دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۷
بااین حرکت ورزشی طول عمر خود راتخمین بزنید!

تیتر20 - افراد برای تخمین زدن سن تحرک خود می توانند با انجام چند حرکت سریع و ساده در منزل به آن دست پیدا کنند.

بنابراین کافی است که این نرمش ها را دنبال کنید.اگر شما توانستید به درستی و بدون درد آنها را انجام دهید، امیدوار باشید که اندام هایتان تا طولانی مدت سالم خواهند بود ، اما اگر با شکست روبرو شدید 3 تا 5سال به سن فعلی خود اضافه کنید. ( اگر سن تحرک شما آن چیزی که فکر می کنید نمی باشد، وقت آن رسیده است که تمرینات قدرتی را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. تنها با انجام 10 دقیقه در روز احساس شما کاملا بهبود می یابد.)گفتنی است که انجام این حرکات به چارچوب در نیاز دارد.

1)در حرکت اول، به پشت روی زمین دراز کشیده طوری که سر کاملا روی زمین قرار بگیرد. سمت راست بدن را نیز در کنار چارچوب در قرار دهید. (نقطه میانی بین ران و زانو در خط قاب در باشد) حال به آهستگی پای راست را بالا آورده به گونه ای که به موازات چارچوب قرار بگیرد. این حرکت را با پای چپ نیز تکرار کنید.اگر توانستید این حرکت را با درستی انجام دهید به گونه ای که پای روی زمین شما بی حرکت بماند، شما موفق شده اید. ولی در غیر این صورت احساس درد به شما اجازه نمی دهد که پای خود را به موازات چارچوب درآورید، این نشان از کمبود تحرک مفصل ران است.

2) ثبات چرخشی
در اینجا بایستی به حالت چهار دست و پا روی زمین قرار بگیرید. سپس به آرامی بازوی دست راست را خم کرده و زانوی چپ را بالا ببرید. بعد زیر مرکز نیم تنه آرنج راست را با زانوی چپ تماس دهید.در انجام این حرکات باید تعادل بدن شما کاملا حفظ شود. این حرکت را با دست و زانوی مخالف نیز انجام دهید.اگر احساس درد مانع از رسیدن آرنج به زانویتان شد و تعادلتان به هم خورد، این نشانی از ضعف در بخش درونی شماست.

3) در این نرمش کف دست ها و نوک انگشتان پا را روی زمین گذاشته و تلاش کنید تا قسمت پشت خود را بالا و پایین ببرید. همچنین باید دقت کنید که دست های شما کاملا به حالت صاف بوده و خم نشوند.اگر شما به راحتی و بدون احساس در قادر به انجام آن بودید، نشان از آن است که مفصل ران و شانه هایتان تا مدت ها سالم خواهند بود ولی در غیر این صورت نشانی از ضعف قدرت مرکزی است.

4)پرش از روی مانع
در این حرکت چسب نواری را بین چارچوب های در بچسبانید طوری که مانند یک مانع برای حرکت شما بوده و زیر زانوهای شما قرار گیرد. حال چوبی را پشت گردن و روی شانه هایتان نگه داشته و تلاش کنید با حفظ تعادل پای راست را به حالت حرکت بالا بیاورید. اگر توانستید که این حرکت را بدون لمس انگشتان پا با نوار چسب و صاف ماندن قفسه سینه انجام دهید، شما موفق شده اید و در غیر این صورت نشانی از تنگ شدن مفصل رانتان خواهد بود./باشگاه خبرنگاران

برچسب ها: ورزش طول عمر
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش