شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰
شرکت گلنوش روزانه 200 هزار لیتر آب کشاورزی به شهرداری تحویل می دهد تا این میزان آب که برای آبیاری گلها و گیاهان و فضای سبز شهری بسیار ایده آل است به مصرف آبیاری فضای سبز شهر اختصاص یابد.
کد خبر: ۹۱۳۷

تیتر20 - قرار بر این شده است که شرکت تولید مواد غذایی «گلنوش» که یکی از بزرگترین شرکت های تولیدی مواد غذایی در کشور است، روزانه 200 هزار لیتر آب کشاورزی به شهرداری تحویل دهد تا این میزان آب که برای آبیاری گلها و گیاهان و فضای سبز شهری بسیار ایده آل است به مصرف آبیاری فضای سبز شهر اختصاص یابد.
این میزان آب، حاصل پسماند کارخانه تولیدی گلنوش است که با توجه به حجم آب موجود در مواد غذایی که به این ترتیب به چرخه بهینه سازی آب کشور باز می گردد از جمله اتفاقات خوب در زمینه مدیریت آب کشور است و می تواند به عنوان الگوی سایر کارخانجات و واحد های تولیدی که مصرف آب بالایی دارند و پساب قابل ملاحظه ای تولید می کنند، قرار گیرد. 
اگرچه در کشور ما مدتی است که پساب کارخانه های صنعتی و تولید و تصفیه و بهره برداری مجدد از فاضلاب خانگی و صنعتی دغدغه عمده ای برای مدیران شده است، اما این پدیده نیز مانند سایر پدیده های شهری و محیط زیستی و صنعتی از مدت ها قبل در کشورهای توسعه یافته به یک راهبرد همگانی در مدیریت منابع کشور ها تبدیل شده است.
با این همه باید گفت که پیش قدم شدن شرکت گلنوش در تصفیه پساب صنعتی خود و واگذاری آن به شهرداری برای بهره برداری در فضای سبز، گام مهم و موثری است که می تواند روند این پروسه را در کشور سریع تر کرده و در سالهایی که خشکسالی و کمبود منابع آبی کشور یکی از مهم ترین مسائل پیش روی ماست، حرکتی سازنده و نهضتی همگانی را دامن بزند. 
بدیهی است که سیستم جمع آوری آب های سطحی و فاضلاب های خانگی و صنعتی بسیار حائز اهمیت است و علاوه بر بخش دولتی که باید در این زمینه سیاست های کلان و راهبردهای اساسی را تنظیم و ارائه نماید، فرهنگ عمومی مردم و مدیران واحد های تولید نیز باید در راستای اهمیت دادن به این مقوله و درک و شناخت مشکل پیش روی کشور ارتقا یابد.
تلاش و پیشگامی مدیران شرکت گلنوش در این راستا از آن جهت ستودنی است که نشانه هایی از این رشد و بالندگی فرهنگی را در خود دارد و مسئولیت مدنی و اجتماعی مدیران تولیدی و صنعتی نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جهان از مواردی است که سیاستگذاران و سیاستمداران بسیار بر آن تاکید دارند. 
کافی است برای نمونه به میزان همکاری شرکت های بزرگی مانند گوگل و نظایر آن در زمینه مسائل محیط زیست و گرمایش زمین و اکوسیستم جهانی دقت کنیم تا بدانیم اهمیت داشتن فکر متعالی برای مدیران بنگاه های تولیدی و اقتصادی که در سازوکار عمومی جامعه نقش ایفا می کنند تا چه حد است. 
گفتنی است شرکت صنایع غذایی گلنوش در حال حاضر نزدیک به 50 قلم انواع مواد غذایی از انواع کمپوت وکنسرو گرفته تا رب وسس وترشیجات تولید و روانه بازار می کند .


ارسال نظرات
موضوعات روز