يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹
شرکت صنایع الکترونیک ایران که از دیرباز برای مردم کشور با عنوان «صا ایران» شناخته شده و یکی از شرکت های مطرح در زمینه تجهیزات الکترونیکی است، مدتی است با تغییر روش‌ها و رویکردهای خود در حوزه تکنولوژی، توجه ویژه ای به تولید و ارائه راهکارهایی برای بیمارستان‌های هوشمند داشته است.
کد خبر: ۸۹۵۰

تیتر20 - این روزها هوشمندسازی مراکز درمانی و بیمارستانی، روندی است که آغاز شده و کاملا اجتناب ناپذیر هم به نظر می‌رسد.
درواقع فناوری‌های هوشمند در عرصه درمان و تجهیزات بیمارستانی به گونه ای رشد یافته که مانند سایر حوزه‌های تکنولوژی چشم انداز روشنی پیش روی بشر قرار دارد. 
عرصه بهداشت و سلامت عمومی به موازات سایر حوزه‌ها تاثیر بسیاری از تکنولوژی گرفته است. 
با توجه به حساسیت‌ها و آسیب پذیری‌های سیستم بهداشتی و درمانی که از خطاهای انسانی خسارت‌های بسیاری ایجاد می‌کند، فاکتورهایی چون دقت، سرعت و اطمینان که از خصلت‌های تکنولوژی‌های هوشمند و نوین است، می‌تواند برای بخش درمان بسیار حیاتی باشد. 
هوشمندسازی و اتوماسیون مراکز بهداشتی و درمانی می‌تواند ضمن تأمین آسایش و راحتی بیماران تحت درمان، سبب بهبود و ارتقای شاخص‌های سلامت در جامعه شود. به این دلیل است که امروزه توسعه یافتگی در نظام هوشمند سلامت (مبتنی بر تکنولوژی هوشمند) یکی از شاخص‌های اساسی توسعه یافتگی جوامع نیز به شمار می‌رود. 
خوشبختانه در این راستا، برخی از شرکت‌های داخلی کشور به واسطه عملکرد خوبی که از خود نشان داده اند و با توجه به تلاش‌هایی که این شرکت‌ها برای خارج نماندن از کوران رقابت‌های جهانی به خرج می‌دهند، چشم انداز خوبی از بومی‌سازی خدمات هوشمند سازی بیمارستانی را نیز شاهدیم.
شرکت صنایع الکترونیک ایران که از دیرباز برای مردم کشور با عنوان «صا ایران» شناخته شده و یکی از شرکت های مطرح در زمینه تجهیزات الکترونیکی است، مدتی است با تغییر روش‌ها و رویکردهای خود در حوزه تکنولوژی، توجه ویژه ای به تولید و ارائه راهکارهایی برای بیمارستان‌های هوشمند داشته است. 
این شرکت با تجربه 40 ساله در زمینه تولید لوازم الکترونیک، و تجربه ای 20 ساله در خصوص تولید تجهیزات هوشمند بیمارستانی، تجهیزات مانیتورهای علائم حیاتی قلب و ساکشن های جراحی، در حال حاضر راهکار جامع بیمارستان هوشمند خود را بر مبنای دانش و تخصص بومی‌شده، ارائه کرده که شامل طیف وسیعی از تحولات در حوزه‌های الکترونیکی، کنترلی و مخابراتی بیمارستانی است. 
سیستم کنترل ناوگان آمبولانسی، با عملکرد 24 ساعته بدون وقفه، سامانه انتقال اتوماتیک دارو، نمونه‌های آزمایشگاهی و فراورده‌های خونی بدون دخالت دست، سیستم نوبت دهی هوشمند بیمارستانی و کنترل هوشمند پارکینگ‌های بیمارستانی، سیستم‌های پیشرفته احضار پرستار، سیستم‌های معاینه از راه دور، ‌سیستم‌های اطلاع رسانی و سرگرمی بیمار، سیستم دوربین‌های مدار بسته، سیستم پیجینگ و مدیریت و کنترل اتاق عمل و سایر کنترل‌های مربوط به تهویه، روشنایی، انرژی و نظایر آن از جمله مواردی است که در نظام همگن و یکپارچه مبتنی بر کنترل هوشمند تحت یک شبکه واحد مدیریت می‌شود.
بدیهی است که کاهش هزینه‌ها، کاهش خطاهای انسانی در زمینه درمان و پشتیبانی درمان، از بین رفتن احتمال دخالت‌های سلیقه ای در روند درمان از جمله مزایای سامانه‌های هوشمند بیمارستانی است که نمونه‌هایی از آن در بیمارستان‌های کشور از جمله توسط صاایران در حال راه اندازی است یا در مواردی راه اندازی شده است. 

صاایران که در سال 1351 با هدف تامین بازارکالاهای الکترونیک خانگی و مصرفی در ایران و منطقه تاسیس شد از جمله برند‌هایی است که درتاریخ و فرهنگ مصرفی کشور جایگاه نوستالژیکی دارد. این شرکت که به مرور زمان روند توسعه و آزمون‌های مختلفی را سپری کرده، هم اینک چندین شرکت زیر مجموعه و هزاران کارمند در ساختار خود دارد.
شاید یکی از خصوصیت‌های انحصاری سیستم نظارت هوشمند و یکپارچه صاایران نسبت به نمونه‌های خارجی به بومی‌سازی این تکنولوژی از جمله به کارگیری نرم افزارهای بومی که نسبت به احتمال نفوذ و دسترسی‌های غیر مجاز حساس تر هستند، باز گردد.
به هرحال آن چه که تکنولوژی بومی تلقی می‌شود در قالب فعالیت‌های شرکت‌های داخلی میسر است. هرچند که بخشی از این تکنولوژی‌های حساس قرار باشد از منشاء بیرونی تهیه و به مرور توسط این شرکت‌ها بومی‌سازی شود. به نظر می‌رسد شرکت "صا ایران" با توجه به سابقه و عملکرد خود، حتی در حوزه تکنولوژی‌های حساسی چون حوزه بهداشت و درمان کشور این توانایی را دارد. 
ارسال نظرات
موضوعات روز