سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 07
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
مسائلی مانند شلوغ بودن مرکز شهر، طرح های ترافیک و زوج و فرد و علاقه شهروندان به استفاده بیشتر از وسیله نقلیه شخصی در سفرهای تفریحی باعث شده است که پردیس های سینمایی که علاوه بر نمایش فیلم های سینمایی خدمات دیگری را هم ارائه می کنند، با استقبال بسیار زیاد شهروندان روبه رو شوند.
کد خبر: ۸۳۸۰

تیتر20 - بازار قدیمی سینمای ایران، درست مثل بازار سنتی این کشور که مبتنی بر تمرکز بر نقطه خاصی از شهر و اصرار بر روش حجره داری و فروش قدیمی است، نیازمند تحول است و این ضرورت در سالهای اخیر به خوبی حس شده و بخش خصوصی تلاش کرده است جوابی مناسب به این ضرورت ارائه نماید. 
همان طور که مراکز خرید مدرن توانستند نقش قابل ملاحظه ای در توسعه جغرافیایی بازار سنتی ایران داشته و آن را به اقصی نقاط شهر ببرند، در بازار سینمای ایران هم ضرورت دارد که با تمرکز زدایی از برخی نقاط شهر مانند حوالی میدان انقلاب و ولی عصر و نظایر آن، این به لحاظ جغرافیایی توسعه داده شود تا مخاطب با دسترسی سریع و آسان به فیلم های سینمایی، در نزدیک ترین جای ممکن به محل مسکونی اش بتواند فیلم هالی مورد علاقه اش را تماشا کند.
این استراتژی با ظهور احداث پردیس های سینمایی درحال تحقق است. یکی از این پردیس های سینمایی «کورش» است که به عنوان پیشتاز این عرصه توانسته است ضمن داشتن فروش قابل ملاحظه در توسعه بازار سینمای ایران و آشتی مخاطب با فیلم ساخت داخل نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
مسائلی مانند شلوغ بودن مرکز شهر، طرح های ترافیک و زوج و فرد و علاقه شهروندان به  استفاده بیشتر از وسیله نقلیه شخصی در سفرهای تفریحی باعث شده است که پردیس های سینمایی که علاوه بر نمایش فیلم های سینمایی خدمات دیگری را هم ارائه می کنند، با استقبال بسیار زیاد شهروندان روبه رو شوند.
پردیس سینمایی و مجموعه تجاری کوروش که در بزرگراه شهید ستاری، خیابان پیامبر مرکزی شماره 57 قرار دارد در واقع بزرگترین پردیس سینمایی کشور است که در طبقات سوم تا ششم مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی کورش واقع شده است.
این مجتمع، مدتی قبل  با سرمایه گذاری گروه صنعتی گلرنگ و به وسیله بخش خصوصی ساخته شده و همان طور که در پیش آمد، هدف بنیان گذاران آن کمک به توسعه سینمای ملی و اعتلای سینمای ایران و جذب مخاطبان ایرانی بوده است.
در حقیقت،16 هزار  متر مربع از مجتمع تجاری، فرهنگی و تفریحی کورش به 14 سالن سینما اختصاص داده شده که 2800 صندلی به ظرفیت سینماهای کشور اضافه می‌کند.
به کارگیری مدرن‌ترین تجهیزات صوتی و تصویری دیجیتال و آنالوگ و پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های نورپردازی تاتر، از ویژگی‌ها‌ی منحصربه‌فرد این پردیس سینمایی است.
بوفه‌های مجهز و متنوع طبقات سوم و ششم، بستنی فروشی طبقه سوم و کافی‌شاپ طبقه پنجم در جهت ارائه خدمات به تماشاگران سینما و مشتریان مجتمع طراحی و ساخته شده است.
همین طور رستوران VIP در طبقه پنجم پردیس کورش، با رویکرد پذیرایی از مهمانان ویژه با امکان ورود اختصاصی به سالنهای سینما طراحی شده و در کنار آن یک سالن کوچک سینما برای هیات‌های داوری جشنواره‌ها‌ی فیلم یا برگزاری جلسات خصوصی نمایش فیلم ساخته شده است.
گالری مدرن برای نمایشگاه های مختلف هنری و مهد کودک مناسب و شهربازی و پارکینگ از دیگر امکانات این مجموعه تجاری و فرهنگی بزرگ شهر تهران است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز