جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان:
تیتر20 - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: هدفگذاری 850 میلیون دلار صادرات از استان همدان طی سال جاری با تلاش انجام‌شدنی است.
کد خبر: ۸۲۵۱

به گزارش پایگاه خبری تیتر20 از همدان، علی‌اصغر زبردست در جمع خبرنگاران با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی پیگیر مشکلات بخش خصوصی هستند، اظهار کرد: انفرادی عمل کردن باعث حل مشکلات نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی در حوزه اجرا نمی‌تواند ورود کند، افزود: اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها نتوانستند خود و جایگاهشان را به مسؤولان نشان دهند و ارتباط خوبی ایجاد نشده بود، در حالی که فرصت خوبی برای همفکری و رفع مشکلات است.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه قبل از تصویب قانون مربوط به فعالان اقتصادی کشور، اتاق بازرگانی می‌تواند نظرات خود را به بدنه دولت منتقل کند، تصریح کرد: این کار در حال وقوع است و کمیسیون‌های اتاق ایران در حال انجام این امور هستند.
وی با بیان اینکه دولت به دنبال واگذاری امور به بخش خصوصی است، ادامه داد: هر چند سرسختی‌هایی برای واگذاری اختیارات دولتی به بخش خصوصی به ویژه در بدنه کارشناسی ادارات و وزارتخانه‌ها وجود دارد، اما مسؤولان ارشد به این مسئله اعتقاد دارند.

اتاق‌های بازرگانی در استان‌ها خود را به خوبی نشان ندادند
زبردست با بیان اینکه رسانه‌ها در تبیین واسپاری امور به بخش خصوصی نقش مهمی می‌توانند ایفا کنند، خاطرنشان کرد: کمیسیون‌های مختلف اتاق بازرگانی استان و ایران فعال شدند به طوری که در کشور 18 کمیسیون را تدارک دیده شده و در استان هم به دلیل افزایش کارایی چند کمیسیون را با یکدیگر ادغام کردیم که می‌تواند در ارتقای جایگاه اتاق موثر واقع شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم با توجه به اعتقاد استاندار همدان به بخش خصوصی بتوانیم جایگاه اتاق را ارتقا دهیم، گفت: شرایط کشور نیاز به بازنگری و اصلاح دارد و در بحث برجام اقدامات خوبی صورت گرفته که هیچ حوزه‌ای به مانند بخش خصوصی این مسئله را درک نخواهد کرد.
رئیس پارلمان بخش خصوصی استان همدان با اشاره به اینکه ساختار بیمه و بانک به اصلاح نیاز دارد، اظهار کرد: در بخش مالیاتی پس از 37 سال که از انقلاب می‌گذرد باید الگویی تجربه شده را با قوانین خودمان تطبیق دهیم و کار را به جلو ببریم.
وی با بیان اینکه سرممیز مالیاتی بر اساس تشخیص شخصی مالیات را مشخص می‌کند به طوری که نظرات متفاوت است، افزود: این اتفاق چندان مطلوب نیست، زیرا بخش عمده‌ای از فرار مالیاتی به معضلات ساختاری در مالیات بازمی‌گردد.
زبردست با بیان اینکه باید قوانین را به شکلی تدوین کرد که افراد مجبور به پنهان‌کاری نشوند، تصریح کرد: در بخش مالیاتی باید ساختار صحیحی و یکنواخت تعریف کنیم، زیرا امروز بین سر ممیزها نظر یکسانی درباره یک پرونده واحد وجود ندارد.
وی با تأکید بر اینکه در حوزه بیمه خیلی از ضوابط اصلاح شده است، ادامه داد: فشار بیمه کمتر شده، اما مشکلات مالیاتی پا برجاست.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه بانک‌های دولتی با ضوابطی که دولت می‌دهد، اختیارت محدودی دارند، خاطرنشان کرد: سپرده‌های مردم در بانک‌های خصوصی به استان بازنمی‌گردد و عملکرد بانک‌های بخش خصوصی در استان رضایت‌بخش نیست.
وی با بیان اینکه بانک‌ها هنوز شرایط جدید ابلاغی دولت را درباره پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگان با وجود ابلاغ بانک مرکزی قبول نکردند، گفت: پس از تحریم‌ها و گشایش ارتباطات ایران با کشورها، بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی که جایگاه و موقعیت ایران را خاص می‌دانند، ضرر کردند و این بازار را از دست دادند.
زبردست با تأکید بر اینکه بازار کشورهای اروپایی و آمریکایی در ایران از دست رفته بود، اظهار کرد: باید قوانین کشورهای دیگر برای فعالیت در بازارهای آنان به خوبی بررسی شود و حضور هیأت‌های اقتصادی در کشورهای دیگر و در ایران نیز به همین دلیل است.
وی با اشاره به اینکه هیأت‌های خارجی برای به دست آوردن بازار ایران پس از برجام سرازیر شدند، افزود: البته خارجی‌ها نیز متوجه شدند که نمی‌توانند تنها در حوزه واردات در ایران فعالیت کنند و برای سرمایه‌گذاری و تبادل تکنولوژی نیز باید ورود داشته باشند.
رئیس اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه بر اساس ظرفیت‌های استان همدان هفت کشور اروپایی، آفریقایی و آسیایی را برای فعالیت اقتصادی در نظر گرفتیم، تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که با کشورهای دیگر ارتباط نداشته باشیم.
وی ادامه داد:‌ از کشورهای اروپایی اتریش، هلند و چک اسلواکی، در کشورهای آفریقای غربی، در آسیای میانه که البته هنوز قطعی نشده نیز قزاقستان و گرجستان در نظر گرفته شده و مسکو نیز در حال بررسی است./شکوفه رنجبر
ارسال نظرات
موضوعات روز