پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۸
بدون شک در عصر ارتباطات، روابط عمومی ها نقش بسیار مهمی در تثبیت و تضعیف جایگاه مدیران ارشد دارند و مدیر ارتباطات سایپا نیز از این قائده مستثنی نیست.
کد خبر: ۷۵۷۳


   تیتر20 - مهدی جمالی مدیرعامل سایپا در حالی حسن جلینی را از مدیریت ارتباطات این شرکت کنار گذاشت و  احد میرزایی را جانشین وی کرد که این تغییر نسبتا زودهنگام می تواند حاوی چند پیام باشد.
هرچند در باب عملکرد جلینی در ارتباطات سایپا، حرف و سخن کم نیست، اما او حالا دیگر در کیلومتر 16 جاده مخصوص حضور ندارد و پرداختن به نقاط ضعف و قوت وی فقط می تواند برای جانشینش مفید باشد نه افکار عمومی.
به عبارت بهتر، در حال حاضر آنچه برای رسانه ها و افکار عمومی بیش از عملکرد جلینی اهمیت دارد، برنامه های مدیر جدید است، کسی که به نظر می رسد برای ماموریت هایی بزرگ (از جانب مدیرعامل سایپا) منصوب شده است. 
در این بین شاید "اطلاع رسانی قوی درباره عملکرد مدیریت سایپا"، اصلی ترین وظیفه ای است که از طرف جمالی بر عهده میرزایی گذاشته شده و اهمیت این موضوع نیز بی شک در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری نهفته است.
خرداد ماه سال آینده، انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود و از همین رو مشخص نیست دولت آینده و یا وزیر صنعت،معدن و تجارت بعدی، چه موضعی در قبال مدیران عامل فعلی خودروسازی کشور خواهد داشت. 


از همین رو مدیرعامل سایپا نیز مانند همتایان خود در سایر بخش های دولتی، به شدت به دنبال تحقق اهداف اقتصادی دولت در این شرکت بزرگ صنعتی است و آنچه می تواند پشتوانه وی برای ماندن در جاده مخصوص باشد، کارنامه کاری و اقداماتش در راستای بهبود اوضاع دومین خودروساز بزرگ کشور است.
بدون شک در عصر ارتباطات، روابط عمومی ها نقش بسیار مهمی در تثبیت و تضعیف جایگاه مدیران ارشد دارند و مدیر ارتباطات سایپا نیز از این قائده مستثنی نیست. 
میرازیی اگر بتواند تعاملی خوب با رسانه ها برقرار کرده و درهای سایپا را بیش از پیش به روی آنها باز کند، بدون شک در ارائه تصویری مثبت از مدیریت ارشد این شرکت نیز موفق تر خواهد بود و این موضوع می تواند تا حد قابل توجهی ماندن جمالی در سایپا را تضمین کند.
برگزاری نشست های خبری تخصصی و عمومی، پنهان نکردن مدیران سایپا از چشم رسانه ها، ارائه گزارش های دقیق و ارسال اخبار از عملکرد شرکت در حوزهای مختلف اعم از مالی و فنی و...، از جمله اقداماتی است که می تواند ارتباط دومین خودروساز بزرگ کشور و مدیر ارتباطات جدیدش را با رسانه ها، بهبود ببخشد.
 مسئله مهم دیگر، بالا بردن ظرفیت انتقادپذیری در سایپا است، به نحوی که اگر نقد و گله ای (البته منصفانه) در مورد عملکرد این شرکت منتشر شد، به جای برخوردهای نامتعارف ، پاسخ هایی تخصصی و شفاف از سوی مسوولان مربوطه منتشر شود.
قرار گرفتن مدیریت ارتباطات سایپا در این مسیر، می تواند علاوه بر بهبود ارتباط رسانه ها با این شرکت، منجر به انتشار اقدامات مثبت مدیرعامل که وظیفه اصلی میرزایی است نیز خواهد شد.




ارسال نظرات
موضوعات روز