شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 04
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۴
معاون قوه قضائیه از بازطراحی سامانه‌های الکترونیکی ثبت شرکت‌ها برای تسهیل فرآیند خبر داد و گفت: ثبت شرکت‌ها در کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۷۵۷

تیتر۲۰- حسن بابایی در نشست هم‌اندیشی بررسی مشکلات حوزه ثبت شرکت‌ها که امروز (۴ اردیبهشت ماه) در محل اتاق بازرگانی اهواز برگزار شد، با اشاره به شعار امسال تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نقش قوه در این حوزه را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: در راستای تسهیل ثبت شرکت‌ها و سرعت‌دهی و انجام امورات در کمترین زمان ممکن از دو سال پیش بازطراحی سامانه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

 

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: الکترونیکی شدن این فرآیند از چند سال گذشته آغاز شد اما کار سختی بود؛ از سال گذشته سامانه‌ها دوباره بازطراحی شدند و امکاناتی جدید از جمله امضا و پرداخت الکترونیک افزوده شدند.

 

بابایی افزود: براساس آماری که اعلام شد، حداقل به تعداد ۴۱۷ هزار نفر از مراجعه حضوری برای ثبت شرکت‌ها کاهش یافت. تا پایان تیرماه نیز چهره جدیدی از ثبت شرکت‌ها به فعالان ارائه می‌شود.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: انتخاب نام شرکت‌ها هوشمندسازی شده و به صورت آزمایشی در حال اجرا است و در کمتر از ۴۰ ثانیه سامانه اعلام می‌کند که نام شرکت تکراری است یا جایی ثبت شده است. سامانه‌های ما توسط نخبگان شریف بازطراحی می‌شوند و ثبت شرکت‌ها در کمتر از یک ساعت انجام خواهد شد.

 

وی گفت: یکی از مواردی که به جد پیگیری می‌شود، اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان است؛ بند «چ» ماده ۴ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، امکان صدور سند را برای شرکت‌ها فراهم می‌کند و هفته گذشته اولین سند ساختمان‌های شرکت دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری صادر شد.

 

آمادگی برای صدور اسناد مالکیت شرکت‌ها در پارک‌های فناوری و مراکز رشد

 

بابایی عنوان کرد: برای پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد، این آمادگی را داریم که سند برای شرکت‌ها صادر شود. یکی از مزایای صدور سند، وثیقه مناسب برای دریافت تسهیلات از بانک‌ها برای کمک به تولید است.

 

وی ادامه داد: از هیات امنای پارک‌ها درخواست داریم که با اداره ثبت همکاری کنند تا واحدهای دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد در کمترین زمان ممکن سند را دریافت کنند. آمادگی داریم در قالب شرکت‌های برون‌سپار، بدون هیچگونه هزینه برای واحدهای مستقر در پارک، تهیه نقشه و مستندسازی را از محل اعتبارات سازمان ثبت انجام دهیم.

 

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مردمی‌سازی تولید و نامگذاری سال فرصت خوبی است تا از ظرفیت بخش خصوصی حداکثر استفاده شود. اتاق‌های بازرگانی ظرفیت‌های خوب و بالقوه‌ای هستند.  مشکلات ثبت شرکت‌ها که در استان قابل حل هستند، مطرح شوند و تا جایی که امکان دارد در استان حل شود.

 

بابایی بیان کرد: در تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان، علائم، برندها، طرح‌های صنعتی و نشانه‌های جغرافیایی نیازمند همکاری مرکز مالکیت معنوی هستیم.

 

در حوزه مالکیت معنوی وضعیت خوبی داریم

 

وی عنوان کرد: کشور ما در حوزه مالکیت معنوی وضعیت خوبی دارد. در اختراعات، نکته‌ محل سوال، بحث عدم تمدید گواهی است که باعث از بین رفتن امتیاز می‌شود. در این زمینه قانون باید به خوبی تبیین شود و مخترعان گلایه می‌کردند که حق معنوی صاحب اختراع به دلیل عدم واریز مبلغ ناچیزی که سالانه باید پرداخت می‌شد، تضییع می‌شود.

 

بابایی در پایان یادآور شد: در خوزستان از نظر قضایی، ظرفیت بسیار خوبی وجود دارد؛ حداقل ماهی یک جلسه با فعالان اقتصادی و مدیران شرکت‌های دانش بنیان تشکیل شود چراکه بسیاری از مشکلات قابل حل و فصل است و اگر میدانی عمل نکنیم، شعار سال در حد روی تابلوها خواهد بود و باید از مردم حمایت و به آن‌ها کمک کرد./ایسنا

 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز