 

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پایگاه خبری تیتر20 در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز