پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه تجاری- رفاهی و مسکونی بانتا آبیدر که از آن بعنوان بزرگترین رویداد خرده فروشی استان کردستان یاد می شود ،برگزار شد
کد خبر: ۷۳۹۴


تیتر20 - همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در پروژه تجاری- رفاهی و مسکونی بانتا آبیدر سنندج  شامگاه 9 خردادماه سال‌جاری با حضور اعضای اتاق بازرگانی و اصناف استان کردستان، رسانه‌های محلی استان کردستان، رئیس جامعه بازاریان و بازرگانان کیش، موسس انجمن صنفی مراکزخرید تهران، رییس کمیته اجرایی و برنامه ریزی مراکز خرید شهر مشهد، جمعی از کارفرمایان برترین پروژه‌های تجاری کشور و صاحبان ده‌ها برند صنعت خرده‌فروشی کشور در سالن کوه نور هتل پارسیان اوین برگزار شد.
دکتر سعید عباسیان مدیر گروه مشاوران مراکزتجاری ایران در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: با توجه به تجاربی که در این سال‌ها در خصوص ساخت و توسعه مراکزخرید به‌دست آورده‌ام باید بگویم خواسته‌های مردم از مراکزخرید نسبت به گذشته تفاوت پیدا کرده و به تبع این تغییر ذائقه کارفرمایان نیز موظفند تغییراتی در روش‌های سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری ایجاد کنند. اگر در گذشته کارفرمایی پاساژی را می‌ساخت و فروشگاه‌ها را می‌فروخت و از مجموعه جدا می‌شد، امروز می‌داند که دیگر دوره ساخت مراکزخرید کوچک به پایان رسیده و باید با چیدمان صنوف صحیح، استفاده مناسب از انگرها و با جذب برندها به بخش‌های مختلف پروژه ارزش دهیم.

امروزه کارفرمایان می‌دانند که بیش از 72 درصد مراجعات به مراکزخرید اتفاقی است و فقط 28 درصد آن هدفمند است و آن بخش 72 درصدی به واسطه جذابیت‌هایی که یک مجموعه ایجاد می‌کند به آن ورود پیدا می‌کنند پس لازم است با رفتارسنجی، فرهنگ‌سنجی و بررسی بسیاری ایتم‌های دیگر در مجموعه خود خلاقیت ایجاد کنیم.
وی در بخش پایانی سخنان خود اذعان داشت: سرمایه‌گذاری در کردستان و شهر سنندج ذکاوت خاصی را می‌طلبد که کارفرمایان این پروژه از ان برخوردار بودند، تاکید دارم که این پروژه طراحی منحصربه‌فردی دارد و از جهت کارکردی بسیار مطلوب و موفق عمل کرده است.
امیدوارم با نوع برنامه‌ریزی در نظام راهبردی بتواند همچنان مسیر موفقیت را طی کند تا از مجموعه‌ها موفق کشور قلمداد شود.
مهندس شاهرخ کشاورز، مشاور بهره‌برداری این پروژه و سردبیر ماهنامه تجارت طلایی، سخنران دیگر این مراسم بود که به مقایسه این مجموعه عظیم با استانداردهای   مجمع جهانی مراکز خرید (icsc ) پرداخت و گفت: بر اساس استانداردهای icsc اگر یک مرکزخرید بخواهد در منطقه خود تاثیرگذار عمل کند لازم است که در زمینی به مساحت 12 هزار تا 22 هزار مترمربع،  زیربنایی بین 40هزار مترمربع تا 90 هزار مترمربع و با تراکم جمعیتی حداقل 250 هزار نفر در 12 کیلومتر احداث شود و خوشبختانه در پروزه بانتا آبیدر که در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع، با زیربنای 72 هزار مترمربع و تراکه جمعیتی 500 هزار نفر در 6 کیلومتر، این استانداردها را در حدی عالی رعایت کرده است.
وی ادامه داد: بلوار پاسداران، میدان سنه‌دژ و خیابان‌های انقلاب و آزادی که این پروژه در تقاطع آنها قرار گرفته است تنها محل تفریح جمعیت 500 هزار نفری سنندج و قلب اقتصادی این شهر قلمداد می‌شوند و از این رو این پروژه در بهترین نقطه شهر از لحاظ ارزش ریالی، پاخور، دسترسی و دید منظری قرار دارد.

