جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۳۹
محققان به تازگی فهرستی از پرکالری‌ترین بستنی‌های جهان تهیه کرده و در آن بستنی مگنوم را در جایگاه نخست قرار داده‌اند.
کد خبر: ۷۶۸۰

تیتر20 - تناسب اندام موضوعی است که ذهن افراد بسیاری را در سراسر جهان به خود مشغول کرده است. تصور عمومی بر آن است که رژیم غذایی و ورزش نقش موثری بر حفظ تناسب اندام دارد. در این میان، اندازه‌گیری و مقایسه کالری مهمترین جنبه رژیم غذایی به حساب می‌آید.

بستنی به عنوان غذایی محبوب در جای‌جای جهان ممکن است دارای مقادیر بالایی از کالری باشد. به همین دلیل اخیراً در بخش پرسش و پاسخ امور زنان وبسایت "دیلی میل" (Dailymail) فهرستی ارائه شده است که در آن کالری انواع بستنی با یکدیگر مقایسه شده‌اند.

"مگنوم" که یکی از پرطرفدارترین بستنی‌های انگلستان محسوب می‌شود، با داشتن 272 کالری و 21 گرم شکر (بیش از 5 قاشق چای‌خوری) به ازای هر بستنی در این لیست مقام اول را به خود اختصاص داده است.


بستنی کاکائویی "دیری میلک" (Dairy milk) با برخورداری از 270 کالری و 21.9 گرم شکر (5.5 قاشق چای‌خوری) در جایگاه دوم فهرست قرار گرفت.


جایگاه سوم نیز متعلق به بستنی "فیست" (Feast) است که با لایه ضخیمی از شکلات پر شده و هر عدد از آن محتوی 245 کالری و 21 گرم شکر (5 قاشق چایخوری) است.


"سارا فلاورز"، متخصص تغذیه می‌گوید: «نباید در مقایسه بستنی‌ها تنها به مقدار کالری آن‌ها اکتفا کرد. عامل مهم دیگر ترکیبات شکر موجود در بستنی‌ها است، که نباید از آن غافل شد».

وی با تاکید به اهمیتی که نوع کالری در تناسب اندام دارد عنوان کرد: «بدن در مواجهه با هر نوع کالری واکنش متفاوتی نشان می‌دهد. ممکن است یک بسته شکلات و مقداری سالاد دارای مقادیر یکسانی از کالری باشند، اما ترکیبات مختلف شکر باعث شود برخورد متفاوتی از سوی متخصصان تغذیه نسبت به آن دو غذا صورت گیرد».

سازمان سلامت جهان توصیه کرده است افراد بالغ در هر روز باید کمتر از 25 گرم شکر (6 قاشق چای‌خوری) مصرف کنند.

منبع: Dailymail
ارسال نظرات
موضوعات روز