شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 18
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۴
در حال حاضر بازار خودرو ایران به شدت تشنه محصولات با کیفیت و در عین حال دارای قیمت مناسب است و سیتروئن اگر به دنبال معجزه در این بازار می گردد، باید روی این دو فاکتور مهم (کیفیت بالا و قیمت مناسب) تمرکز کند.
کد خبر: ۸۱۹۷

تیتر20 - سایپا و سیتروئن چندی پیش بالاخره تفاهم نامه همکاری مشترک خود را امضا کردند تا در پی آن، اولین قدم در راه مشارکت جدید آنها برداشته شود. 
سیتروئن که پیش تر به واسطه مونتاژ زانتیا در سایپا، با این شرکت همکاری داشت، حالا قرار است مشارکتی جدید را با دومین خودروساز بزرگ ایران ترتیب دهد.
 هرچند تجربه قبلی همکاری این دو را می توان به دلیل مقبولیت زانتیا در بازار، نسبتا موفق دانست، با این حال و ازآنجاکه وزارت صنعت،معدن و تجارت قوانین جدیدی برای خودروسازان خارجی در نظر گرفته، افکار عمومی انتظار شراکتی جدید و متفاوت از گذشته را میان این دو خودروساز می کشند.
طبق اعلام وزارت صنعت، خودروسازان خارجی به شرط اینکه تولید خود را در ایران با ساخت داخل 40 درصد آغاز کرده و از آن سو 40 درصد محصولات تولیدی را نیز صادر کنند. 
با این حساب، سیتروئن نیز موظف به رعایت این دو شرط است، اما آیا چنین اتفاقی رخ خواهد داد؟ برای پاسخ به این پرسش، البته فعلا زود است، چه آنکه هنوز قراردادی میان سیتروئن و سایپا امضا نشده و بنابراین مشخص نیست شروع کار دو طرف به چه شکل خواهد بود. 
با این حال، به نظر می رسد اگر سیتروئن بتواند علاوه بر تحقق شروط وزارت صنعت، محصولاتی با سطح کیفی و قیمت مناسب به بازار ایران عرضه کند، احتمال موفقیتش بسیار بالا خواهد بود. 
در حال حاضر بازار خودرو ایران به شدت تشنه محصولات با کیفیت و در عین حال دارای قیمت مناسب است و سیتروئن اگر به دنبال معجزه در این بازار می گردد، باید روی این دو فاکتور مهم (کیفیت بالا و قیمت مناسب) تمرکز کند.
اگرچه عرضه محصولاتی با قیمت بالا نیز در حد خود مشتریانی برای سیتروئن دست و پا خواهد کرد، با این حال ازآنجاکه قدرت خرید مشتریان ایرانی پایین است، این شرکت نمی تواند سهم چندان بالایی را در بازار کشور به دست بیاورد.   

ارسال نظرات
موضوعات روز