يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶
در بازار لوازم یدکی خودرو چه خبر است؟
ارائه لوازم یدکی با قیمت مناسب می تواند تا حدی مشتریان را دلگرم کرده و البته به رونق بازار خدمات پس از فروش خودروسازان داخلی نیز بیانجامد.
کد خبر: ۷۶۴۵

تیتر20 - این روزها جنگ خودروسازان ایرانی و چینی به بازار لوازم یدکی کشیده شده، میدان کارزاری که برنده آن می تواند درامد سرشاری را به خزانه خود سرازیر کند.
اگر نگاهی به روند فعالیت خودروسازان ایرانی و چینی در بازار کشور بیندازیم، متوجه یک تناقض بزرگ میان رفتار آنها خواهیم شد و این تناقض به بازار لوازم یدکی مربوط می شود. 
ماجرا از این قرار است که خودروهای ایرانی با وجود قیمت نسبتا بالا، از لوازم یدکی ارزان تری (نسبت به قطعات چینی) برخوردارند  و خودروهای چینی به رغم قیمت نسبتا پایین، لوازم یدکی گران تری دارند. 
به عبارت بهتر، رقابت شرکت های خدمات پس از فروش ایرانی و چینی در بازار لوازم یدکی، نمود قابل توجهی  در بحث قیمتی دارد و به نظر می رسد در این رقابت، ایرانی ها دست بالا را دارند. به عنوان مثال، ایساکو به عنوان شرکت تامین کننده قطعات یدکی ایران خودرو، قیمت پایین تری را نسبت به چینی ها در نظر گرفته و از این حیث، از رقیب گردن کلفت خود جلو زده است. 
در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی و قدرت خرید پایین، بحث "قیمت" از اهمیت زیادی برای مشتریان ایرانی برخوردار است و به نظر می رسد ایساکو نیز با درک این موضوع، سیاستی جدید را در بازار لوازم یدکی در پیش گرفته است.
به هر حال ازآنجاکه خودروهای داخلی از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و احتمال خرابی آنها (در مقایسه با خودروهای استاندارد دنیا) بالاست، ارائه لوازم یدکی با قیمت مناسب می تواند تا حدی مشتریان را دلگرم کرده و البته به رونق بازار خدمات پس از فروش خودروسازان نیز بیانجامد. 
خدمات پس از فروش یکی از اصلی ترین منابع درآمدی خودروسازان دنیا به شمار می رود که در صورت اعمال سیاست های صحیح از جمله قیمت گذاری رقابتی، سود سرشاری را نصیب آنها خواهد کرد.  

  

ارسال نظرات
موضوعات روز