يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۵
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند: 
منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با اجرای ۱۵ پروژه زیرساختی، به تحقق چشم انداز ۱۴۱۰ خود و افزایش تولید در این منطقه نزدیک می‌شود. اجرای این پروژه‌ها می‌تواند فرصتی برای رقابت با رقبای حاضر در منطقه باشد.
کد خبر: ۶۹۲۲۳

تیتر20-  ایجاد زیرساخت ها یکی از رکن های اصلی برای توسعه صنعتی کشور است. در سال های اخیر کندی روند توسعه زیرساخت ها به تناسب برنامه های توسعه ای در بخش معدن و صنایع معدنی باعث شد تا این بخش در اجرای پروژه های خود با مشکلاتی از جمله مشکلاتی در زمینه تامین انرژی همراه شود. 


حالا وضعیت تامین زیرساخت هایی مانند انرژی و حمل و نقل به صورتی است که خود شرکت های فعال در بخش معدن و صنایع معدنی وارد سرمایه گذاری در این حوزه شده اند.


در این میان مناطق ویژه معدنی با در اختیار داشتن زیر ساخت های لازم فرصتی برای توسعه فعالیت های صنایع معدنی و در ادامه تسهیل صادرات هستند. 


منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در سال های اخیر با تمرکز بر ایجاد زیرساخت ها و همچنین تسهیل صادرات در حال تبدیل شدن به قطب تولید کشور است. 


دسترسی آسان تر به بازارهای صادراتی در کنار مشوق هایی که برای تولید در این منطقه به عنوان منطقه ویژه قرار دارد باعث شده تا تمرکز سرمایه گذاری ها بر تولید و ایجاد زیرساخت ها باشد.


 براین اساس چشم انداز پیش بینی شده برای این مجموعه قرار است در سال 1410 این منطقه به بزرگترین مجموعه و منطقه صنعتی خاورمیانه تبدیل شود. اما فراموش نکنیم در آن سوی ماجرا رقبا در حال توسعه هر چه بیشتر هستند. 


با توجه به چنین شرایطی باید سرعت اجرای پروژه های زیرساختی در این منطقه افزایش پیدا کند، زیرا کشور ایران از نظر منابع معدنی در میان 15 کشور معدنی جهان قرار گرفته است در نتیجه این ظرفیت در اختیار است اما باید بسترهای بهره برداری از آنها فراهم شود که بخش عمده آن به تامین زیرساخت ها باز می گردد.
حال این مجموعه برای افزایش تولید، 15 پروژه زیرساختی را به  ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اجرا دارد.


بدون شک بخشی از این پروژه ها باید در راستای افزایش ظرفیت های بارگیری و صادراتی باشد تا درآمد این منطقه افزایش پیدا کند.از سویی دیگر اجرای این 15 پروژه منجر به جذب بیشتر سرمایه گذاران  و در کنار آن سرمایه گذاران خارجی خواهد شد.  در ادامه نیز این اتفاق باعث افزایش تولید در این منطقه و تحقق چشم انداز 1410 خواهد شد. 

ارسال نظرات
موضوعات روز