جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۴
زر فروکتوز،بزرگترین تولید کننده فروکتوز در ایران
سالانه مقادیر قابل توجهی شکر وارد کشور می شود، این درحالی است که با راه اندازی پالایشگاه غلات و استحصال فروکتوز از ذرت، شیرین کننده ای در اختیار صنعت‌گران کشور قرار خواهد گرفت که نه تنها نیازهای وارداتی ما را کاهش می دهد بلکه هزینه‌های تولید صنایع زیردستی را کنترل می کند.
کد خبر: ۸۵۳۰

تیتر20 - مجموعه بزرگ «زر» را همه ایرانیان به عنوان تولید کننده مشهورماکارونی با برند زرماکارون و محصولات مشابه می شناسند، اما چندی است که در کنار این مجموعه و در محدوده کارخانه های زر، بین کرج و قزوین،  بزرگترین مجموعه تولید کننده فروکتوز در ایران راه اندازی شده است که تقریبا بی رقیب ترین تولید کننده و فعال در بازار شیرین کننده های طبیعی است. 
این ماده به مقداری زیادی در صنعت به خصوص صنایع غذایی استفاده می شود، و علاوه بر کم هزینه بودن تولید آن، شیرینی نسبی بسیار بالایی دارد و در صنایع غذایی یکی از کالاهای پیش نیاز برای واحد های تولیدی است.
از آن جا که سالانه 240 هزار تن فروکتوز صنعتی در دنیا تولید می شود کشور ما نیز به مقدار قابل ملاحظه ای از این ماده اولیه نیاز دارد ، با راه اندازی بزرگترین  مجموعه تولید کننده فروکتوز در ایران که با عنوان پالایشگاه غلات زر شناخته می شود بخشی از نیاز داخلی کشور نیز برطرف شده است. 
لازم به ذکر است که سالانه مقادیر قابل توجهی شکر وارد کشور می شود، این درحالی است که با راه اندازی پالایشگاه غلات و استحصال فروکتوز از ذرت، شیرین کننده ای در اختیار صنعت‌گران کشور قرار خواهد گرفت که نه تنها نیازهای وارداتی ما را کاهش می دهد بلکه هزینه‌های تولید صنایع زیردستی را کنترل می کند.
 مقدمات احداث این پالایشگاه با ورودی غلات، سال 89 در دستور کار گروه صنعتی و پژوهشی زر قرار گرفت. آذرماه 94 فاز اول نخستین پالایشگاه غلات کشور با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر می‏تواند با فرآوری روزانه هزاران تن غلات، خوراک اولیه ده‏ها واحد صنعتی زیردستی کنونی و آتی خود را پالایش و فراهم آورد ضمن این که مدتی قبل، بعد از سالها وابستگی صنعت ایران به ورود شیرین کننده های برپایه غلات، پالایشگاه غلات زر برای نخستین بار در کشور اولین محموله «های فروکتوز» تولیدی خود را صادر کرد.
 شربت فروکتوز از مشتقات قندی پالایشگاهی ذرت است که با توجه به نیاز کشور به شیرین کننده ها، وضعیت نامتعادل قیمت شکر و شرایط پیش آمده برای صنایع شیرینی و شکلات و امثالهم، جایگزین مناسبی برای شکر محسوب می شود و می تواند نقش مؤثری در کنترل قیمت شیرین کننده ها ایفا کند.
اکنون در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی شیرینی و شکلات ایران که از 23 تا 26 شهریور ماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود، زر فروکتوز از علاقه مندان و بازدیدکنندگان دعوت کرده است که از غرفه این مجموعه با شماره 33 در سالن شماره 35 بازدید کنند. زمان بازدید از 10 صبح تا 6 عصر تعیین شده است. 
گفتنی است که نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و مواد اولیه بیسکویت، شیرینی و شکلات ایران که در نوع خود بزرگترین نمایشگاه آسیا و دومین نمایشگاه اختصاصی جهان محسوب می شود، در سه بخش؛ محصولات، مواد اولیه و ماشین آلات برگزار خواهد شد و در آن انواع ماشین آلات بسته بندی، فرهای پخت، دیگ های پخت دستگاه های پیشرفته فرآوری محصولات، ترکیب کننده ها، انواع دستگاه ها و صنایع خط تولید به نمایش گذاشته می شود.

ارسال نظرات
موضوعات روز