شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
به همت نشریه اقتصاد سبز
چهارمین جشنواره تقدیر از برترین‌های صنایع‌غذایی ازنگاه مصرف کنندگان به همت نشریه اقتصاد سبز روز گذشته در انستیتو تغذیه ایران برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۵۴

تیتر20 - مهندس محمدرضا جمشیدی، دبیر چهارمین جشنواره تقدیر از برترین‌های صنایع‌غذایی در این مراسم اظهار داشت:جشنواره تقدیر از برترین‌های صنایع غذایی در حالی به گام چهارم رسیده است که کماکان به‌سان طفل نوپایی می‌ماند که می‌خواهد کم‌کم تفکری را بارور کند که در انتهایش دستاوردهای بسیاری نهفته است. 
جمشیدی افزود:جشنواره «اقتصاد سبز» جشنواره‌ای است که تار و پودش وابسته به آمار مردمی است و برخلاف رویه موجود دربرخی ازجشنواره ها، شرکت‌ها بدون پرداخت هیچ وجهی مورد تقدیر قرار گرفته و لوح و تندیس‌هایشان را دریافت می‌کنند. 
وی افزود: «اقتصاد سبز» به خود می‌بالد که با محبت همه اهالی صنعت غذا جشنواره‌اش در راه طی طریق مسیری است که می‌خواهد کم‌کم جای ثابتی در تقویم مدیران صنایع غذایی کشور برای خود دست و پا کند و البته تمام تلاش خود را خواهد کرد تا به‌گونه‌ای با ظرافت این جشنواره را به پیش ببرد که نه تنها وارد رقابت برندهای مطرح نشود، بلکه فضایی را بسازد تا رقبای سرسخت بازار در کنار هم بنشینند و یکدیگر را تشویق کنند. 
سردبیر «اقتصاد سبز» خاطرنشان ساخت: رسانه‌های اقصی نقاط دنیا علاوه بر این‌که رسالت‌های اطلاع‌رسانی، آموزشی و تحلیلی بودن را به‌دوش خود دارند، گاهی در مقام نظرسنجی بر می‌آیند و از مخاطبان خود که بخشی از جامعه تلقی می‌شوند پرسش‌هایی را مطرح می‌کنند و براساس نتایج حاصله حتی گاهی تصمیم‌های کلانی گرفته می‌شود ،همانگونه که ممکن است عبارات «مرد سال اقتصاد» در نظرسنجی نشریه «اکونومیست» و یا انتخاب فوتبالیست برتر سال از سوی «فرانس فوتبال» و... به گوش خیلی‌های خورده باشد. 
جمشیدی گفت: البته نظرسنجی رسانه‌ای مختص رسانه‌های مکتوب نیست و این روزها در دنیای مجازی پرسش‌های بسیاری از مخاطبان پرسیده می‌شود و حتی شبکه‌های تلویزیونی نیز در برنامه‌های مختلف به اشکال متعدد از زیرنویس گرفته تا انواع مسابقه‌های پیامکی مخاطبان را به بازی می‌گیرند و به‌جای آنکه فقط تحلیل‌های یکسویه‌ حاوی نقطه نظرات گردانندگان آن رسانه‌ها را ارایه دهند گاهی بر مبنای برآیند نظریات مخاطبان برنامه می‌سازند. 
وی خاطرنشان ساخت: البته نکته مهم در این میان جوامع تصادفی موردنظر سنجی از رسانه‌هاست، چرا که هیچ رسانه‌ای نمی‌تواند مدعی شود که طیف مخاطبانش طیف کاملی از اقشار جامعه هستند، بر همین اساس است که لزوماً برندگان سیمرغ‌های برتر زن و مرد جشنواره فیلم‌فجر برندگان نظرسنجی نشریات سینمایی نیستند و حتی روزنامه‌های ورزشی هم گاهی افراد مختلفی را به‌عنوان ورزشکار سال بر می‌گزینند. 
جمشیدی اظهار داشت: چهارمین جشنواره تقدیر از برترین‌های صنایع غذایی نیز در چنین فضایی برپا شده است و البته بازهم تأکید داریم که در نظرسنجی‌های رسانه‌ای هیچ‌گونه ملاک تخصصی مطرح نیست و تنها نمونه‌ای آماری است از آن بخش جامعه که مخاطب آن رسانه‌ها هستند و بر پایه سلایق خود مبادرت به انتخاب می‌کنند. 
وی یادآور شد: بدیهی است که رسانه‌ها در جایگاهی نیستند که بتواند تولیدکنندگان را از بعد کیفیت تولیدات، استاندارد، صادرات، بهداشت و... مورد ارزیابی قرار دهند و مراجع ذی‌صلاح هرساله در ابعاد مختلف مبادرت به چنین ارزیابی‌هایی می‌کنند. 
دبیر چهارمین جشنواره تقدیر از برترین‌های صنایع‌ غذایی تصریح کرد: به‌هرحال «اقتصاد سبز» به خود می‌بالد که برای چهارمین سال پیاپی موفق به برگزاری چنین گردهمایی برای فعالان صنعت غذا شده است و در این مسیر دست بزرگان صنعت غذا که در راه برگزاری این جشنواره یاری‌اش کردند را به گرمی می‌فشرد. 
گفتنی است این جشنواره به‌منظور تقدیر از برترین‌ شرکت‌های صنایع غذایی در 8 گروه کنسرو، لبنیات، شیرینی و شکلات، نوشیدنی‌ها، ماکارونی، ادویه و سبزیجات، زعفران و چای و صنعت نان و همچنین تقدیر از پیشکسوت ارزنده صنعت غذا دکتر شهاب واعظ‌زاده برپا شده بود. 

ارسال نظرات
موضوعات روز