سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 14
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۹
ایران خودرو که پس از حذف پیکان، قافیه را به رقیب سنتی اش باخت و نتوانست در بازار خودروهای ارزان قدرت نمایی کند، حالا به شدت پیگیر تولید محصولی مناسب برای مشتریان طبقه متوسط رو به پایین است.
کد خبر: ۷۸۱۸

تیتر20 - رکودی که این روزها گریبان بازار خودرو ایران را گرفته، چند پیام مهم برای خودروسازان دارد که یکی از مهمترین آنها را می توان "نیاز به محصولات با کیفیت و نسبتا ارزان"، دانست. در این بین، ایران خودرو که هم اکنون بیشترین سهم را در بازار کشور دارد، بیش از سایر رقبا نیاز به تولید و عرضه محصولی با کیفیت و دارای قیمت مناسب را لمس می کند. این شرکت که پس از حذف پیکان، قافیه را به رقیب سنتی اش سایپا باخت و نتوانست در بازار خودروهای ارزان قدرت نمایی کند، حالا به شدت پیگیر تولید محصولی مناسب برای مشتریان طبقه متوسط رو به پایین است.
با توجه به محدوده قیمتی محصولات ایران خودرو، خلاء اصلی این شرکت به بازه 20 تا 30 میلیون تومان برمی گردد، جایی که با فاکتور گرفتن از پژو 405 (که قدیمی است و قیمتی نزدیک به 30 میلیون تومان دارد)، دیگر محصول قابل عرضه به چشم نمی آید. با این حساب، شاید تنها خودرویی که در شرایط فعلی امکان پوشش دادن این بازه قیمتی را دارد، رنو کوئید است.  این محصول که گفته می شود قابل عرضه با قیمتی حول و حوش 25 میلیون تومان نیز هست، کیفیت مناسب داشته و هم اکنون در بازارهای جهانی از جمله هند به فروش می رسد. ازآنجاکه بنظر می رسد رنویی ها نیز میل به تولید کوئید در ایران خودرو دارند، فرصتی مناسب برای آبی های جاده مخصوص به دست آمده تا با تولید این محصول، باز هم به بازیگر مهم و شاید اول بازار خودروهای به اصطلاح ارزان کشور تبدیل شوند. اگر ایران خودرو بتواند کوئید را با قیمتی حول و حوش 25 میلیون تومان و یا حتی کمی بیشتر، تولید و عرضه کند، به موفقیتی بزرگ دست خواهد یافت، زیرا سطح کیفی این محصول و جدید بودن آن، حتی مشتریان پراید و تیبا را نیز جذب خود خواهد کرد.   

ارسال نظرات
موضوعات روز