پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۳
اگر از عجایب پیدا شدن قلاب ماهی، انگشت، کرم و سایر مواد منزجرکننده در مواد غذایی بگذریم، برخی رستوران‌ها به گونه‌ای عجیب و منحصر به فرد غذا سرو می‌کنند. برخی از آن‌ها به کمک ربات‌های سخنگو و سفینه‌های کوچک غذاها را به مشتریان خود می‌رسانند.
کد خبر: ۶۹۱۶

تیتر20 - اگر از عجایب پیدا شدن قلاب ماهی، انگشت، کرم و سایر مواد منزجرکننده در مواد غذایی بگذریم، برخی رستوران‌ها به گونه‌ای عجیب و منحصر به فرد غذا سرو می‌کنند. برخی از آن‌ها به کمک ربات‌های سخنگو و سفینه‌های کوچک غذاها را به مشتریان خود می‌رسانند.
سنگاپور برای اولین بار در یکی از رستوران‌های مجلل و اشرافی خود به جای پیش خدمت و گارسون از بشقاب پرنده و ربات استفاده کرد. این ربات‌های پرنده مسیر رستوران را با فاصله‌ای از سطح زمین طی می‌کنند و با خود نوشیدنی و ظرف‌های غذا را به نزدیک مشتریان می‌رسانند.


جالب این است که طی مسیر آن‌ها به علت داشتن حسگرهای قوی با افراد برخورد نکرده و احتمال سقوط و یا لبریز شدن محتویات غذا از آن‌ها بسیار کم است. این ربات‌های پیش خدمت به وسلیه موسسه رباتیک سنگاپور تولید شده‌اند.

اولین رستورانی که در سنگاپور از این روش جدید برای سرو غذا و دسر استفاده کرد، رستورانی لوکس است که در آن موسیقی زنده پخش می‌شود و قیمت غذاهای آن بسیار زیاد است؛ نام این رستوران «زنگی» است.

در این رستوران همچنان تعداد زیادی گارسون و پیش خدمت در اختیار مشتریان هستند و به آن‌ها خدمات می‌رسانند. در واقع این ربات‌ها غذا را سر میز افراد نمی‌برند بلکه در محیطی خالی نزدیک به میز مورد نظر می‌ایستند و گارسون‌ها آن‌ها را روی میز می‌چینند./باشگاه خبرنگاران


ارسال نظرات
موضوعات روز