مهندس شاهرخ کشاورز در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: مراکزخرید علاوه بر کارکردهای اقتصادی، تاثیرات اجتماعی زیادی در ذهن، نوع پوشش و رفتار ساکنان آن منطقه می‌گذارند و پروژه بانتا آبیدر بی شک  به عنوان یک نماد اقتصادی مدرن به یکی از مایه‌های افتخار و مباهات شهر سنندج بدل خواهد شد چرا که هم محل تفریح و خرید و تامین مایحتاج اهالی شهر سنندج و استان کردستان خواهد بود و هم اینکه بیش از دو هزار فرصت شغلی را برای فرزندان استان کردستان فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: این پروژه تجاری، رفاهی و مسکونی است و پر واضح است که افراد متمول استان کردستان ساکنان این واحدهای مسکونی خواند بود لذا این رویکرد سبب می‌شود به نوعی فعالیت برندها و کسبه، فودکورت و هایپر این مجموعه به نوعی بیمه شود چرا که این افراد قدرت خرید و توان مالی قابل توجهی خواهند داشت و مهمتر از همه آشنایی کاملی با خدمات رفاهی دارند.
وی در پایان گفت: سرمایه‌گذاری در این پروژه علاوه بر آن‌که فرصت مغتنمی برای سرمایه‌گذاران و برندها خواهد بود سبب می‌شود استان کردستان و شهری مثل سنندج از نظر استانداردها به کلانشهرهای کشور نزدیک شود و جاذبه‌های گردشگری آن به منصه ظهور برسد.
مهندس قادر ابوالمله کارفرمای پروژه بانتا آبیدر  که میزبان برگزاری این همایش بود، کردستان را یکی از امن ترین استان های کشور با مردمانی مهمان نواز و خونگرم معرفی کرد و گفت: زمینه و بستر برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف این استان فراهم است.
قادر ابوالمله با بیان اینکه کردستان کمترین میزان جرم و ناهنجاری و آسیب های اجتماعی را در کشور دارد افزود: کردستان امروز به یکی از مقاصد گردشگری کشور تبدیل شده و به دلیل امنیت بالای آن گردشگران شب ها بدون هرگونه مشکلی در پارک ها چادر می زنند و این نشان از امنیت بالای این استان دارد.
او به مرزی بودن کردستان نیز اشاره کرد و گفت: استان کردستان با منطقه اقلیم کردستان عراق هم مرز است و به دلیل اشتراکات دینی و فرهنگی بین دو منطقه، استان کردستان می تواند دروازه تجارت و بازرگانی با اروپا شود.
او سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال را یکی از نیازهای اصلی استان کردستان در حال حاضر دانست و از صاحبان سرمایه در کشور خواست در این استان سرمایه گذاری کنند.
او توسعه و آبادانی کشور را در گرو به میدان آمدن صاحبان فکر و سرمایه دانست و گفت: امروز مردم ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به کمک دولت و صاحبان سرمایه در ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی و رفاه و آسایش بیشتر دارد و این نیازمند حضور فعال صاحبان سرمایه در میدان عمل است.
وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه 10سال در استان کردستان حضور دارد گفت: تجربه به من ثابت کرده است که این استان و مردمان مهمان نواز و خونگرم آن لیاقت و شایستگی هرگونه خدمتی دارند و از این رو خود را موظف به خدمتگزاری به این مردم می دانم و برای جذب سرمایه گذار در این استان نیز تلاش می کنم.

وی با اشاره به روند احداث این مجتمع گفت: اگرچه کلنگ مجتمع در سال 86 به زمین زده شد اما عملیات اجرایی آن به دلیل روند بروکراسی اداری به تعویق افتاد و عملیات اجرایی آن عملا در سال 88 و بعد از سفر رهبر معظم انقلاب به سنندج آغاز شد.






ارسال نظرات
موضوعات روز