شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
ارکستر و کُر بزرگ بل کانتو به رهبری نیما پناهی ها، 7 شهریور 1395 در تالار وحدت به روی صحنه می رود
کد خبر: ۸۳۴۵

تیتر20 - ارکستر و کُر بزرگ بل کانتو به رهبری نیما پناهی ها، 7 شهریور 1395 در تالار وحدت به روی صحنه می رود
پس از اجراهای بی نظیر بل کانتو در شب های «آواز زیبا»، اینبار بل کانتو «شور آواز» را به صحنه می برد.
نیما پناهی ها آهنگساز و رهبر ارکستر، از اجرای برجسته ترین اُپراهای ایتالیایی در شب «شور آواز» خبر داد، همچنین در ادامه افزود ؛ شور آواز عنوان پروژه دیگری است از بل کانتو که بر اساس شور و اشتیاق مخاطبان و نیز جذابیت اجرای اُپراهای ایتالیایی به این عنوان نامگذاری شده است.  
رهبر ارکستر بل کانتو در خصوص نامگذاری این گروه با عنوان بل کانتو اشاره کرد ؛ بل کانتو اصطلاح ایتالیایی است به معنی آواز زیبا و سبکی مخصوص بهترین ملودی نویسان و بزرگترین اُپرانویسان تاریخ ایتالیا.
وی هدف از تمام سختکوشی های بل کانتو را ارائه صحیح هر آنچه در موسیقی این آهنگسازان مد نظر بوده دانست و از آن مهمتر آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان با ادبیاتی چنین عظیم و شکوهمند در آثار اساتیدی بزرگ همچون جوزپه وردی را اولویت اصلی در فعالیت این گروه دانست.
نیما پناهی ها در ادامه در خصوص جذابیت کنسرت های بل کانتو و همچنین شور و اشتیاق مخاطبان افزود ؛ تمام قطعات با دقت بسیار زیادی انتخاب می شوند، اجرای صحیح قطعاتی بسیار زیبا و تاثیرگذار چنان شور و هیجانی در شنونده ایجاد می کنند که شنونده، نه به اجبار، بلکه از سر شوق در جریان موسیقی غرق شده و عمیقا در جریان مفاهیم زیبای موسیقی قرار می گیرد، که نه تنها موسیقی را درک بلکه نوعی همدلی ایجاد می گردد. شنونده بل کانتو دائم غرق در احساسات و شور و هیجان است، با دقت گوش می دهد و تمام جزئیات را زیر نظر دارد و این همان شکوهی است که از اجرای بل کانتو توقع می رود.
رهبر بل کانتو دانش کُر را از اصول بل کانتو در اجرای پیش رو دانست و تاکید کرد ؛ مانند همییشه خوانندگان کُر آواز زیبا، پایه و اساس کنسرت های بل کانتو هستند و همگی در تلاش برای رسیدن به آنچه آواز زیبا نام دارد. 
نیما پناهی ها در مورد ترکیب نوازندگان در کنسرت «شور آواز» بیان کرد ؛ قطعات به شکل استاندارد با همراهی پیانو اجرا می شوند، اما بدلیل اهمیت برجسته کردن ملودی های بسیار غنی در قطعات این اُپراها، ارکستری بسیار ماهر با ساختار کوئینتت زهی، موسیقی را منطبق بر دستنوشته های آهنگساز در پارتیتور همراهی می کنند.
در این اجرا فراز عقیلی (پیانیست)، مونیکا لران (کنسرت مایستر)، امین عطایی (نوازنده ویولن)، پژمان اختیاری (نوازنده ویولا)، نگار نوراد (نوازنده ویولنسل)، پروانه انارکی (نوازنده کنترباس) و نیز پریسا دلفانی (خواننده سوپرانو)، مرتضی اکبرزاده غلامی (خواننده تنور)، محمد حقیقی (خواننده باس) و همچنین خوانندگان آواز زیبا در کُر بزرگ بل کانتو به هنر نمایی می پردازند.
اجرای ارکستر و کُر بزرگ بل کانتو با عنوان «شور آواز» در تاریخ 7 شهریور 1395 در تالار وحدت برگزار خواهد شد. علاقمندان برای تهیه بلیط می توانند به مراکز فروشی چون سایت ایران کنسرت و فروش گیشه تالار وحدت مراجعه نمایند.
www.iranconcert.com: فروش اینترنتی بلیت
ققنوس : 22728007
فروش گیشه تالار وحدت : 66757505

ارسال نظرات
موضوعات روز