دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۳
چندی قبل گفته شد این قانون شامل حال بازیکنان خارجی شاغل در لیگ خودمان نمی‌شود و منشا می‌تواند با پرسپولیس قرارداد ببندد.
کد خبر: ۱۲۱۶۶
تیتر 20 -  از یک ماه قبل و شاید قبل‌تر از آن صحبت درباره فهرست ورود و خروج پرسپولیس نقل محافل فوتبال شده و طبیعتا بعد از مسجل شدن قهرمانی موازی با اتفاقات اخیر این تیم و بازی‌هایش چه در لیگ و چه در آسیا بخشی از اخبار، مربوط به فعالیت باشگاه در فصل نقل و انتقالات است. این فعالیت البته از مدت‌ها قبل به صورت غیر رسمی آغاز شده و دستاوردهایی هم داشته است که بعد از پایان فصل رسمی‌تر خواهد شد اما همچنان ابهامات و مواردی در این خصوص وجود دارد که مشخص می‌کند مثل همیشه تا روی کاغذ آمد قرارداد نفرات جدید نباید به شایعات و گمانه زنی‌ها توجه کنیم. داستان پرکشش و پرحاشیه نقل و انتقالات پرسپولیس مربوط به جذب بازیکنان خارجی است. حدود یک ماه قبل وقتی اعلام شد باشگاه‌های بدهکار حق خرید بازیکن خارجی ندارند باشگاه پرسپولیس بی توجه به این قانون فعالیت‌هایش در این خصوص را پیگیری کرد و با اعلام اینکه این قانون شامل حال‌شان نمی‌شود به دنبال جذب گادوین منشا رفت.


چندی قبل گفته شد این قانون شامل حال بازیکنان خارجی شاغل در لیگ خودمان نمی‌شود و منشا می‌تواند با پرسپولیس قرارداد ببندد.

روز گذشته مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در مصاحبه‌ای با تاکید بر موضع قبلی فدراسیون اعلام کرد: «تا زمانی که باشگاه‌ها بدهی‌های خود را در فیفا تسویه نکنند نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند و این صحبت برای همه باشگاه‌هاست و فرقی نمی‌کند که چه باشگاهی به دنبال بازیکن خارجی است.»

با این مصاحبه تاج باز هم این سوال پیش آمد که بند و تبصره‌ای در این قانون وجود دارد که مثلا پرسپولیس بتواند منشا را جذب کند؟ آیا باشگاه پرسپولیس راه دور زدن این قانون را می‌داند یا اصلا قانونی که امسال تصویب شده خلأهایی دارد که مسوولان باشگاه پرسپولیس از آن باخبرند در کمال آرامش اقدام به جذب مهاجم نیجریه‌ای کرده‌اند.

روزبه وثوق احمدی رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان خارجی فدراسیون فوتبال در این باره به ایران ورزشی می‌گوید: «در این قانون هیچ استثنایی وجود ندارد و باشگا‌های بدهکار تنها می‌توانند با بازیکنان خارجی خودشان تمدید کنند و بازیکن خارجی دیگری نمی‌توانند جذب کنند حتی بازیکنانی که در لیگ برتر شاغل باشند.»

وی ادامه می‌دهد: «این مصوبه هیات رییسه فدراسیون فوتبال است و تنها هیات رییسه می‌تواند این قانون را لغو کند و هیچ راه دور زدنی وجود ندارد.»

وثوق احمدی درباره اینکه آیا ممکن است باشگاه پرسپولیس از خلأ‌های قانونی این قانون تازه راهی پیدا کرده تا به هدف خود برسد می‌گوید: «تنها راه این است که بدهی‌های‌شان را پرداخت کنند و از فیفا نامه بیاورند. البته این مساله فقط در مورد بازیکنان و مربیان خارجی است. در مورد بازیکنان داخلی کمیته انضباطی تصمیم می‌گیرد و ظاهرا قانونی وجود دارد که اگر درصد مشخصی از بدهی بازیکنان قبلی را بپردازند می‌توانند بازیکن جدید بگیرند اما در مورد بازیکنان خارجی باشگاه‌هایی که در فیفا پرونده دارند مجاز به جذب نفر جدید نیستند تا وقتی پرونده بدهی‌های‌شان بسته شود.»

وثوق احمدی می‌گوید: «فدراسیون فوتبال این قانون را وقتی تصویب کرد که بدهی‌های باشگاه‌ها گریبان فدراسیون را هم گرفت و وقتی مشخص شد باشگاه‌ها نمی‌توانند این مساله را مدیریت کنند تصمیم گرفت چین قانونی بگذارد.»

رییس کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان خارجی می‌گوید: «قطعا پرسپولیس در صدر فهرست باشگاه‌های بدهکار قرار دارد و ما هم امیدواریم با پرداخت بدهی‌هایش بتواند بازیکن خارجی جذب کند.»

وی در پاسخ به این سوال که آیا شخص مهدی تاج می‌تواند شرایطی فراهم کند تا پرسپولیس بازیکن خارجی بگیرد می‌گوید: «خیر. همانطور که گفتم این قانون مصوبه هیات رییسه است و این هیات باید تصمیم بگیرد.» با این حساب و تنها با در نظر گرفتن بدهی چند میلیاردی پرسپولیس به ژوزه و دستیارانش بعید است داستان منشا و هر بازیکن خارجی دیگری که مدنظر برانکوست به این راحتی‌ها نهایی شود و مشکلات دامنه دار باشگاه گریبان تیم فصل آینده را هم خواهد گرفت./جام
ارسال نظرات
موضوعات روز